Pagina 1 van 1

Raptor 350 tik in motor

Geplaatst: di 24 jun, 2014 11:03
door nazqul
Sinds kort begint mijn raptor te tikken en te ploffen.
het is allebei erger geworden na enkele dagen.
Als ik het geluid probeer te lokaliseren komt het uit het kleppen deksel.
het ploffen is echt uit de uitlaat bij het loslaten van het gas.

Ook draait de quad niet mooi op rolantie.
Hij lijkt soms te zakken in toeren en lijkt op terugslag ofzo.
gebeurt wel eens dat hij uitvalt maar is dan direct terug te starten.

nu vroeg ik me af hoe ik kan controleren wat het probleem is en hoe ik deze kan verhelpen.

Re: Raptor 350 tik in motor

Geplaatst: di 24 jun, 2014 11:07
door tjobbie
Zou je kleppen is nakijken.
Kan zijn dat de klepstel moertjes losgegaan zijn.

Re: Raptor 350 tik in motor

Geplaatst: di 24 jun, 2014 11:11
door nazqul
bedankt voor het snelle antwoord.

Hoe kan ik deze dan controleren of er iets mis mee is.
Door de kop te demonteren ?

Gisteren heb ik de klepspeling gecontroleerd en die stond wel juist

Re: Raptor 350 tik in motor

Geplaatst: di 24 jun, 2014 13:22
door erikalbring
Er zit aan de voor en achterkant van het blok een dekseltje, als je die demonteerd kun je oa je kleppen stellen en dus zien of het stelmoertje mist

Re: Raptor 350 tik in motor

Geplaatst: di 24 jun, 2014 15:19
door nazqul
Ik heb gisteren de kleppen gesteld.
De 2 moeren waren nog aanwezig en vastgedraaid

Re: Raptor 350 tik in motor

Geplaatst: di 24 jun, 2014 22:49
door tjobbie
Heb je je nokkenas ketting spanner ook gecontroleerd?

Re: Raptor 350 tik in motor

Geplaatst: do 26 jun, 2014 06:26
door nazqul
gisteren heb ik nog eens de kleppen geregeld.
Deze tikt nu iets meer maar loopt wel weer mooi stationair weer en ploft niet meer.
Ook heb ik de indruk dat er nu wat meer power achter zit.

Qua tikken, zou het helpen om de kleppen te vervangen ?
en de speling heb ik als volgende gedaan, is dat goed ?
intake: 0.06 - 0.10 mm
out: 0.16 - 0.20 mm

Re: Raptor 350 tik in motor

Geplaatst: do 26 jun, 2014 15:11
door nazqul
Zaterdag gaat de cilinder eraf.
Dan word direct een nieuwe piston en nieuwe kleppen gestoken.
Ook word de hele kop gecontroleerd.