Pagina 1 van 5
reigers AFSTELLEN???
Geplaatst: wo 20 okt, 2004 15:26
door Hanzie
ik heb week of 3geleden set reigers gekocht bij deliege, zowel achter als voor.
kan IEMAND deze afstellen want ik kan niet met de quad naar west-vlaanderen gaan karre...
achterveer is gewoon een RAMPPPP, standaard veer is nog beter...
vanvoor net hetzelfde... kan ook hier beter standaard rijden...
sorry maar zit me redelijk hoog die reigers
![Vies :x](./images/smilies/icon_boos.gif)
Geplaatst: wo 20 okt, 2004 16:07
door ronnieb
wat is het probleem?
mischien is het via het forum op te lossen.
Geplaatst: wo 20 okt, 2004 16:15
door Hanzie
achteraan:
de achterveer moet achteraan toch lekker soepel en zacht staan? redelijk snel terug komen, maar niet te snel? wel, ik krijg mijn reiger helemaal niet zacht gezet, ik heb de ringen tot boven tegen gedraaid, zodat de quad ook nog eens 2-3cm lager komt de staan, maar er verandert gewoon totaal niks, alsof ik gewoon geen veerweg heb, kan dit ook aan de linkage liggen? maar in amerika rijden ze zo toch ook? hoe is dit op te lossen?
vooraan:
ik heb de veren in het laagste punt gezet, ook hebben ze me op de cross gezegt dat ik die ringen 2cm ofzo omhoog moest draaien omdat ze teveel gespannen stonden, ook dit heb ik gedaan. ik heb nu zo'n 35cm grondspeling, genoeg?
vooraan moeten ze gewoon perfect afgesteld worden?!!! kan iemand dit goed en wie is bereid dit samen met mij te doen??
graag hulp want ik heb veel geld betaald voor die set
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_wenen.gif)
Geplaatst: wo 20 okt, 2004 16:22
door ronnieb
achter:
als de demper op jouw gewicht is afgesteld bij reiger zal het inderdaad aan de linkage liggen.
Voor:
moet idd goed af te stellen zijn.
kom maar langs
Geplaatst: wo 20 okt, 2004 16:23
door keesie
laten we eens afspreken in budel, daar moet een en ander wel te regelen zijn.
Geplaatst: wo 20 okt, 2004 16:38
door No Limit W-tec
Al de moeite gedaan om dit aandachtig door te lezen én uit te voeren :
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=3828
Veervoorspanning neem Reiger het niet zo nauw mee, moet je zelf afstellen, is kinderspel, gewoon meten zoals beschreven tot je goed zit.
Vervolgens test je eens met compression en rebound in 't midden te zetten (totaal aantal klikken tellen en delen door twee en daarop zetten).
Van daaruit begin je bij te draaien naar harder of zachter. Wel slechts één ding met een keer doen. Dus ofwel compression ofwel rebound, en terug testen, nooit de beide tegelijk.
Om te weten wat je best aanpast, rij je eens met compression volledig uit en volledig in zodat je weet wat de invloed is op het rijgedrag. Dan doe je dit ook met de rebound en zou je al moeten beseffen welke instelling welke invloed heeft.
Laten afstellen door iemand anders is nonsense. Iedereen rijdt anders. Iedereen binnen ons team rijdt superhard, ik kan dat niet en rij liever zacht omdat het minder vermoeiend is in endurance.
Geplaatst: wo 20 okt, 2004 16:54
door Hanzie
die linken werken niet, kan dat?
Geplaatst: wo 20 okt, 2004 16:59
door Vyrena
Wat NO Limit zegt is goed gewoon zelf ook proberen en anderen moeten er wel veel verstand van ehbben om naar jouw wensen helemaal te voldoen ik zet het ook anders als het bout is
Geplaatst: wo 20 okt, 2004 17:02
door Ralph
Draaien aan die schroefjes en zie maar wat het effect is, er kan niks stuk aan dus je kan proberen wat je wil.
Geplaatst: wo 20 okt, 2004 17:10
door Fré
ik heb mijn voorveren op de volgende manier afgeregeld:
eerst heb ik met de preload de hoogte aangepast tot ik op standaard hoogte stond
daarna heb ik mijn comp geregeld tot ik net niet door de veren ga bij het nemen van mijn hoogste sprong
rebound staat voorlopig nog in het midden, heb ik eigenlijk voorlopig niets aan veranderd
Geplaatst: wo 20 okt, 2004 17:12
door No Limit W-tec
Hanzie schreef:die linken werken niet, kan dat?
Bij mij werken ze, probeer eens rechts klikken, dan "doel opslaan als", misschien lukt het dan.
Mensen denken dat andere veren kopen een wonderoplossing is. Monteren en klaar is kees, dat is het dus NIET, je moet ZELF zoeken naar ideale afstelling en in 't begin kan het wat sukkelen zijn, maar als je de richtlijnen volgt kom je er wel en zul je blij zijn dat je het zelf kan.
Geplaatst: wo 20 okt, 2004 17:26
door Hanzie
ik hou van dit forum!
ik ga er weer aan prutsen, jullie horen het!
tips zijn nog steeds welkom!!!
maar het probleem ACHTERAAN blijft wel...iemand een idee? ik heb maar 5-10cm veerweg ofzo
![Verward :?](./images/smilies/icon_verward.gif)
Geplaatst: wo 20 okt, 2004 17:27
door Fré
5-10cm veerweg? als je er op zit?
en als je je quad opheft?
is de veer korter dan standaard?
zoveel mogelijk details hanzie
![Glimlach :)](./images/smilies/icon_blij.gif)
Geplaatst: wo 20 okt, 2004 17:30
door Hanzie
toen ik die reiger erop zette, stond de quad hoger.
als ik er zo naar kijk, zonder erop te zitten, heb ik van dat geel rubberen dingetje helemaal onderaan de veer tot de "pomp" maar een 5-8cm...
Geplaatst: wo 20 okt, 2004 17:43
door keesie
hoeveel is de sag?
dat is hoeveel de quad inzakt nadat je hem van achter optilt totdat de banden de grond net nog raken.