Pagina 1 van 3

Exeet 670R

Geplaatst: vr 31 mei, 2013 08:12
door Dash
Beste Quadrijders,

Aangezien ik mijn quad het meest op de weg gebruik ben ik op zoek naar een model dat daar bij aan sluit. Toen ik afgelopen jaar de E-ATV's zag was ik aardig verkocht. Toen zag ik de prijs en was die liefde weer een eind weggezakt! Na wat verder zoeken kwam ik uit bij deze duitse knul: http://www.exeet.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
De prijs is nog steeds aanzienlijk, maar komt al iets meer in de richting.

Nu zit ik alleen met een aantal twijfel punten. Stel ik bestel zo'n ding bij hem, de Exeet 670R, dan moet ik hem gaan importeren. Dat gaat ten eerste BPM kosten, pak hem beet € 2.000? Ten tweede vraag ik me af wat de RDW gaat doen. Doen zij moeilijk over een 98pk vier cillinder blok? Komt die dan alsnog op papier als 15kw quad? (Met E-ATV schijnt dat wel zo te zijn). Of ga ik daar hen en zeg ik: "kijk meneer een Yamaha Raptor, beetje verlaagd verder niks bijzonders". En als die niet met 15kw op papier komt, kan ik dan nog wel met mijn B-rijbewijs op het ding rijden?

Daarnaast is natuurlijk de kwaliteit de vraag, hij bestaat nog niet zo lang en er zijn er nog niet zoveel van denk ik. Hij gebruikt Yamaha FZ6 blokken heb ik ergens gelezen, dus zou goed moeten zijn. Die gok durf ik dan nog wel aan.
Ik heb zelf al een e-mail gestuurd in het engels, nu maar afwachten of die daar reactie op geeft. Ben wel benieuwd naar jullie mening en of iemand dit 'merk' al eens eerder heeft gezien. Ik vind het een grote plus dat het ding de looks van de Raptor heeft!

Re: Exeet 670R

Geplaatst: vr 31 mei, 2013 09:03
door jumper2110
:o hoe cool zien die dingen eruit!!! Joow als ik het geld had..( al zie k wel geen prijs staan?)

Ik denk dat het sowieso betrouwbaar is als je er eentje wil kopen, alleen zal je heel wat geld kwijt zijn aan het op kenteken krijgen enz..

Maar damn wat een machines!

Re: Exeet 670R

Geplaatst: vr 31 mei, 2013 09:05
door Dash
Hehe ja mijn reactie was ook: WOW!
Prijs van de Exeet 670R = € 16.500
En als ik het goed zie is dat een vanaf prijs..
Heb dus gemaild en gevraagd wat de topsnelheid van zo'n ding is en wat de mogelijkheden en prijzen zijn.
Ben benieuwd of ik daar een reactie op krijg.

Re: Exeet 670R

Geplaatst: vr 31 mei, 2013 09:12
door Yair

Re: Exeet 670R

Geplaatst: vr 31 mei, 2013 09:18
door AC67
ik zou bovendien vragen welke LOF erbij zit,maakt de import/aanvraag kenteken misschien wel makkelijker,

Re: Exeet 670R

Geplaatst: vr 31 mei, 2013 09:18
door Dash
dutchmoose schreef:ik zou bovendien vragen welke LOF erbij zit,maakt de import/aanvraag kenteken misschien wel makkelijker,
Welke soorten bestaan er dan? En welke zou er dan nodig zijn? :)

Re: Exeet 670R

Geplaatst: vr 31 mei, 2013 12:45
door erikalbring
in princiepe is ie TÜV goedgekeurd toch? dan hoef je m namelijk alleen maar om te keuren, verder niks

Re: Exeet 670R

Geplaatst: vr 31 mei, 2013 12:51
door Dash
erikalbring schreef:in princiepe is ie TÜV goedgekeurd toch? dan hoef je m namelijk alleen maar om te keuren, verder niks
Haha ja dat is dus inderdaad de vraag :P
We praten hier over veel geld, dus als ik het al zou doen, moet ik 100% zeker hebben dat ik het ding op NL kenteken krijg en er mee rijden mag, anders heb ik een grote uitdaging :)

Eigenlijk had ik gehoopt dat er in NL iemand is die zoiets maakt of wil maken, heb hier wel is wat projectjes gezien, maar niet bedrijfsmatig.

