Grizzly maar welke..
-
- Toeschouwer
- Berichten: 39
- Lid geworden op: zo 06 apr, 2014 19:22
- Locatie: Winschoten
- Contacteer:
Grizzly maar welke..
Hallo allemaal,
Ik ben nog nieuw hier en heb me zojuist voorgesteld in een ander topic.
De situatie is als volgt, voor boomveiligheidcontroles (bekijken van bomen langs wegen) wil ik me laten rond rijden door een Grizzly echter staan dr veel bomen in het bos als het om grizzlys gaat.
Ik zelf begon te kijken bij de 125cc variant.. ik hoef niet snel te rijden voor me werk, echter bedacht ik mezelf als ik snelheid moet maken om uit de berm de weg op te gaan een 125 wel eens te kort kon schieten. Dat in combi dat hij geen 4x4 heeft.
Volgende stap was de 350 de eerste die ik tegen kwam met 4x4 echter had deze een starre as en zag de voordelen van de onafhankelijk wielophanging wel. Vervolgens kom ik bij de 450 echter is de stap naar een zwaardere versie steeds kleiner aan het worden.
In het volgende filmpje geven ze aan dat de 700 warm word
"Polaris Sportsman XP 850 vs Yamaha Grizzly 700 "
in een ander filmpje van dezelfde maker werd de 450 vergeleken met een sportsman. Daar werd niet gesproken over warmlopen.
Tijdens mijn werk zal de quad gedurende dag draaien, en steeds een klein stukje rijden en soms een sprint moeten maken om weer tussen het verkeer te komen.
Wat zouden jullie nemen.. een 450 700 of iets daartussen in?
En als laatst, gewoon op auto kenteken zetten in NL? of langzaamverkeer?
Bij voorbaat dank voor het advies.
Ik ben nog nieuw hier en heb me zojuist voorgesteld in een ander topic.
De situatie is als volgt, voor boomveiligheidcontroles (bekijken van bomen langs wegen) wil ik me laten rond rijden door een Grizzly echter staan dr veel bomen in het bos als het om grizzlys gaat.
Ik zelf begon te kijken bij de 125cc variant.. ik hoef niet snel te rijden voor me werk, echter bedacht ik mezelf als ik snelheid moet maken om uit de berm de weg op te gaan een 125 wel eens te kort kon schieten. Dat in combi dat hij geen 4x4 heeft.
Volgende stap was de 350 de eerste die ik tegen kwam met 4x4 echter had deze een starre as en zag de voordelen van de onafhankelijk wielophanging wel. Vervolgens kom ik bij de 450 echter is de stap naar een zwaardere versie steeds kleiner aan het worden.
In het volgende filmpje geven ze aan dat de 700 warm word
"Polaris Sportsman XP 850 vs Yamaha Grizzly 700 "
in een ander filmpje van dezelfde maker werd de 450 vergeleken met een sportsman. Daar werd niet gesproken over warmlopen.
Tijdens mijn werk zal de quad gedurende dag draaien, en steeds een klein stukje rijden en soms een sprint moeten maken om weer tussen het verkeer te komen.
Wat zouden jullie nemen.. een 450 700 of iets daartussen in?
En als laatst, gewoon op auto kenteken zetten in NL? of langzaamverkeer?
Bij voorbaat dank voor het advies.
Groetjes Johnny
Grizz700
Grizz700
Re: Grizzly maar welke..
Een Grizzly 350 is ideaal voor dat soort werk, een starre achteras is echt geen nadeel hoor. De Grizzly 700 is een goede en betrouwbare quad maar dat vermogen heb je niet nodig.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Toeschouwer
- Berichten: 39
- Lid geworden op: zo 06 apr, 2014 19:22
- Locatie: Winschoten
- Contacteer:
Re: Grizzly maar welke..
Ikzelf heb wel een goed gevoel bij een watergekoelde is dat ook verkrijgbaar bij de 350?
Groetjes Johnny
Grizz700
Grizz700
Re: Grizzly maar welke..
Je kan ook kijken naar een Yamaha Grizzly 550 of 450,of en Suzuki 450 of 500.
Allen erg betrouwbare quads die goed zijn voor dagelijks gebruik.
