EGL Mad Max 2013 swap Kawasaki GPZ 500s

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
Gebruikersavatar
mafdaf
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 24 dec, 2014 21:35
Locatie: Emmen

Re: EGL Mad Max 2013 swap Kawasaki GPZ 500s

Bericht door mafdaf »

Goed bezig! Maar hoe ga je dit nou door de rdw krijgen? Op je kenteken staat 250cc 1 cilinder. Zelfs een blinde agent gaat dat merken ben ik bang.. en de verzekeringsmaatschappij ook als je poep aan de kogel hebt...

Ziet er wel heel mooi uit hoor!!! :applaus:
Barossa Cheetah 250cc
spides89
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 20 mar, 2015 17:37

Re: EGL Mad Max 2013 swap Kawasaki GPZ 500s

Bericht door spides89 »

...
Laatst gewijzigd door spides89 op wo 03 mei, 2023 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: EGL Mad Max 2013 swap Kawasaki GPZ 500s

Bericht door java »

Blok smoren dat hij onder de 15 kw komt. En dan naar keurig terug zetten. Zo zijn de meste quad's op kenteken gezet uit de fabriek
Afbeelding
eleventwentyseven
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 86
Lid geworden op: di 08 dec, 2009 00:07

Re: EGL Mad Max 2013 swap Kawasaki GPZ 500s

Bericht door eleventwentyseven »

Volgens mij zit iedereen op dit forum fout wat dat betreft, want iedereen zit dik over de 15 kw heen en is verzekeringstechnisch en wat betreft kenteken dus fout. Daar hoor je nooit iemand over, in de vorm van mijn raptor 700 heeft 30 kw dus ik ga hem omkeuren bij rdw om binnen de regels te blijven. natuurlijk heeft iedereen gelijk dat een ombouw gekeurd moet worden, maar weet uit ervaring dat het in de praktijk wel meevalt.
maar ziet er goed en degelijk uit deze ombouw, dus thumbup
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: EGL Mad Max 2013 swap Kawasaki GPZ 500s

Bericht door Jason McCoy »

Een 700 heeft een type goedkeuring. Dit houd in dat de importeur op zijn papieren aangeeft 15kw. Dit houd in dat de 700 die als eerste is gekeurd daadwerkelijk 15 kw had. Die had ook een extra lamp voorop met eu keur. Iedereen heeft dus gelijk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
spides89
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 20 mar, 2015 17:37

Re: EGL Mad Max 2013 swap Kawasaki GPZ 500s

Bericht door spides89 »

...
Laatst gewijzigd door spides89 op wo 03 mei, 2023 08:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Yair
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1423
Lid geworden op: vr 08 mei, 2009 04:48
Contacteer:

Re: EGL Mad Max 2013 swap Kawasaki GPZ 500s

Bericht door Yair »

Ik heb het al is eerder gezegd, en het zal waarschijnlijk ook niet de laatste keer zijn.

De verzekering zal afgaan op hetgeen dat op het kentekenbewijs staat, wat in dit geval niet klopt,
je bent dan gewoon niet verzekerd. Dat jij de rest van je leven moet betalen bij een ongeval is
mij om het even, het gaat er om dat de gelaedeerde geen verhaalsmogelijkheden heeft als jij niet de financiële
middelen hebt. Die persoon zit dan met de gebakken peren omdat jij te laks bent geweest om je quadje in orde te
maken.

Daarnaast pleeg je ook verzekeringsfraude/bedrog door onjuiste gegevens in te vullen.
_____________________________
Afbeelding
Ws1987
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 78
Lid geworden op: do 23 aug, 2012 19:02

Re: EGL Mad Max 2013 swap Kawasaki GPZ 500s

Bericht door Ws1987 »

Yair schreef:Ik heb het al is eerder gezegd, en het zal waarschijnlijk ook niet de laatste keer zijn.

De verzekering zal afgaan op hetgeen dat op het kentekenbewijs staat, wat in dit geval niet klopt,
je bent dan gewoon niet verzekerd. Dat jij de rest van je leven moet betalen bij een ongeval is
mij om het even, het gaat er om dat de gelaedeerde geen verhaalsmogelijkheden heeft als jij niet de financiële
middelen hebt. Die persoon zit dan met de gebakken peren omdat jij te laks bent geweest om je quadje in orde te
maken.

Daarnaast pleeg je ook verzekeringsfraude/bedrog door onjuiste gegevens in te vullen.

