uitlaat gloeiend bij het rijden
Geplaatst: do 06 mar, 2014 10:10
Hallo iedereen,
Ik heb onlangs een nieuwe piston (incl segmenten uiteraard), nieuwe distributieketting laten steken en kleppen opnieuw laten afregelen van mijne 450 YFZ van 2006..
Alles loopt goed bij het starten maar wanneer ik lichtjes gas geef als hij stationair draait wordt de uitlaat plots gloeiend.. (alles is origineel -> sproeier, uitlaat,demper,...)
Ik belde naar de garage en die man zei dat het geen kwaad kon en dat dat wel weg gaat tijdens het rijden doordat de uitlaat dan afgekoeld wordt door de wind.. dus ik ben gisteren een ritje gaan rijden met alsgevolg dat die regelmatig nog rood wordt tijdens het rijden. Ik heb reeds gelezen dat dit een probleem kan zijn met de afstelling van de carburator.. om dit te controleren heb ik dus een clortune testbougie aangeschaft om de onsteking in de cilinder te kunnen zien. Ik heb een mooie blauwe ontstekingskleur en zou dus goed staan volgens de handleiding van die testbougie toch heb ik het gevoel dat hij te veel benzine krijgt, ik heb gemerkt dat wanneer ik volgas geef tijdens het stationair draaien dat hij precies wil stilvallen met een paar knallen tot gevolg.. heeft hier iemand ervaring mee? De luchtregeling van de carburator zou geregeld kunnen worden met een schroef, ik heb mijne carburator bezien maar zie daar aan de buitenkant nergens een schroef staan.. kan iemand mij misschien zeggen waar die schroeven zich bevinden en wat de oorzaak zou kunnen zijn van bovenstaand probleem?
Alvast super fel bedankt
Grtjs.
Ik heb onlangs een nieuwe piston (incl segmenten uiteraard), nieuwe distributieketting laten steken en kleppen opnieuw laten afregelen van mijne 450 YFZ van 2006..
Alles loopt goed bij het starten maar wanneer ik lichtjes gas geef als hij stationair draait wordt de uitlaat plots gloeiend.. (alles is origineel -> sproeier, uitlaat,demper,...)
Ik belde naar de garage en die man zei dat het geen kwaad kon en dat dat wel weg gaat tijdens het rijden doordat de uitlaat dan afgekoeld wordt door de wind.. dus ik ben gisteren een ritje gaan rijden met alsgevolg dat die regelmatig nog rood wordt tijdens het rijden. Ik heb reeds gelezen dat dit een probleem kan zijn met de afstelling van de carburator.. om dit te controleren heb ik dus een clortune testbougie aangeschaft om de onsteking in de cilinder te kunnen zien. Ik heb een mooie blauwe ontstekingskleur en zou dus goed staan volgens de handleiding van die testbougie toch heb ik het gevoel dat hij te veel benzine krijgt, ik heb gemerkt dat wanneer ik volgas geef tijdens het stationair draaien dat hij precies wil stilvallen met een paar knallen tot gevolg.. heeft hier iemand ervaring mee? De luchtregeling van de carburator zou geregeld kunnen worden met een schroef, ik heb mijne carburator bezien maar zie daar aan de buitenkant nergens een schroef staan.. kan iemand mij misschien zeggen waar die schroeven zich bevinden en wat de oorzaak zou kunnen zijn van bovenstaand probleem?
Alvast super fel bedankt

Grtjs.