Pagina 1 van 2

Project KFX 400

Geplaatst: za 02 aug, 2014 00:39
door KevinDG
Projectje gekocht, omdat sleutelen toch zo leuk is :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alle kappen worden vernieuwd, originele groene van kawasaki, alle lagers van de achterbrug vernieuwd, nieuwe remschijf, blokken, klauwen van nisin volledig reviseren, langere draagarmen, kw schroefset, dynojet kit, k&n kit, rhino demper, goldspeed sidesteps, voorste spacers gedemonteerd, nieuwe banden en nog wat kleinigheden.. Morgen de achterbrug terug in elkaar en alles is goed ontvetten en afstomen. Nieuwe oliefilter en olie.. Zou er graag offroad mee rijden dus ga hem nog een stuk omhoog moeten leggen.. Praktisch alles word vernieuwd of gereviseerd..

Afbeelding
Afbeelding

Nog wel wat werk maar komt wel goed :)

Vraagje,
Heeft er iemand een schema van een vapor trail tech teller met eventueel instructies over hoe je hem kan ijken? En is de toerenteller aan te sluiten?
Comments & tips zijn altijd welkom!

Re: Project KFX 400

Geplaatst: za 02 aug, 2014 11:22
door yamahakoppel
Mooi projectje


manuel kun je van het net halen
http://www.google.be/search?aq=1&oq=tra ... tech+vapor" onclick="window.open(this.href);return false; tussen de link vind je een pdf bestand
toerenteller kun je aansluiten als de nodige kabels erbij zijn en anders bij quadfun kun je de losse kabels wel vinden

Re: Project KFX 400

Geplaatst: za 02 aug, 2014 14:53
door johnoss
als je er offroad mee wil rijden, dan zou ik hem zeker niet verlagen.

Re: Project KFX 400

Geplaatst: za 02 aug, 2014 14:55
door johnoss
het lijkt ook wel ofdat hij helemaal krom is. of de kappen zijn afgebroken.

Re: Project KFX 400

Geplaatst: za 02 aug, 2014 15:36
door yamahakoppel
Hij zegt toch dat hij hem nog moet verhogen voor off road

als je naar de foto van achter kijkt zie je dat rechts de kap bevestiging uit gescheurd en steun is ook wat gebogen. Quad is blijkbaar wat misbruikt maar als de prijs er naar was dan weet je wat je koopt

Re: Project KFX 400

Geplaatst: za 02 aug, 2014 20:23
door johnoss
yamahakoppel schreef:Hij zegt toch dat hij hem nog moet verhogen voor off road

als je naar de foto van achter kijkt zie je dat rechts de kap bevestiging uit gescheurd en steun is ook wat gebogen. Quad is blijkbaar wat misbruikt maar als de prijs er naar was dan weet je wat je koopt
hij zegt ook dat er een kw schroefset opkomt. wat volgens mij niet geschikt is voor offroad.

Re: Project KFX 400

Geplaatst: za 02 aug, 2014 23:08
door KevinDG
@yamahakoppel thx! Net wat ik nodig had!

Inderdaad de kappen hingen scheef door dat er nergens een vijs in zat.. De kappen zijn geschuurd geweest en met gewone verf gespoten geweest, bijgevolg alle lak gebarsten, afbladeren enz... Iemand heeft me aan een originele kawa kappenset kunnen helpen, dus dat komt goed. De prijs was er inderdaad naar, ik weet goed wat ik koop.
Kw schroefset zat er al op, spoorverbreders vooraan en achteraan ook, vooraan kwam hij 1m40 breed dus heb ik enkel de achterste laten zitten..

Ik heb gezien dat er een U-stuk bijzat, das past aan de bevestiging van de achterste schokdemper, ik vermoed dat ze dit stuk er gewoon tussenuit hebben gehaald om hem lager bij de grond te krijgen?

Het plan is on- én offroad, dus ga hem een 20 tot 25 cm zeker hoger leggen..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag al wel wat kunnen doen, de klauwen van Nissen volledig gereviseerd, nieuwe schijven en blokken
De achterbrug overal nieuwe lagers in gemonteerd, achteras herspoten en speling geregeld..
Heb gezien dat een LTZ achteraan de achterbrug 2 regelbouten heeft, en bij mij zit er 1 centraal, ik vermoed dat het dus geen originele is?
Olie ververst, heb gezien dat er een K&N luchtfilterkit en een dynojet setje inzit. De carbu is ook een grotere, de originele heb ik er bij gekregen...

Nog wat kleine dingen vervangen en opfrissen, de electrics mooi isoleren, ... en dan maar ongeduldig wachten op de kappenset!

