Pagina 1 van 1
Kfx400 of raptor 660
Geplaatst: wo 01 okt, 2014 20:30
door Jens1992
Hallo , ik ben van plan een quad te kopen ...
Meestal om op de weg te rijden en n het weekend eens in de modder te rijden ..
Nu twijfel ik tussen een kxf 400 of een raptor 660
Heeft de kfx veel minder vermogen ? Dan de raptor ?
Welke heeft het meest onderhoud nodig ?
Is dit beide mogelijk met een gewoon rijbewijs B ? In België?
Dank bij voorbaat
Re: Kfx400 of raptor 660
Geplaatst: wo 01 okt, 2014 20:53
door bonzaiking
ik zou zelf voor een kfx gaan die vind ik net iets lekkerder rijden als een 660
Re: Kfx400 of raptor 660
Geplaatst: wo 01 okt, 2014 20:56
door Jason McCoy
KFX of LTZ
Re: Kfx400 of raptor 660
Geplaatst: wo 01 okt, 2014 21:10
door Jazzy
Wat Jason ook gaat zeggen, koop geen 660.

Re: Kfx400 of raptor 660
Geplaatst: wo 01 okt, 2014 21:34
door Jason McCoy
Haha, ik heb mijn mening al gegeven Jazzy, je bent te laat gozer.
Overigens blijft de 660 geen slechte quad. In t vergelijk doet een KFX of een LTZ t beter. Daar ben ik van overtuigd, maar een 660 die van een echte liefhebber is geweest KAN een goeie quad zijn.
De minpunten van een 660 tov een LTZ of KFX op een rij:
- hoger zwaartepunt en dus eerder geneigd te kantelen
- minder goeie vering (standaard) dit zijn de zogenaamde pogostick veren en zijn nouwelijks af te stellen (er zijn ook KFX en LTZ modellen die deze hebben)
- het zijn al oudere quad met verouderde techniek
- olie verbruik is soms hoog
- doordat het oudere quads zijn zijn er meer onderdelen versleten, te denken aan starterkransen, start koppeling etc.
- echt nette zijn zeer schaars, vaak zijn ze afgetrapt en hangen ze met ty-raps aan elkaar
- achterwiel lagers zijn constant stuk, bij cross gebruik ieder half jaar te vervangen
- spannen van de ketting is waardeloos
- thermostaatjes van de koeling willen weleens stuk gaan
Het minpunt van de 400:
- veel lager koppel als een 660
- minder ruimte voor je knieen
- benzine kraan werkt met vacuum, werkt vaak niet
Het verschil in pk's is er nouwelijks, een andere uitlaat onder een 400 scheelt erg veel (mits goed afgesteld)
Re: Kfx400 of raptor 660
Geplaatst: do 02 okt, 2014 00:00
door Zakie
Een 660 is perfect voor een 4cylinder ombouw, voor de rest vind ik het zelf een quad waar je constant moet hopen dat je motorblok niet opblaast.
Re: Kfx400 of raptor 660
Geplaatst: do 02 okt, 2014 16:02
door Darkzero
Jason McCoy schreef:
Het minpunt van de 400:
- minder ruimte voor je knieen
ik ben 1,85m en heb nog heel veel ruimte over, zelfs als we er met 2 opzitten. als je 2 meter bent kan ik me dit wel voorstellen
Jason McCoy schreef:
- benzine kraan werkt met vacuum, werkt vaak niet
geen last van, neem er eentje met injectie ipv een oude met carbu
Re: Kfx400 of raptor 660
Geplaatst: do 02 okt, 2014 17:07
door Jens1992
Darkzero schreef:Jason McCoy schreef:
Het minpunt van de 400:
- minder ruimte voor je knieen
ik ben 1,85m en heb nog heel veel ruimte over, zelfs als we er met 2 opzitten. als je 2 meter bent kan ik me dit wel voorstellen
Jason McCoy schreef:
- benzine kraan werkt met vacuum, werkt vaak niet
geen last van, neem er eentje met injectie ipv een oude met carbu
Dus als ik alles hier leer neem ik het best de kxf 400 ipv de raptor ?
Re: Kfx400 of raptor 660
Geplaatst: do 02 okt, 2014 20:24
door bonzaiking
yep dat zou ik doen
Re: Kfx400 of raptor 660
Geplaatst: vr 03 okt, 2014 07:30
door Jazzy
Jason McCoy schreef:Haha, ik heb mijn mening al gegeven Jazzy, je bent te laat gozer.
Shit.
Ben het eens met je opsomming, goed verhaal!