Raptor 700 project

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
Gebruikersavatar
YfmAj
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 76
Lid geworden op: di 17 sep, 2013 16:06

Re: Raptor 700 project

Bericht door YfmAj »

Dat is mischien ook wel iets ja. Heb je er toevallig een foto van ofzo ? En zat/zit het bij jou ook op een Raptor 700?
Gebruikersavatar
YfmAj
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 76
Lid geworden op: di 17 sep, 2013 16:06

Re: Raptor 700 project

Bericht door YfmAj »

Is ook wel een idee ja. Moet die hydraulische rem dan i.p.v. de voetrem gemonteerd worden of hoe moet ik dat zien? En net boven de koppeling geplaatst ofzo
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Raptor 700 project

Bericht door ferdi »

Ja klopt idd ik heb die raptor 700 vorige week gekocht en daar was de voetenrem weg gelaten en omgebouwd als linker duimrem...
Hier voor was de remcilinder gebruikt die dus normaal bij je rechter voeten rem zit.
Die rem cilinder kan je op de foto net niet zien maar die zit als ik mij niet vergis net voor de koppelings hendel

Ik heb hier een paar wazige foto's, als ik morgen nog in mijn garage kom dan zal ik er een foto van maken.
Ik heb het er net allemaal vanaf gehaald,dus zo'n detail foto kan ik helaas niet meer maken.

Maar als je goed kijkt op de foto's kan je het nog wel een beetje zien zitten.
Er zit ook een hele lange remslang bij die je zowieso nodig bent, die loopt helemaal van de linker duim naar de achterste remklauw.

Als je dus je rechter voeten rem verbouwd naar linker duimrem zoals het bij mij was dan heb je de ideale setup alleen moet je even wennen om met je linker duim te remmen als je je achterrem wilt gebruiken maar daar wen je heel snel aan, ik gebruik de achterrem haast nooit....

AfbeeldingAfbeelding

Gr ferdi
Gebruikersavatar
YfmAj
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 76
Lid geworden op: di 17 sep, 2013 16:06

Re: Raptor 700 project

Bericht door YfmAj »

Bedankt voor je snelle reactie. Is het nog wel te doen met koppelen dan zit er niks in de weg ? En is dit makkelijk om te bouwen? Nette raptor trouwns (y)

Gr
Gebruikersavatar
YfmAj
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 76
Lid geworden op: di 17 sep, 2013 16:06

Re: Raptor 700 project

Bericht door YfmAj »

En wat zou je ervoor willen hebben ?
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Raptor 700 project

Bericht door yamahakoppel »

Normaal is het zelfs mogelijk om uw voetrem en een duimrem zoals in dit geval te zetten

als je van duimrem naar de voetrem gaat en daar zo een lange bout zet waar je 2 remleidingen samen aan de voetrem pomp monteerd zo een lange bout wat ook aan de voorrem hendel gebruikt word als je 2leidingen legt naar de voorrem i.p.v. 1 leiding die je opsplits via een T stuk
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Gebruikersavatar
YfmAj
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 76
Lid geworden op: di 17 sep, 2013 16:06

Re: Raptor 700 project

Bericht door YfmAj »

Dat is ook goed als dat kan. En dan gewoon een losse motor koppeling gebruiken ofzo?
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Raptor 700 project

Bericht door ferdi »

yamahakoppel schreef:Normaal is het zelfs mogelijk om uw voetrem en een duimrem zoals in dit geval te zetten

als je van duimrem naar de voetrem gaat en daar zo een lange bout zet waar je 2 remleidingen samen aan de voetrem pomp monteerd zo een lange bout wat ook aan de voorrem hendel gebruikt word als je 2leidingen legt naar de voorrem i.p.v. 1 leiding die je opsplits via een T stuk
Dat zou idd ook nog kunnen dan kan je ze allebeide gebruiken.
Remmen en koppelen gaat perfect want de vorige eigenaar heeft er zo 5 jaar mee gereden en het remt perfect want ik heb het zelf ook nog geprobeerd.
Ik zal morgen even een paar foto's maken van het setje en dan laat ik je wel even weten wat ik er voor wil hebben.

Gr ferdi
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Raptor 700 project

Bericht door ferdi »

Dat zou idd ook nog kunnen dan kan je ze allebeide gebruiken.
Remmen en koppelen gaat perfect want de vorige eigenaar heeft er zo 5 jaar mee gereden en het remt perfect want ik heb het zelf ook nog geprobeerd.
Ik zal morgen even een paar foto's maken van het setje en dan laat ik je wel even weten wat ik er voor wil hebben.
Er zit ook een schakelaar aan zodat je remlicht het ook blijft doen met je duimrem :)

Gr ferdi
Gebruikersavatar
YfmAj
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 76
Lid geworden op: di 17 sep, 2013 16:06

Re: Raptor 700 project

Bericht door YfmAj »

Top man, ik zie het morgen wel dan
Gebruikersavatar
YfmAj
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 76
Lid geworden op: di 17 sep, 2013 16:06

Re: Raptor 700 project

Bericht door YfmAj »

Vraag me met zo'n T stuk alleen af of de rem kracht niet maar de voetrem gaat i.p.v. van de achterrem ? Of kan daar de druk niet weg ?
Minyi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 492
Lid geworden op: do 13 mar, 2014 13:15
Locatie: Ruinerwold

Re: Raptor 700 project

Bericht door Minyi »

Je kunt olie niet echt samenknijpen dus er staat wel druk op het stukje leiding naar je voetrem maar dat neemt geen extra olie dus je hebt nog steeds dezelfde druk op je remcilinder
Gebruikersavatar
YfmAj
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 76
Lid geworden op: di 17 sep, 2013 16:06

Re: Raptor 700 project

Bericht door YfmAj »

Oke dankjewel
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Raptor 700 project

Bericht door ferdi »

Hierbij een foto van hoe het ongeveer gemonteerd zat, ik heb er een buisje bovenop gelegd ipv het stuur zodat je ongeveer kan zien hoe het gezeten heeft.
Op de foto zie je dus het duim mechanisme en de remcilinder die normaal bij je rechtervoet zit en het bijhorende rempotje met een ingekorte slang.

Het enige nadeel van dit systeem is dat de remcilinder een eindje vooruit steekt ik denk een 12cm maar met zon handkap erop valt het niet echt op omdat een handkap ongeveer opgezelfde hoogte zit.
Op de foto kan je zo zien hoe lang die slang is die naar de achteras loopt.
Als je interesse hebt moet je maar ff een gil geven.

Het gaat dan alleen om het rem mechanisme + die lange remslang, remschakelaar en stripje, zonder die remcilinder met potje want die ben ik natuurlijk zelf nodig om hem nog terug te bouwen... :)
Het stroom draadje wat je zit is de remlicht schakelaar die zit er ook bij die kan je zo aansluiten aan je rechter rempotje.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Wat je wel even moet doen is een klein stripje aan je stuur lassen met 2 gaatjes erin waar die 2 bouten doorheen komen om het aan je stuur te bevestigen, dat stripje heb ik volgens mij nog wel liggen want die had ik er netjes afgeslepen.

Gr ferdi
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: Raptor 700 project

Bericht door java »

Snap niet waarom ze het potje daar hebben geplaatst. Een lange remkabel (staalkabel of hoe je het maar wilt noemen) van de hendel naar het voetpedaal waar de rem zit en je bent klaar. Zo zit het ook op mijn cf. Dus ik heb een hendel om achter te remmen en een pedaal. Zitten aan elkaar.
Afbeelding
Plaats reactie