Pagina 1 van 2
Marvin's LTZ400
Geplaatst: zo 30 jun, 2013 19:32
door Marvin010
Hallo,
Na mijn raptor 660 (bouwjaar 2004) te verkopen heb ik dan toch beslist om nog een quad te kopen.
Even mijn nieuwe quad voorstellen:
-suzuki ltz400 bouwjaar 2008
-douglas red label velgen en baanbanden
-stuurdemper
-bredere achteras en spoorverbreders
-verlaagd, andere veren denk ik?
Zeer content van de aankoop!
Tips enzo altijd welkom.
Voorste banden zijn wel een beetje naar de binnenkant gesleten, dus zal de komende dagen eens kijken om het spoor te regelen, wel jammer dat er voor het camber geen regelvijzen zijn dus enkel maar het spoor horizontaal, met het horizontaal spoor juist te zetten zal deze slijtage weggaan?
mvg
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Re: Marvin's LTZ400
Geplaatst: zo 30 jun, 2013 22:02
door nelistgb
SJIEK
Re: Marvin's LTZ400
Geplaatst: ma 01 jul, 2013 12:23
door Marijn
Zeer nette LTZ
Kzou wel nog even het plaatje aanpassen waar je achterlicht op hangt
Re: Marvin's LTZ400
Geplaatst: di 09 jul, 2013 19:21
door Marvin010
Marijn schreef:Zeer nette LTZ
Kzou wel nog even het plaatje aanpassen waar je achterlicht op hangt
Plaatje waar achterlicht aan hangt is ook voor m'n nummerplaat, vind het oké.
Spoor ook uitgelijnd, rijd stukken beter nu.
Weet er toevallig iemand waar ik een tankdop met sleutel zou kunnen vinden voor ltz?
Vind zelf dat de ltz veel toeren maakt aan 100 a 110 km/u met mijn 39 tanden tandwiel, welk tandwiel raden jullie me aan, 36?
Mvg
Re: Marvin's LTZ400
Geplaatst: di 09 jul, 2013 20:37
door sjmallie94
40 achter 14 voor is orgineel, ik rij op moment met 36 15 maar heb nog een 34 hier liggen dat ik ergens volgende week er zal op zetten. dan laat ik je wat horen wat fijnste rijd, met 36 15 moet zeggen rijd heel goed, als je hem goed te toeren in jaagt voor stukje door te rijden ga je ong tot een 100 kmh en dan schakel je naar 5de. Zo moet zeggen rijd het zeer goed, maar omdat toch 34 heb liggen probeer dat ook nog uit.
Voor de rest een heel nette quad heb je
Je kunt wel kogels aan de onderste a-arm maken moet je die wat er nu zit weg zagen flexen en dan door dat gat wat er zit een anderen duwen met schroefdraad die tot aan anderen kant er uit komt, doen der op duits forum waar ik nog actief ben.
Maar als je spoor goed gesteld is, is het goed te doen.
Re: Marvin's LTZ400
Geplaatst: wo 10 jul, 2013 11:06
door Marvin010
sjmallie94 schreef:40 achter 14 voor is orgineel, ik rij op moment met 36 15 maar heb nog een 34 hier liggen dat ik ergens volgende week er zal op zetten. dan laat ik je wat horen wat fijnste rijd, met 36 15 moet zeggen rijd heel goed, als je hem goed te toeren in jaagt voor stukje door te rijden ga je ong tot een 100 kmh en dan schakel je naar 5de. Zo moet zeggen rijd het zeer goed, maar omdat toch 34 heb liggen probeer dat ook nog uit.
Voor de rest een heel nette quad heb je
Je kunt wel kogels aan de onderste a-arm maken moet je die wat er nu zit weg zagen flexen en dan door dat gat wat er zit een anderen duwen met schroefdraad die tot aan anderen kant er uit komt, doen der op duits forum waar ik nog actief ben.
Maar als je spoor goed gesteld is, is het goed te doen.
Met tandwielverhouding 15/36 verlies je dan veel trekkracht in het begin tov origineel?
Mvg
Re: Marvin's LTZ400
Geplaatst: wo 10 jul, 2013 13:53
door sjmallie94
Met die banden combi niet als je nu origineel er op legt zal je to niet hoger liggen dan 110... en moet je 1ste versnelling over slaan. 36 is zowat als orgineel paar 100 touren minder.
Re: Marvin's LTZ400
Geplaatst: wo 10 jul, 2013 19:28
door Marvin010
Bedoel je omdat ik "lagere" banden heb dat de top zowiezo lager is?
Re: Marvin's LTZ400
Geplaatst: wo 10 jul, 2013 19:33
door sjmallie94
ja precies, met je banden doe je het zelfde als met je tandwielen grof gezien.
Maar door tandwielen te veranderen ga je dat weer terug het zelfde brengen of anders hoe je het lief hebt.
vandaar dat nu ook niet prettig rijd. Als ik er uit ben wat wil, dan laat ik je wat horen en verkoop ik je het tandwiel
Zal je dan ook beschrijving geven hoe het rijd, kun je kijken of je wilt kopen of niet.
Re: Marvin's LTZ400
Geplaatst: do 11 jul, 2013 10:59
door Marvin010
Als ik nu zou gaan voor 14(ori laten voor) en 35 achter, moet je dan de ketting inkorten of scheelt dit niet zoveel in lengte?
Re: Marvin's LTZ400
Geplaatst: do 11 jul, 2013 16:40
door sjmallie94
bij 15 36 heb ik 2 slotjes er uit moeten halen.
Re: Marvin's LTZ400
Geplaatst: vr 12 jul, 2013 07:47
door JoelS
Hallo,
Ik ga morgen ook een nieuw tandwiel steken achteraan (35). Vooraan laat ik voorlopig 14 zitten.
Ik heb juist nog een vraagje i.v.m. het uithalen van deze schakels. Een LTZ heeft geen slotje zitten dacht ik. Hoe zet je dan terug de ketting aan elkaar?
Re: Marvin's LTZ400
Geplaatst: vr 12 jul, 2013 08:08
door sjmallie94
Dan heb je dus nog de 1ste ketting er op je kunt slotjes gewoon los kopen bij motor zaak 1 reserven is nooit verkeert
Re: Marvin's LTZ400
Geplaatst: do 18 jul, 2013 08:27
door JoelS
Ik heb van 't weekend tandwielen verwisseld en ketting ingekort. Alles was in orde, maar ik moest mijn wielen volledig naar achter doen om de ketting toch een beetje op goede spanning te krijgen. Dus ik wou de ketting nog een maatje kleiner doen (minimum 2 schakels) en nu is mijn ketting te klein
. Wielen staan volledig naar voor.
Enig idee hoe dit kan
Re: Marvin's LTZ400
Geplaatst: do 18 jul, 2013 10:22
door yamahakoppel
normaal als je nieuwe tandwielen zet dan zet je ook nieuwe ketting, ketting zal wat geleurd zijn
gelijk je uw ketting eerst had en wielen volledig naar achter was goed genoeg geweest, ketting moet nog 2cm kunnen bewegen als je ze in het midden op heft
door dat de quad verlaagt is komt het ook anders uit met de schakels en het aanspannen