kazuma rijd niet meer waneer ik gas heef
-
- Toeschouwer
kazuma rijd niet meer waneer ik gas heef
hallo kunnen julie mij helpen met een probleem .
probleem 1 :
mijn kazuma falcon 150cc wil niet meer rijden waneer ik gas geef .
ik leg het even uit : ik start mijn quad en zet hem in 1e en ik geef gas maar die rijd niet .
ik heb al op alle versnellingen ge probeert en die rijd voor geen meter .
(((( er zitten nog maar net nieuwe koppelingsplaten in ))))
probleem 2 :
mijn kazuma falcon 150cc krijgt kortsluiting waneer ik de baterij er aan koppel .
kunnen julie mij a.u.b. helpen met dit probleem ?
alvast bedankt
probleem 1 :
mijn kazuma falcon 150cc wil niet meer rijden waneer ik gas geef .
ik leg het even uit : ik start mijn quad en zet hem in 1e en ik geef gas maar die rijd niet .
ik heb al op alle versnellingen ge probeert en die rijd voor geen meter .
(((( er zitten nog maar net nieuwe koppelingsplaten in ))))
probleem 2 :
mijn kazuma falcon 150cc krijgt kortsluiting waneer ik de baterij er aan koppel .
kunnen julie mij a.u.b. helpen met dit probleem ?
alvast bedankt
Laatst gewijzigd door kazumafalcon150 op za 14 jun, 2014 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: kazuma rijd niet meer waneer ik gas heef
probleem 1:versnellingsbak kapot,
probleem 2:sytematisch zoeken vanaf je accu tot de fout,dit is een te groot en complex probleem om even via een forum in 1 zin opm te lossen en hier geldt zeker:meten is weten!!
probleem 2:sytematisch zoeken vanaf je accu tot de fout,dit is een te groot en complex probleem om even via een forum in 1 zin opm te lossen en hier geldt zeker:meten is weten!!
-
- Toeschouwer
ik heb nog maar van gisteren nieuwe koppelingsplaten in gestokken . hoe kunnen die nu weer kapot zijn ?
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Contacteer:
Wel alles terug er in geduwd op de juiste plek??
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
-
- Toeschouwer
ja alles zat er terug perfect in , ik heb er zelf nog mee gereden .
ik leg die af (30min) en wil er opnieuw mee rijden en die wil plots niet meer rijden waneer ik gas geef echt vreemd .
ik leg die weral uit en weer aan 1uurtje later ofzo en die begint massas te roken onder mijn zadel.
dan heb ik die derect afgelegt . ?
ik leg die af (30min) en wil er opnieuw mee rijden en die wil plots niet meer rijden waneer ik gas geef echt vreemd .
ik leg die weral uit en weer aan 1uurtje later ofzo en die begint massas te roken onder mijn zadel.
dan heb ik die derect afgelegt . ?
- Jason McCoy
- Quad GOD
Koppeling gewoon verkeerd ingebouwd en afgesteld. Lijkt me duidelijk.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Toeschouwer
ik heb net mijn kopelingsbak nog eens open gedraaid en het was het tandwiel naast het kopelingstandwiel die los zat dus normaal gezien is die nu weer prima .
nu aleen nog probleem 2 oplossen de kortsluiting hoe ga ik best tewerk ?
nu aleen nog probleem 2 oplossen de kortsluiting hoe ga ik best tewerk ?
Als er rook onder je zadel vandaan komt is er waarschijnlijk een kabel van de plus kant van je accu defect en maakt deze contact met massa.zoek dus naar een doorgeschaafde kabel.dus met defecte isolatie.zoek ook naar scherpe knikken in de kabels.het kan zijn dat een kabel onder de isolatie kapot is en nog maar met een paar strengen aan elkaar zit.daar gaat een heel hoge stroom lopen,word warm en kan dan gaan roken.zoek dus heel goed naar defecten van wat voor aard dan ook.soms is een oud zadel zo doorgezakt dat hij kortsluiting over de accupolen veroorzaken als je accuu direct onder je zadel zit tenminste.sucsses.
-
- Toeschouwer
bedankt dutchmoose ik zal morgen het eens zeer goed nakijken dank u voor de goede uitleg
Oke.laat hier wat weten of dat het gelukt is en als het niet was wat ik zei wat dan wel.daar kunnen we allemaal misschien wat leren.sucses.
-
- Toeschouwer
dutchmoose je had gelijk ik heb alles goed bekeken en het was de +draad die op een gedeelte nog maar met 2 draadjes vast gangde . nu is de kortsluiting helemaal weg, bedankt
nu heb ik wel nog 1 probleempje :
de motorblok werkt nog steeds niet zoals het moet -> waneer ik hem aan leg en gas geef ga die nog steeds niet vooruit .
nu heb ik wel nog 1 probleempje :
de motorblok werkt nog steeds niet zoals het moet -> waneer ik hem aan leg en gas geef ga die nog steeds niet vooruit .
mooi dat de sluiting weg is,is vaak een klein ding die grote troubles veroorzaakt,ik denk dat er toch iets in je versnellingsbak niet goed zit,ik heb daar minder verstand van dan van elektra(ieder zijn ding he?),ik hoop dat andere forumgebruikers je daarin verder kunnen helpen,blijf zoeken naar een vergeten spie oid.is misschien ook een klein ding.
In ieder geval bedankt voor de feedback,
sucses met de aandrijving,
In ieder geval bedankt voor de feedback,
sucses met de aandrijving,
-
- Toeschouwer
kan iemand helpen a.u.b. ???
- Jason McCoy
- Quad GOD
Waarom open je twee topics met dezelfde vraag? Hoe irritant is dat?!
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
buiten het feit om dat als niemand je verhaal leest je waarschijnlijk niemand kan/gaat helpen heeft je blok geen riem,is alleen tandwielen.\
Zoals jason al zegt:heb geduld,wees blij met de hulp die je krijgt maar ga niet mauwen als er niemand reageert, het helpt ook niks om meerdere topics te starten,als er niemand op het forum is is er nu eenmaal niemand,
Zoals jason al zegt:heb geduld,wees blij met de hulp die je krijgt maar ga niet mauwen als er niemand reageert, het helpt ook niks om meerdere topics te starten,als er niemand op het forum is is er nu eenmaal niemand,