Pagina 1 van 1

kettingset DID ltz-400

Geplaatst: za 01 feb, 2014 17:32
door sithanak
Besten,

Heb gisteren mijn set gisteren binnen gekregen.
Echter ben al direct teleurgesteld...
Dit aangezien het achterste tandwiel blijkbaar dichtbij de vertanding moet bevestigd worden ipv zoals bij het origineel dichter bij de as....
Nochtans juiste bouwjaar,nl 2008.
Ik heb nog een kleine hoop via dit forum.
Als ik echter kijk naar de bevestiging van de remschijf aan de andere kant,dan zou het tandwiel zo wel kunnen vastgezet worden.
Het lijkt alsof je nog een tussenstuk nodig hebt??
Iemand die mij kan helpen?
Ik kan eventueel ook foto's plaatsen.

Grtz,

Bert.

Re: kettingset DID ltz-400

Geplaatst: za 01 feb, 2014 17:41
door sithanak
https://www.dropbox.com/s/eqxbnmsg7d9rf ... 172254.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/s/lq0yweu8q15y7 ... 172323.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: kettingset DID ltz-400

Geplaatst: za 01 feb, 2014 18:50
door ItsJohn
idd de verkeerde tandwiel, je heb 2 optie's:

- Aftermarket tandwiel hub waarbij de gaten verder van de as zitten.
- omruilen voor de juiste

Gekocht bij een dealer of besteld op Ebay?

Re: kettingset DID ltz-400

Geplaatst: za 01 feb, 2014 19:03
door sithanak
Via deze site gekocht,waar ook geen andere opties te kiezen zijn..

http://www.mpartz.nl/kettingset-did-suz ... 009-p-3654" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook op quadfun,afgaand op de afbeeldingen,lijken er geen tandwielen zoals er stock op zitten....

Ik denk dat die hub de beste oplossing zal zijn.
Alleen ben ik dit ook nog nooit tegengekomen...

Hoe doen de andere ltz rijders dit dan??
Bizar.

Grtz,

Bert.

Re: kettingset DID ltz-400

Geplaatst: za 01 feb, 2014 21:15
door bonzaiking
gewoon een ander tandwiel bestellen die hubs zijn erg duur je hebt het tandwiel van het nieuwere model gekregen :bier:

Re: kettingset DID ltz-400

Geplaatst: za 01 feb, 2014 21:17
door HondaTRX450r
Lijkt wel een tandwiel van een honda, mijne ist zelfde

Re: kettingset DID ltz-400

Geplaatst: za 01 feb, 2014 21:20
door sithanak
Idd,voor een raptor 350 eur.heb al even gemaild met de leverancier en alles komt goed.
Moet even ter extra controle de nummer op de achterzijde van het orgineel tandwiel doorsturen.
2008 blijkt een overgangsjaar te zijn qua tandwiel achteraan.
Dus ltz rijders,wees gewaarschuwd ;-)

Bedankt alleszins voor de replies ;-)

Re: kettingset DID ltz-400

Geplaatst: za 01 feb, 2014 23:11
door sjmallie94
Dat set is voor het nieuwen model 2009 tot heden, jij hebt van 2003 tot 2008 nodig, bouwjaar eerder bestellen kan ook, past allemaal of door geven voor het carburateur model.

tandwiel monteren: daarvoor moet je velg er af de hub er vanaf dan iemand op rem staan 4 schroeven los draaien en er afschuiven, nieuwen er op vast zetten, vertanding op de as en in de hub schoon maken, en nieuw vet er op doen niet te zuinig wat te veel is komt van zelf naar buiten. dan kijken dat je schijf goed er op er op zet bolle kant naar buiten zo dus (
moer er op -+ 10 kilo vast trekken kijken dat je splitpen door gaatje krijgt, en dan wiel vast zetten met 5,5 kilo. Beste is als je de anderen kant ook even opnieuw invetten doet.

Ketting op maat maken/ spannen maken: 4 schroeven boven op achterbrug los halen, achteras helemaal naar voor draaien (beste wielen van de grond halen zo schuift die makkelijker) Dat is de middelste moer los draaien dan schuift as naar voor dan 3x de moer rond draaien vast draaien zodat je beetje speling hebt, dan ketting op tandwielen leggen, en op maat maken (indien nodig) ketting monteuren, ketting afstellen, moet tussen de 3 a 4 cm speling, dan bouten boven op achterbrug met 10 kilo aan trekken overkruis, moer in midden lichtelijk tegen de plaat aan draaien zodat die niet los zit, gewoon tegen draaien niet vast trekken. klaar

Re: kettingset DID ltz-400

Geplaatst: zo 02 feb, 2014 15:26
door sithanak
Dacht vandaag effe alles al te demonteren :-).
Ben tot het demonteren van de wielhub geraakt...
Die borgmoer zit muurvast!alles geprobeerd,dus ook met een lange buis.
Draad nog ies gechecked en is gewone linkse draad.
Gelukkig werk ik in een autogarage en kan ik daar met luchtdruk de boel loskrijgen.
Alles dus wel opnieuw moeten monteren,gelukkig had ik mijn ketting nog niet doorgeslepen:-).

Re: kettingset DID ltz-400

Geplaatst: zo 02 feb, 2014 15:36
door sjmallie94
Welke borg moer als ik vragen mag ?? doe grote moer waar wielhub mee vast zit ??

Re: kettingset DID ltz-400

Geplaatst: zo 02 feb, 2014 15:56
door sithanak
Ja,idd,die bedoel ik.
Zit echt muurvast en is dan nog eens geborgd ook...
Echt geen beweging in te krijgen.
De buis boog nochtans wel door :-).

Re: kettingset DID ltz-400

Geplaatst: zo 02 feb, 2014 16:01
door sjmallie94
Dat extra borgen is niet nodig als er splitpen door zit gaat nergens heen....

Al geprobeerd met warm stoken en buis er op ??

Re: kettingset DID ltz-400

Geplaatst: zo 02 feb, 2014 16:06
door sithanak
Nee,dat niet geprobeerd.
Maar heb alles nu toch al opnieuw gemonteerd.
Ik ga tandwielen gewoon op mijn werk vervangen.
Daar heb ik al het nodige materiaal.
Alleen jammer van de verloren tijd :-).

Re: kettingset DID ltz-400

Geplaatst: ma 03 feb, 2014 12:11
door international1046
Het is geen linkse draad maar gewoon rechtse draad. Neem aan dat je dat bedoelde?

Met een goede slagmoersleutel is die moer zo los, daar bereik je veel meer mee dan met een lange buis.