Pagina 1 van 1

banshee enkel carb

Geplaatst: ma 01 jul, 2013 22:52
door martyn62
Hallo

Ik heb vanuit america v force 3 membramen en spruitstuk voor enkel carberateur laten komen nu is de vraag
Hoe grote cab kan ik het beste gebruiken 33 34 35 36 mm of iets anders ik heb t5 uitlaten eronderzitten moet de filter ook
Nog aangepast worden

Alvast bedankt boys

Re: banshee enkel carb

Geplaatst: di 02 jul, 2013 07:32
door JdmhatchR
Het beste is om bij de dual carbs te blijven...Wilt ge absoluut een single carb, neem er dan GEEN van trinity racing.
Zijt ge toekomstgerich nog van plan wijzigingen te doen?
Als ge echt die single carb wilt, zou ik voor de 35mm gaan, dan hebt ge nog een marge..Gaat ge poortwerk laten doen wordt het krap...

Voor de luchtfilter: Dat wijst zichzelf uit...Neem een aanzuigbuis (aluminium) en werk eventueel met verloopstukken naar de carb toe en naar het luchtfilterhuis toe. De diameter van de buis, mag niet kleiner zijn dan de diameter can de carb (waar de lucht de carb in gaat)

Re: banshee enkel carb

Geplaatst: di 02 jul, 2013 10:03
door martyn62
Ik dacht igg dat de banshee beter ging lopen met enkel carb?
Bedankt dan ga ik maar eens kijke voor een 35 mm

Re: banshee enkel carb

Geplaatst: di 02 jul, 2013 12:04
door JdmhatchR
Performance gericht is 1 carb per cilinder beter (dus dual carb in dit geval). Met 1 carb op 2 cilinders hebt ge in theorie meer low end power, tenkoste van top end.. bij 2 takt draait het om de powerband die pas hoog in toeren begint. Bij 2 takt is er gewoon geen koppel, alleen maar piek vermogen. Wilt ge onderaan meer power, moet ge een expansie kopen die daarop berekent is. Het minste wat er fout gaat bij 1 carb op 2 cilinders hebt ge prijs.
Moest ge toch die carb bestellen, vraag dan zeker na of 35mm goed is.. Volgens mij wel, maar ge weet maar nooit. ALS ik al eens iets tegen kom waar ze de 2 in 1 intake gebruiken, zit er een 35mm op (licht getunede motors)

Re: banshee enkel carb

Geplaatst: di 02 jul, 2013 12:08
door Jazzy
Ik denk dat een enkele carburateur vooral een voordeel is met afstellen en onderhoud, kan me niet zo goed voorstellen dat je met een enkele een betere vulling krijgt dan met twee carburateurs.

Re: banshee enkel carb

Geplaatst: di 02 jul, 2013 19:19
door bonzaiking
wat een vreemde gedachte om veel geld uit te geven voor een enkele carb. er zitten standaard prima carburateurs op
beetje zonde van je geld :? je had het geld beter in afstellen kunnen steken :?

Re: banshee enkel carb

Geplaatst: di 02 jul, 2013 20:26
door Jason McCoy
carb heeft i nog niet. Alleen t spruitstuk heeft i

Re: banshee enkel carb

Geplaatst: di 02 jul, 2013 20:36
door bonzaiking
ik ken dat merk zo'n spruitstuk heb je niet voor 100e :shock:

Re: banshee enkel carb

Geplaatst: di 02 jul, 2013 23:53
door raptor350
Ik heb me net de V-force 4 besteld en 2* Keihin PWK 28mm :P
Die passen nog in het originele spruitstuk ;-)

Ik vind het ook zonde van je geld om zo'n single carb te steken...

Re: banshee enkel carb

Geplaatst: wo 03 jul, 2013 06:17
door bizon450
raptor350 schreef:Ik heb me net de V-force 4 besteld en 2* Keihin PWK 28mm :P
Die passen nog in het originele spruitstuk ;-)

Ik vind het ook zonde van je geld om zo'n single carb te steken...
Dat v-force ha je goed merken rij er al even mee rond :knikduim:

Re: banshee enkel carb

Geplaatst: wo 03 jul, 2013 06:53
door martyn62
Spruitstuk was 120 met verzende en membramen waren 140 dus het valt allemaal wel mee probeer ergens wel een
2e handse cab op de kop te tikke en dan probeer ik het wel uit

Re: banshee enkel carb

Geplaatst: zo 13 okt, 2013 23:10
door martyn62
Ben nu bezig met men singel carb maar het is nog wel even goed afstellen en kijke of hij genoeg lucht krijgt hij sputtert nogal maar hij trekt harder op dat merk ik wel een beetje maar het is niet zo dat het enorm scheeld

Re: banshee enkel carb

Geplaatst: ma 14 okt, 2013 21:39
door bonzaiking
sputteren bedoel je oppakken??

Re: banshee enkel carb

Geplaatst: ma 14 okt, 2013 22:13
door martyn62
Vandaag nog een stukje gerede het lijkt minder tezijn maar als ik laag in zijn toere zit en laat het gas los en weer in een keer vol gas heeft ie heel even een dipje denk dat hij nog teveel krijgt of teweinig lucht kan dat kloppen