Ferdi's Yamaha Raptor project

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
Gebruikersavatar
mili
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 01 apr, 2013 20:14
Locatie: lommel

Re: Ferdi's Yamaha Raptor project *nieuw koelvloeistof rese

Bericht door mili »

ik doe het je niet na haha .. echt netjes :D
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Ferdi's Yamaha Raptor project *nieuw koelvloeistof rese

Bericht door ferdi »

Ok vandaag de beugel helemaal af gemaakt en hij werkt perfect!
Mijn nieuwe lasapparaat trouwens ook anders had ik hem vandaag niet af kunnen maken...

Voor de bovenkant heb ik gekozen voor een beugeltje waar hij in vast "klikt" , werkt perfect en zit muurvast...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ongeveer 1.5 cm van het frame vandaan...

Afbeelding

Ziet er goed uit, ik wil alleen mijn koelvloeistof nog een keer wisselen voor rode koelvloeistof voor de finishing touch
;-)

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet dat hier niemand geen voorstander is van een gordel maar ik heb er gisteren toch een gemonteerd die word alleen gebruikt om ff naar de winkel te gaan en ff rustig op de zomerdag in de buurt te cruizen :-)

Afbeelding

Vandaag voor het eerst een stuk gereden op de weg dan alleen een testrondje rondom mijn garage...
Hij rijd echt zalig!
Ik moet alleen het spoor nog een keer af stellen omdat ik hem laatst weer een stuk had verlaagd met de verlagingsblokjes en verlagings link...

Gr Ferdi
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Ferdi's Yamaha Raptor project *vloeistof houder klaar!*

Bericht door yamahakoppel »

ziet er mooi uit ben aan het twijfelen om er ook 1 te bestellen in inox zodat ik hem kan polijsten :mrgreen:

misschien eens overwegen om er een rubber tussen te voorzien
ik heb op mijn warrior een brandblusser staan mijn eerste is ooit eens door geschuurd met de trillingen :roll: die gast die toen achter mij reed kon er niet mee lachen heel zijn quad zag wit van de poeder :lol:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Ferdi's Yamaha Raptor project *vloeistof houder klaar!*

Bericht door Jason McCoy »

Erg mooi maar dit gaat niet goed. 100% zeker dat i bovenaan uit de klem gaat schieten. Daar moet je echt nog wat op bedenken.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: Ferdi's Yamaha Raptor project *vloeistof houder klaar!*

Bericht door java »

Tyrip! Of zo iets
Afbeelding
rien
Quadrider
Quadrider
Berichten: 352
Lid geworden op: vr 21 mar, 2014 23:41
Locatie: Breda

Re: Ferdi's Yamaha Raptor project *vloeistof houder klaar!*

Bericht door rien »

gaaf hoor
je werkt hard

gr rien mazarron
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Ferdi's Yamaha Raptor project *vloeistof houder klaar!*

Bericht door ferdi »

Ok bedankt voor de tips jongens!
Ik was van plan om bij de flessenhals en dun stukje binnenband van een fiets te plakken dit ivm het schuren zoals yamahakoppel zei :lol: :lol:

Hij zat vanmiddag nog mooi strak op zijn plek maar ik kan me best voorstellen dat het gaat schuren, ik zal dat even goed in de gaten moeten houden want zo dik is het flesje niet.
Ik hoop dat ik er nog iets van rubber tussen kan maken want de passing is echt perfect passend...
Ik was eerst van plan om hem vast te maken met een tyrip maar dat vind ik nèt niet mooi maar als het niet anders is dan monteer ik een heel kleintje bij die hals...

Gr ferdi
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: Ferdi's Yamaha Raptor project *vloeistof houder klaar!*

Bericht door bonzaiking »

De looks zijn perfect !!

Ik zou de onderkant vast kitten met ruitenkit
dan zie je niks en komt hij nooit meer los
Minyi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 492
Lid geworden op: do 13 mar, 2014 13:15
Locatie: Ruinerwold

Re: Ferdi's Yamaha Raptor project *vloeistof houder klaar!*

Bericht door Minyi »

Wel uitkijken met die koelvloeistof.
Rode koelvloeistof is erg agressief en kan o-ringen en manchetten mollen.
Dus eerst kijken of het wel kan. Anders kun je ook transparante ( meeste is dat ecologisch afbreekbaar en neutraal ) en daar een beetje kleurstof doorheen doen.

Ook kijken of de vloeistof bestendig is tegen het resoneren. Op m'n werk hadden we daar een paar keer problemen mee en dan kun je putten krijgen in de bussen ( als je lang doorrijd wordt dat een gat ).
Voor 40 cent de liter extra kun je een soort krijgen die daar wel tegen "beveiligd" is, dus dat zijn de kosten niet.

Verder erg mooi gemaakt. Je hebt die bodem plaat gewoon rond gelast of lijkt dat alleen zo? ( naar het opstaande randje toe )
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Ferdi's Yamaha Raptor project *vloeistof houder klaar!*

Bericht door ferdi »

Minyi schreef:Wel uitkijken met die koelvloeistof.
Rode koelvloeistof is erg agressief en kan o-ringen en manchetten mollen.
Dus eerst kijken of het wel kan. Anders kun je ook transparante ( meeste is dat ecologisch afbreekbaar en neutraal ) en daar een beetje kleurstof doorheen doen.

Ook kijken of de vloeistof bestendig is tegen het resoneren. Op m'n werk hadden we daar een paar keer problemen mee en dan kun je putten krijgen in de bussen ( als je lang doorrijd wordt dat een gat ).
Voor 40 cent de liter extra kun je een soort krijgen die daar wel tegen "beveiligd" is, dus dat zijn de kosten niet.

Verder erg mooi gemaakt. Je hebt die bodem plaat gewoon rond gelast of lijkt dat alleen zo? ( naar het opstaande randje toe )
Die rode koelvloeistof gebruiken ze ook in auto's en schijnt beter te zijn tegen corrosie van aluminium zoals bijvoorbeeld de waterpomp, maar bedankt voor de tips..
Over koelvloeistof wat bestand moet zijn tegen resoneren had ik nog nooit van gehoord joh maar dat kan best...
De bodem heb ik idd rondom afgelast aan het opstaande randje en daarna glad geslepen...
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Ferdi's Yamaha Raptor project *vloeistof houder klaar!*

Bericht door ferdi »

@bonzaiking : Dat is idd ook nog een idee en dat was ik vanmiddag van plan maar ik had geen zwarte ruitenkit meer liggen, alleen zwarte vloeibare pakking en dat is niet zo sterk als die ruitenkit.
Die ruitenkit is echt oersterk maar ik baal er altijd van dat je ze geen kleinere kit patronen verkopen want het is maar beperkt houdbaar en best duur...

Ik moet binnenkort nog meer kitten aan een van mijn auto's en dan pak ik dat van de quad direct mee :D

Gr ferdi
Gebruikersavatar
Peter skull
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 952
Lid geworden op: zo 29 mei, 2011 14:15
Locatie: Zuid-West Holland

Re: Ferdi's Yamaha Raptor project *vloeistof houder klaar!*

Bericht door Peter skull »

Mooi beugeltje :applaus:
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Ferdi's Yamaha Raptor project *vloeistof houder klaar!*

Bericht door ferdi »

Ik ben sinds 2 weken weer druk aan het werk en heb dus geen tijd gehad voor de quad omdat ik meestal van maandag tot vrijdag van huis ben als je projecten weer vrij komen die meestal in Maart beginnen.
Deze week was ik aan het werk in het zuiden en gisteren ben ik dus naar huis gegaan, langs Utrecht en ff een tussenstop gemaakt bij Quadtuning in Zeist.

Daar ff gezellig gekletst en natuurlijk weer een kleinigheidje gekocht voor mijn raptor.

Ik ging naar huis met een aluminium tankdop en een nieuwe twin air luchtfilter.
De filter die er in zat was misschien nog de originele filter, dus nu lekker een frisse filter en een mooie tankdop.

De originele zag er niet uit vond ik met zo'n filtertje erop wat lijkt op een zuurstof steentje voor in een aquarium hahaha
Dit heeft de vorige eigenaar zo gedaan denk ik omdat er originele een slangetje naar het stuur gaat maar omdat daar de teller zit was daar denk ik geen plek meer voor...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanmiddag voor het eerst ff lekker wezen rijden, laatst wel een keer een klein stukje maar vandaag was ik lekker een uurtje weg geweest.
Ik moet het spoor nog wel even goed afstellen, hij rijd goed maar ik denk dat dat nog beter kan.

Gr ferdi
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Ferdi's Yamaha Raptor project

Bericht door yamahakoppel »

filter wel nog in oliën
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Ferdi's Yamaha Raptor project

Bericht door ferdi »

yamahakoppel schreef:filter wel nog in oliën
Ja dat moet ik nog doen ik heb hier van die blauw gekleurde luchtfilter olie liggen, smeer jij dat eroverheen met een kwastje?

Gr. Ferdi
Plaats reactie