Als je regelmatig met het verkeer mee moet zou ik de quad als moto of in NL auto? inschrijven.
Met die iets hogere cilinderinhoud ben je wel sneller op snelheid als je snel moet invoegen met het verkeer.
Die vergelijkingsfilmpjes van Polaris zijn wel eens grappig om te bekijken maar echt niet objectief.
Persoonlijk vind ik de Japanse quads nog steeds het betrouwbaarst en handigst.
Allen erg betrouwbare quads die goed zijn voor dagelijks gebruik.
Als je regelmatig met het verkeer mee moet zou ik de quad als moto of in NL auto? inschrijven.
Met die iets hogere cilinderinhoud ben je wel sneller op snelheid als je snel moet invoegen met het verkeer.
Die vergelijkingsfilmpjes van Polaris zijn wel eens grappig om te bekijken maar echt niet objectief.
Persoonlijk vind ik de Japanse quads nog steeds het betrouwbaarst en handigst.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 39
- Lid geworden op: zo 06 apr, 2014 19:22
- Locatie: Winschoten
- Contacteer:
Re: Grizzly maar welke..
Dat de filmpjes meer weg hebben van reclame was ik wel achter, maar was leuk om te zien ik kies overigens voor de grizzly omdat het oog ook wat wilt
Denk dat ik maar eens ga proefrijden.. En dan horen hoe het nou echt zit met de kentekens
Denk dat ik maar eens ga proefrijden.. En dan horen hoe het nou echt zit met de kentekens
Groetjes Johnny
Grizz700
Grizz700
Re: Grizzly maar welke..
Waarom geen arctic cat 400 met 4x4,die gaat zeker aan je eisen voldoen en is zeer compleet voor een redelijke prijs.
4x4,warn lier,koffer,power zat en gemaakt om te werken.
Er staat er nog 1 in Zeewolde,mooie rooie,
Ook levert arctic cat 700 cc diesels,die kunnen het zeker aan.
ik heb zelf een 450I-SE,vloeistof gekoeld en die word echt niet warm,
vorige zomer in de brandende zon hele week mee gewerkt zonder problemen.
4x4,warn lier,koffer,power zat en gemaakt om te werken.
Er staat er nog 1 in Zeewolde,mooie rooie,
Ook levert arctic cat 700 cc diesels,die kunnen het zeker aan.
ik heb zelf een 450I-SE,vloeistof gekoeld en die word echt niet warm,
vorige zomer in de brandende zon hele week mee gewerkt zonder problemen.
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Grizzly maar welke..
Voor dit soort werk is 350 cc ruim voldoende. Een starre as hoeft niet perse een nadeel te zijn. Ik neem aan dat je in bermen rijdt. Die zijn toch redelijk vlak?
Een 700 verbruikt ook aardig wat meer. En het vermogen gebruik je niet bij dit soort werk.
4x4 is handig. Toch denk ik dat je met 2x4 ook een heel eind komt. Een 2x4 quad is absoluut niet te vergelijken met een auto wat dat betreft. Auto zit direkt vast. 2x4 Quad baggert met de juiste banden bijna overal doorheen.
De nieuwe Grizzly 300 is ook een erg leuk ding. Met tegenwoordig een Sym motorblok eronder. Dit blok is erg sterk en loopt zuinig. (Kan een voordeel zijn). 30.000km is geen uitzondering voor deze motoren. Ik heb zelf een quad gehad met dat blok eronder en die km stand.
http://www.yamaha-motor.eu/nl/producten ... fm300.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelf heb ik ook een Arctic Cat 350 gehad. Deze beviel ook zeer goed. Zowel voor zwaar werk rondom het huis als voor een toertocht naar de Harz . Deze trekt erg snel op. Ze worden tegenwoordig verkocht onder de naam Arctic Cat 400 (2x4 of 4x4).
Een 700 verbruikt ook aardig wat meer. En het vermogen gebruik je niet bij dit soort werk.
4x4 is handig. Toch denk ik dat je met 2x4 ook een heel eind komt. Een 2x4 quad is absoluut niet te vergelijken met een auto wat dat betreft. Auto zit direkt vast. 2x4 Quad baggert met de juiste banden bijna overal doorheen.