Morgen het motorblok en de ophanging reinigen, maar eerst naar MIVW! :D

Re: Project KFX 400

Geplaatst: zo 03 aug, 2014 05:28
door yamahakoppel
Zijn ook LTZ achter bruggen met 1 centrale stel schroef heeft met bouw jaar te maken denk ik dan

Re: Project KFX 400

Geplaatst: zo 03 aug, 2014 08:02
door johnoss
yamahakoppel schreef:Zijn ook LTZ achter bruggen met 1 centrale stel schroef heeft met bouw jaar te maken denk ik dan
idd. vanaf 05 is volgens mij die met 1 bout gekomen.
ik zou de spoorverbreders er achter ook afhalen voor offroad. zo te zien heb je al een brede achteras( ik denk een mx-force +5 cm per kant)

Re: Project KFX 400

Geplaatst: zo 03 aug, 2014 08:17
door johnoss
ik heb ook nog eens naar je vering gekeken.
dit zijn de origineleschokbrekers. maar het kunnen kw spiralen zijn of de originele spiralen.
als er kw in de spiralen staat, dan zijn dit kortere om hem lager te leggen. zo niet dan is dit gewoon de originele vering.
en die volstaat goed voor offroad.
maar jij hebt voor andere draagarmen met meerdere bevestigingspunten voor de veerpoten. zo kan je hem ook hoger zetten. voor offroad zijn deze een beetje breed.

je kan de vering niet echt langer maken door de ringen te schroeven. die zijn meer om je spiraal strakker of losser te zetten.

misschien dat je de draagarmen, en eventuele kw spiralen met iemand kunt ruilen?

ik heb mijn vering ook met iemand van hier gerolen. de mijne was ook helemaal supermotard, en heb ik ook terug omhoog gezet.bij mij zat alleen compleet andere vering op.

succes ermee. mooi project om te volgen

Re: Project KFX 400

Geplaatst: zo 03 aug, 2014 08:21
door johnoss
achter kan het zijn dat er een andere link tussen zit om hem lager te leggen. hierover is wel meer op het forum te vinden. ook met foto's volgens mij ook in het project van bram (gielen24)

Re: Project KFX 400

Geplaatst: zo 03 aug, 2014 11:30
door sjmallie94
Als goed had is vanaf 04 is bout in midden gekomen, vanaf 05 zijn de piggybacks bij de veren gekomen (die potjes aan de veren)

03 heeft nog een ander sub frame.

10de getal van je frame nummer is het bouwjaar.

Voor de rest is niks veranderd, alleen sommigen onderdelen in het motorblok.

Project KFX 400

Geplaatst: zo 03 aug, 2014 22:16
door KevinDG
@johnoss ik ga er eerst onroad mee rijden dus ga ze voorlopig laten zitten achteraan. Het is idd een brede achteras
Ik heb gezien dat aan de onderkant van de achterbrug een zwart stuk Alu zit met 3 of 4 regelgaten voor de achterste schokbreker, ik vermoed dat dit ook niet origineel is? Beter het originele u-stuk gebruiken?
Doe brede voorarmen laat ik zitten, de originele heb ik ook liggen, maar als ik de schokdempers vooraan verstel zal het ook al wat schelen..
De dempers zijn origineel en de veren idd van kw, de originele groene heb ik er bij gekregen..

@sjmallie94 wat bedoel je niks veranderd? Het motorblok is origineel..

Alle electronica is ook weer in orde, alles ontvet.. Morgen hopelijk mijn nummerplaat, dan nog houdertje bevestigingen samen met het achterlicht, en verder wachten op de kappen!


Nog een vraagje: moet de rode kabel die van de vapor komt, waar TACH opstaat, rond de bougiekabel worden gewonden?

Nog wat foto's!
Afbeelding
Afbeelding

Re: Project KFX 400

Geplaatst: zo 03 aug, 2014 22:49
door Jason McCoy
Qua bouwjaren bedoelt Smallie.

Re: Project KFX 400

Geplaatst: zo 03 aug, 2014 23:26
door sjmallie94
klopt, was voor bouwjaren.

Die veer link met die verschillende gaten is voor hem hoger of lager te leggen, normaal zijn dezen van staal gespoten in zwart.

Als je ermee op de crossbaan gaat zou ik het afraden, en omdat je toch terug wilt naar originele hoogte kun je beter gewoon een originele er onder zette.

Voor omdat je verlengde a-armen hebt moet je eigenlijk ook longtravel veren hebben, dezen zijn normaal goed duur.

Dan zou je de ophangpunten moeten om lassen.