Re: Exeet 670R

Geplaatst: vr 31 mei, 2013 13:37
door Gielen_24
hij heeft ook wel mooie velgen die hij er op plaats
Afbeelding
en deze vind ik wel wat hebben
Afbeelding

Re: Exeet 670R

Geplaatst: vr 31 mei, 2013 19:49
door Dash
Ben een klein stukje verder. Topsnelheid van deze apparaten ligt op ±170km/h :P

Re: Exeet 670R

Geplaatst: vr 31 mei, 2013 20:17
door petervee
Je zou het beste even kunnen informeren hoe hij in Duitsland op kenteken staat. Ze willen de quads nog wel eens op een soort landbouw kenteken zetten, ik heb dat zelf al eens ervaren bij de aankoop ( ging niet door ) van een raptor 700 op landbouw kenteken uit DE.
Deze kon enkel op nl kenteken worden gezet na om keuring of individuele type goedkeuring.
Over de betrouwbaarheid zou ik me niet te veel zorgen maken gezien ze bij de tuv voor zulke projecten wel strakke richtlijnen hebben ook qua verstevigen.

Suc6 met je onderzoek. Lijkt me een mooie quad om op te rijden met goeie wegligging.

Re: Exeet 670R

Geplaatst: vr 31 mei, 2013 20:50
door Jason McCoy
Ik zeg hou je raptor en knal dr een flinke turbo op

Re: Exeet 670R

Geplaatst: vr 31 mei, 2013 21:19
door Pindapotje
Even advocaat van de duivel spelen :duivel:
Het ziet er super mooi uit zo'n ding, maar 170km/h kunnen de banden en remmen dat wel aan?
En dat keuren naar Nederlands kenteken zou ik inderdaad maar goed informeren,
want als hij als quad met 15kw op kenteken staat en je krijgt een ongeval en ze komen er achter dat er een ander blok onder ligt.... Kan je nog wel eens heel wat problemen krijgen :shock:

Maar verder een super cool ding :buig:

Re: Exeet 670R

Geplaatst: vr 31 mei, 2013 21:26
door Dash
@Petervee: Thx voor de info, zal er eens op letten

@ Jason: Wie weet ;)

@ Pindapotje: Die remmen en die techniek maak ik me niet zo'n zorgen over. Ik hoef ook niet zo veel en zo vaak mogelijk 170 te rijden, maar als ik weer is naar de Ardennen ofzo wil, pak ik binnen NL stukje snelweg en dan is het wel fijn als die makkelijk 120-140 kan. Nu zit ik dan maximaal. En dat vinden die blokjes volgens mij niet zo lekker, dus rij ik nu nooit harder dan 100.

Nu staat die op kenteken als 15kw volgens mij, maarja dat lijkt ook nergens naar, want de 50pk die zo'n ding heeft is ook al meer dan 35kw. De mensen met powercommanders en wat andere extra's komen richting 60-70pk en neem aan dat de papieren niet veranderd zijn. Het blok blijft een 600-700cc dus er verandert in die zin niet vreselijk veel toch?
Hoe doen de mensen hier dat dan die zelf die blokken er onder knutselen? Nemen die dat risico? Of is het dus niet van belang?

Re: Exeet 670R

Geplaatst: vr 31 mei, 2013 21:33
door Jason McCoy
Die pakken het risico. Zowiezo omdat hun motornummer ook niet meer overeenkomt met het chassis nummer.

Ik moet eerlijk zeggen dan ik prima rond de 120 kan blijven hangen zonder dat de quad continue zit te pieken hoor. Snelweg vermijd ik liever maar als ik m daar vol open zet dan komt i al richting de 140. (alles gemeten via GPS).

Als ik je een advies mag geven? Ga kijken naar de alternatieven die er zijn voor je eigen quad. Met een paar mods is het ding een stuk sneller.