Raptor 350 : Afstellen carburateur na revisie
Geplaatst: za 07 sep, 2013 21:21
Na onderhoud van mijn motor (kapotte zuiger) heb ik moeite om mijn mengsel af te stellen. Ik vermoed dat in het verleden de standaard afstelling van de carb is aangepast en dat door de revisie het blok dusdanig "beter" is gaan presteren dat het mengselverhouding niet meer klopt. Wat heb ik allemaal gedaan bij de revisie:
* Cilinder geslepen naar eerste overmaat
* Nieuwe zuiger, veren, eerste overmaat
* Kleppen en klepzittingen ingeslepen
* Klepseals vervangen
* Uitlaat bleek bij koppeling redelijk te lekken achter klem. Lek gedicht.
Ik heb als eerste de topics op dit forum over het afstellen van de carb gelezen. Het boek geeft me net niet de info die ik zoek.
Het boek geeft aan dat de pilot jet 2,25 draai naar buiten toe moet voor fabrieksafstelling. Echter lukt het niet om de quad goed stationair af te stellen. Naar mate deze warmer wordt, gaat het stationair toerental omhoog. Bij aftellen van statschroef is het dan weer te hoog dan weer te laag. Daarnaast klant de uitlaat als het blok vanuit toeren naar beneden gaat. Ook fluctueerd het toerental erg. Stel ik houdt het gas vast op 4000 toeren, dan hoor je dat ie naar boven en beneden gaat.
Ik heb de naald gecontroleerd en deze zat op de onderste (dichtsbij de punt) clip van de drie. Heb hem nu in het midden gezet, maar kan niet duidelijk vinden wat dit precies doet.
Kan iemand me advies of misschien wat extra uitleg geven?
* Cilinder geslepen naar eerste overmaat
* Nieuwe zuiger, veren, eerste overmaat
* Kleppen en klepzittingen ingeslepen
* Klepseals vervangen
* Uitlaat bleek bij koppeling redelijk te lekken achter klem. Lek gedicht.
Ik heb als eerste de topics op dit forum over het afstellen van de carb gelezen. Het boek geeft me net niet de info die ik zoek.
Het boek geeft aan dat de pilot jet 2,25 draai naar buiten toe moet voor fabrieksafstelling. Echter lukt het niet om de quad goed stationair af te stellen. Naar mate deze warmer wordt, gaat het stationair toerental omhoog. Bij aftellen van statschroef is het dan weer te hoog dan weer te laag. Daarnaast klant de uitlaat als het blok vanuit toeren naar beneden gaat. Ook fluctueerd het toerental erg. Stel ik houdt het gas vast op 4000 toeren, dan hoor je dat ie naar boven en beneden gaat.
Ik heb de naald gecontroleerd en deze zat op de onderste (dichtsbij de punt) clip van de drie. Heb hem nu in het midden gezet, maar kan niet duidelijk vinden wat dit precies doet.
Kan iemand me advies of misschien wat extra uitleg geven?