Quad rijder Limburg
Geplaatst: zo 08 mar, 2015 19:13
Hi allemaal,
Ik wil me even voorstellen. Mijn naam is Alain en ik kom uit Nieuwstadt in Limburg. Sinds kort de trotse bezitter van een Suzuki LTZ400 uit 2004. Niet de nieuwste quad maar nog een goede staat. Aangezien ik helemaal nieuw ben in de quad wereld leek dit mij een geschikte quad om mee te beginnen. Ik heb nu een aantal keren gereden maar het is lastig om goede (legale) off-road paden te vinden. Ook het schakelen moest ik nog even onder de knie krijgen. Technisch gezien heb ik wat ervaring met auto's en vooral Amerikaanse oldtimers. Quads nog niet zoveel
Ik liep vandaag tegen een interessant probleempje aan, namelijk dat ik ineens helemaal zonder benzine stond. Niet zo handig midden in het veld. Gelukkig waren de hulptroepen snel gearriveerd. Ik heb hier ook meteen een vraag over. De benzine kraan heeft 3 standen: normaal, reserve en prime. Nu weet ik wat ze doen maar ik krijg de kraan niet op normaal. Hij gaat niet verder dan reserve. De andere kant op krijg ik hem wel op prime en zelfs nog een kwartslag verder. Dit klopt dus niet helemaal en het lijkt mij dat er iets niet goed gemonteerd is. Hierbij een foto van de huidige situatie. Misschien hebben jullie suggesties.
Ik ben ook aan het kijken wat voor gereedschap en onderhoudsmaterialen ik nog nodig heb. Ik heb kettingspray en natuurlijk de normale materialen zoals dopsleutels. Ik wil nog een vetspuit kopen. Maar zijn er nog andere dingen die ik zou moeten hebben?
Als laatste (veel vragen ik weet het) zou ik graag een goede online onderdelen leverancier willen weten waar ik onderdelen kan bestellen. Wil in ieder geval de lagers van de voorwielen vervangen en waarschijnlijk ook een deel van de stuurinrichting. Zitten op beide wat speling. Hierbij een foto van het stuurgedeelte.
Alvast bedankt voor alle genomen moeite!
Ik wil me even voorstellen. Mijn naam is Alain en ik kom uit Nieuwstadt in Limburg. Sinds kort de trotse bezitter van een Suzuki LTZ400 uit 2004. Niet de nieuwste quad maar nog een goede staat. Aangezien ik helemaal nieuw ben in de quad wereld leek dit mij een geschikte quad om mee te beginnen. Ik heb nu een aantal keren gereden maar het is lastig om goede (legale) off-road paden te vinden. Ook het schakelen moest ik nog even onder de knie krijgen. Technisch gezien heb ik wat ervaring met auto's en vooral Amerikaanse oldtimers. Quads nog niet zoveel
Ik liep vandaag tegen een interessant probleempje aan, namelijk dat ik ineens helemaal zonder benzine stond. Niet zo handig midden in het veld. Gelukkig waren de hulptroepen snel gearriveerd. Ik heb hier ook meteen een vraag over. De benzine kraan heeft 3 standen: normaal, reserve en prime. Nu weet ik wat ze doen maar ik krijg de kraan niet op normaal. Hij gaat niet verder dan reserve. De andere kant op krijg ik hem wel op prime en zelfs nog een kwartslag verder. Dit klopt dus niet helemaal en het lijkt mij dat er iets niet goed gemonteerd is. Hierbij een foto van de huidige situatie. Misschien hebben jullie suggesties.
Ik ben ook aan het kijken wat voor gereedschap en onderhoudsmaterialen ik nog nodig heb. Ik heb kettingspray en natuurlijk de normale materialen zoals dopsleutels. Ik wil nog een vetspuit kopen. Maar zijn er nog andere dingen die ik zou moeten hebben?
Als laatste (veel vragen ik weet het) zou ik graag een goede online onderdelen leverancier willen weten waar ik onderdelen kan bestellen. Wil in ieder geval de lagers van de voorwielen vervangen en waarschijnlijk ook een deel van de stuurinrichting. Zitten op beide wat speling. Hierbij een foto van het stuurgedeelte.
Alvast bedankt voor alle genomen moeite!