Prachtig als je volgens de regels moet leven in Nederland mag zelfs een etalage pop belasting betalen.
Dus gas op die lollie en genieten.
Wie daar niet tevreden mee is word lekker politie agent en spoor de verkeerde mensen maar op :crosser:
Shineray spyder 250cc # sold
Hsun raptor 350cc # sold
Can am Outlander 800cc Max # sold
Yamaha raptor R1

Try to do the best in everything
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: EGL Mad Max 2013 swap Kawasaki GPZ 500s

Bericht door Jason McCoy »

Totdat je iemand kapoet rijd idd. Dan lopen ze te janken. Onverzekerd rondrijden kan echt niet mannen. Ik ben zelf ook geen heilig boontje maar sommige dingen moet je wel geregeld hebben
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
jeoentjuh
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 633
Lid geworden op: ma 06 dec, 2004 01:16
Locatie: in de buurt van boxmeer

Re: EGL Mad Max 2013 swap Kawasaki GPZ 500s

Bericht door jeoentjuh »

je mag 40% meer vermogen hebben voordat je moet herkeuren
ik heb ooit gehoord dat je ook contact kan opnemen met de verzekering en vermeld dat je een andere motor hebt geplaatst
suzuki ltr450

Donut ATV Racing team

Sponsored by :

www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Product
www.bakkerbart.nl/winkels/cuijk/louis-jansenplein-16 bakker bart cuijk


www.donutracing.webs.com
lieve heer laot ut gauw avond worre ut liefst nog veur de middag
berry
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 29 mar, 2015 00:15

Re: EGL Mad Max 2013 swap Kawasaki GPZ 500s

Bericht door berry »

ik wil er niet teveel over zeggen ,maar weet uit eigen ervaring wat het teweeg brengt om met een voertuig te rijden die anders in elkaar steekt dan wat er op het papiertje staat. ik heb na aanrijding behoorlijk gezeik gehad ,en het geluk dat ik het op advies van mijn advocaat het rechtstreeks heb kunnen afkopen .welgeteld heeft dit geintje mij bijna 24000 euro gekost .maar de kosten door oplichting en fraude van de verzekering waren zeker 5 keer zo hoog geweest ..dus kijk maar uit met een aanmelden bij een verzekering van een moter.quad swap... de kans dat het fout afloopt is erg groot ... :wink:
spides89
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 20 mar, 2015 17:37

Re: EGL Mad Max 2013 swap Kawasaki GPZ 500s

Bericht door spides89 »

...
Laatst gewijzigd door spides89 op wo 03 mei, 2023 07:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 812
Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
Locatie: Dubai
Contacteer:

Re: EGL Mad Max 2013 swap Kawasaki GPZ 500s

Bericht door Pindapotje »

spides89 schreef: Niemand kan eigenlijk precies zeggen wat je nu eigenlijk wel en niet mag.
Nou dat is in principe heel simpel, een voertuig heeft ooit een typegoedkeuring gekregen, en zodra je dingen gaat veranderen is deze typegoedkeuring niet meer geldig.
m.a.w. een ander blok er onder doen, en een frame doormidden zagen en verbreden of verlengen mag gewoon niet !!!!
En zoals al gezegd, als er iets gebeurd ben je gewoon zwaar de klos. (en het slachtoffer ook)

Eigenlijk durf ik nog wel een stap verder te gaan,door te zeggen dat een forum eigenlijk niet eens mee zou moeten werken met dit soort praktijken een platform te geven. Andere krijgen hierdoor ook weer het idee om dit soort dingen te doen en het is gewoon illegaal.

En het klinkt misschien lullig, maar het is gewoon te hopen dat je aangehouden word voordat er iets ernstigs gebeurd.
Maar dit is slechts mijn bescheiden mening :bier:
Gebruikersavatar
jvs
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 31 jul, 2013 15:37
Locatie: Weert

Re: EGL Mad Max 2013 swap Kawasaki GPZ 500s

Bericht door jvs »

Ik hoop dat er geen kinderen plots klaps de weg oversteken en gewond raken. Wie zouden die kosten dan gaan betalen. Je quad ziet er prima uit dat is het probleem niet. Maar zorg idd ook zoals al eerder gezegd dat het verzekeringstechnisch ook in orde is.
De meeste rijders denken hier niet over na maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Dr hoeft maar een automobilist even niet goed op te letten en je ligt eraf.
Mijn advies maak het goed in orde. Dat rijdt een stuk prettiger.
Ride hard!! You only live once.......
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: EGL Mad Max 2013 swap Kawasaki GPZ 500s

Bericht door Jason McCoy »

Een sneller blok onder een chinees hangen is al niet je van het en dan ook nog onverzekerd rond gaan rijden is gekkenwerk. Vroeg of laat pleurt die quad uit elkaar en dan zit je in een hoekie te janken. Nee deze dingen kunnen echt niet. Zowiezo je wisselt van een 1 cilinder naar een meer cilinder. Iedere motoragent gaat jou vertellen dat je quad van de weg word gehaald.

Zinloos project dus, jammer
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Plaats reactie