De nieuwe Grizzly 300 is ook een erg leuk ding. Met tegenwoordig een Sym motorblok eronder. Dit blok is erg sterk en loopt zuinig. (Kan een voordeel zijn). 30.000km is geen uitzondering voor deze motoren. Ik heb zelf een quad gehad met dat blok eronder en die km stand.
http://www.yamaha-motor.eu/nl/producten ... fm300.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelf heb ik ook een Arctic Cat 350 gehad. Deze beviel ook zeer goed. Zowel voor zwaar werk rondom het huis als voor een toertocht naar de Harz . Deze trekt erg snel op. Ze worden tegenwoordig verkocht onder de naam Arctic Cat 400 (2x4 of 4x4).
Re: Grizzly maar welke..
Een 2x4 kan idd ook een optie zijn, ik ben door modder heen gegaan waar 4x4's vast zaten
en dan heb ik standaard banden er op.
en dan heb ik standaard banden er op.
_____________________________
Re: Grizzly maar welke..
de qaud zal enkel warmlopen als hij een verstopte radiator heeft.
ik veronderstel dat je niet zo diep in de modder gaat duiken.
rustig rondkijken wat er op de markt is,
als je er een hele dag wilt opzitten, is een kleinere quad minder comfortabel?
testzitten/rijden, zo ik denken.
ik zo wel gaan voor een watergekoelde, voor dit doel.
ik veronderstel dat je niet zo diep in de modder gaat duiken.
rustig rondkijken wat er op de markt is,
als je er een hele dag wilt opzitten, is een kleinere quad minder comfortabel?
testzitten/rijden, zo ik denken.
ik zo wel gaan voor een watergekoelde, voor dit doel.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 39
- Lid geworden op: zo 06 apr, 2014 19:22
- Locatie: Winschoten
- Contacteer:
Re: Grizzly maar welke..
Alvast bedankt voor de respons, ik kijk momenteel voornamelijk naar de grizzly, omdat ik die mooi vind.
De onafhankelijke wielophanging is voor het werk minder van belang echter ben ik wel een 4x4 liefhebber en zou zo maar kunnen dat mijn toekomstig werktuig ook wel eens voor de fun gebruikt gaat worden.
Dat ik de 4x2 links laat liggen komt voornamelijk omdat ik altijd alleen op pad ben en vaak ook in ongerepte stukken bos rond hang. Ik voorzie Met een 4x4 meer kans om door te kunnen zonder te lieren of erger nog douwen en trekken,,
De onafhankelijke wielophanging is voor het werk minder van belang echter ben ik wel een 4x4 liefhebber en zou zo maar kunnen dat mijn toekomstig werktuig ook wel eens voor de fun gebruikt gaat worden.
Dat ik de 4x2 links laat liggen komt voornamelijk omdat ik altijd alleen op pad ben en vaak ook in ongerepte stukken bos rond hang. Ik voorzie Met een 4x4 meer kans om door te kunnen zonder te lieren of erger nog douwen en trekken,,
Groetjes Johnny
Grizz700
Grizz700
Re: Grizzly maar welke..
Geloof me, die onafhankelijke wielophanging heb je echt niet nodig. In het ergste geval zou je bij zwaar ofroad eens met de achteras op een boomstronk ofzo kunnen blijven hangen, maar dat ga je met een Grizzly 350 4x4 toch niet doen denk ik.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Grizzly maar welke..
Als je nu al niet uitsluit dat je de quad in de toekomst ook voor de fun gaat gebruiken zou ik zeker eentje met kenteken nemen.
De 550 lijkt me dan een mooi compromis!
De 550 lijkt me dan een mooi compromis!
Re: Grizzly maar welke..
Goed idee!
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Grizzly maar welke..
Als je meestal in je eentje op pad bent in de ongerepte natuur
is een lier geen overbodige luxe lijkt me xd.
is een lier geen overbodige luxe lijkt me xd.
_____________________________
Re: Grizzly maar welke..
Juist in het ongerepte ben ik blij met catje.alles erop vanaf fabriek en erg betrouwbaar.bovendien een plaatje in zwart flake metalic met lichtmetalen pootjes.maar als jij een grizzly mooier vind ook prima.ik heb meer aan kwaliteit dan aan looks.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk