Pagina 1 van 1

Kfx 450R afstelling.

Geplaatst: di 17 feb, 2015 19:02
door Moewkes
Halo,
Heb mezelf een powercommander 5 en een fmf Q4 uitlaatdemper aangeschaft.
Het enige wat ik vind van maps is op de site van powercommander zelf en dat zijn er maar een 20 tal.
vind wel nergens iets voor specifiek met fmf demper en stock filter..
iemand enig idee waar ik zoon gelijke maps kan terugvinden?
en dan had ik nog een vraagje hoe je de chocke mss kunt afstellen omdat ik die zelf nogal wat hoog vind draaien..
nu staat de quad afgesteld op een maps met yoshimure slip on en stock filter.. quad doet het wel redelijk goed maar kan wel beter vermoed ik..


alvast bedankt !

Re: Kfx 450R afstelling.

Geplaatst: di 17 feb, 2015 20:16
door jim85vol
Volgens mij moet je jouw ding op de testbank zetten. Wil je ff rijden met je quadje.

Re: Kfx 450R afstelling.

Geplaatst: wo 18 feb, 2015 09:50
door max7695
Kijk eens op kfx450hq.com je zult daar veel onformatie vinden. De kfx loopt standaart al wat rijk en omdat de luchtinlaat al vrij nauw is. daardoor is het vaak zelfs niet nodig om een powercommander te plaatsen als je een nieuwe uitlaat monteerd. De choke zelf kun je niet afstellen je kunt er wel aan draaien om het stacionair toerental te regelen. Draai hem eens helemaal in en daarna 22 clicks uit dan zit je ongeveer goed.

Re: Kfx 450R afstelling.

Geplaatst: wo 18 feb, 2015 11:48
door Jason McCoy
Luchtinlaat is nauw en dan loopt i rijk? Dan zou hij juist arm lopen. En nu met andere uitlaat nog armer.
Maar wat heeft het voor zin om de uitlaat te vervangen, een pcv te plaatsen en de inlaat niet aan te passen? Je geeft de motor dus eigenlijk een grote uitgang en een kleine ingang. Dat is net zoiets als inademen via een rietje en uitademen via je mond. Ofwel je vermogen winst is lang niet zoveel als met een grotere air intake

Re: Kfx 450R afstelling.

Geplaatst: do 19 feb, 2015 07:21
door max7695
De luchtinlaat is heel nauw van de fabriek af hij staat daarop afgesteld en staat al wat rijk das waarom zou hij dan arm lopen? Klinkt niet helemaal logisch wat jij zegt. Het heeft ook weinig zin om alleen de uitlaat te vervangen het zal je geen vermogenwinst geven. Pas als je een andere lucht inlaat zoals de fci plaats zul je pas iets merken.

Re: Kfx 450R afstelling.

Geplaatst: do 19 feb, 2015 07:38
door max7695
Afbeelding
hier zie je het verschil tussen de orginele inlaat en de fuel custom inlaat (fci).

Re: Kfx 450R afstelling.

Geplaatst: do 19 feb, 2015 10:30
door Jason McCoy
Als je luchtinlaat nauw is en je uitlaat groot dan word je mengsel dus geknepen op de luchttoevoer. Dan zou je zeggen je mengsel word rijk maar in de praktijk word je mengsel dan armer.
Hou je een originele setup en je zou alleen je uitlaat wijzigen dan word je mengsel armer. Terwijl je dezelfde hoeveelheid benzine en lucht blijft mengen in je cilinder. Als ik jou verhaal mag geloven dan zou dit niet uitmaken als je je uitlaat wisselt. Praktijk is heel anders.
Overigens is er eigenlijk geen quad te vinden die af fabriek rijk staat. Simpelweg om t feit dat de fabrikanten aan een norm in de wetgeving moeten doen. Met een te rijk mengsel zullen ze dat niet halen.
Nou heb ik geen ervaring met de kawa 450 maar je verhaal is zeer onwaarschijnlijk

Re: Kfx 450R afstelling.

Geplaatst: do 19 feb, 2015 17:59
door max7695
ik zeg niet dat je als je een andere uirlaat plaats dat het mengsel niet rijker moet. Ik zeg dat bij de kfx de inlaat zo nauw is dat het niks uitmaakt dat je een uitlaat plaats. Maar jij zult het wel beter weten aangezien jij ook een kfx450 hebt en ook het kfx450 forum hebt doorgelezen hebt.

Re: Kfx 450R afstelling.

Geplaatst: do 19 feb, 2015 18:08
door Jason McCoy
Gaan we zo doen ja? Ik leg alleen uit hoe de theorie is. Bij iedere andere quad is het zo, zou vreemd zijn als het bij een kfx anders zou zijn. Uitlaat vervangen is mengsel aanpassen. Zo eenvoudig is het nou eenmaal

Re: Kfx 450R afstelling.

Geplaatst: do 19 feb, 2015 18:59
door max7695
Nee maar heb wel gemerkt in andere topics dat je altijd je gelijk wil hebben. Is wel jammer vindt ik. Andere quads staan fabrieks af ook rijker aangezien dat beter is als te arm. ik zeg niet dat jij geen verstand hebt van quads maar ik denk wel dat er mensen zijn die meer verstand hebben van een bepaald type quads.

Re: Kfx 450R afstelling.

Geplaatst: do 19 feb, 2015 21:35
door Jason McCoy
Meeste quads staan aan de arme kant vanwege milieu voorschriften.