Pagina 1 van 1
REMBLIJFT HANGEN ?
Geplaatst: za 20 nov, 2004 16:02
door fred21
Goedendag mijn zoon heeft een ETon wizz 50 cc
Na het spannen van de ketting wil de quad haast niet meer rijden .
Het lijkt of de achterrem achter vast blijft zitten, waarschijnlijk doordat de achteras iets naar achter(gekanteld) gezet is door het spannen van de ketting.
Op de trommel waar de remschoenen inzit (achter) zit aan de bovenkant ook een klein pijpje met een rubber dopje erop waar is deze voor.
Is deze trommel makkelijk te openen na demontage van het achterwiel links
P.s nog even wat toevoegen
Bij het naarachteren duwwen gaat alles soepel maar bij het naar voren gaan lijkt de rem te blokkeren.
Eerst maar aan jullie als kenners vragen voordat mijn zoon
aan demontage begint.
Alsvast bedank voor de moeite
Alex en Fred
Geplaatst: za 20 nov, 2004 16:03
door Fré
hoe hard span je die ketting?
een quad is geen gitaar he

Geplaatst: za 20 nov, 2004 16:37
door Frank MB
lijkt mij ook dat de ketting te strak staat. Want let op als je op de quad gaat zitten dan komt hij strakker te staan. Beter wat losser dan te strak want dan trek je je hele blok aan puin doordat alles scheef draait. Als speling zou ik een 15mm vertikale speling aanraden.
Geplaatst: za 20 nov, 2004 16:43
door Vyrena
Mss ietstje meer maar zo ongeveer wel
Geplaatst: za 20 nov, 2004 18:36
door Frank MB
tis wel 15mm omhoog en 15mm omlaag de speling

Geplaatst: za 20 nov, 2004 18:40
door Vyrena
ja zo is het goed

Geplaatst: za 20 nov, 2004 18:56
door Robby
oftewel remblokken die ver versleten zijn, of tewel as die niet goed centrisch zit.
Dat laatste ka je verhelpen door als je je regelmoeren van je as hebt gelijk gezet een stuk bezemsteel tussen uw ketting en achtertandwiel te steken en op te spannen door je wiel achteruit te draaie; dan span je alles mooi op en vijs je alles vast.
greetz
REM BLIJFT HANGEN ????
Geplaatst: ma 22 nov, 2004 22:02
door fred21
Hoe moet dat nu met die bezem steeltussen tandwielen ketting is me niet helemaal duidelijk.
Hoe kan het nu na terugzetten van achteras en dus ketting nu weer slap hangt en er afspringt bij rijden dat alles nu weer vrij loopt.
Heeft het dan toch te maken met de remvoering die misschien aanloopt bij het spannen/kantelen van de achteras.
Hierbij komt ook de remhevel anders te staan zou dit het probleem dan veroorzaken.
Geplaatst: ma 22 nov, 2004 22:25
door Robby
zal het nog eens uitlegge:
je zet de regelmoeren in de posietie langs beide kanten even ver in of uitgedraaid. Je neemt je rem en duwt de quad achteruit zodat je regelbouten tegen hun aanlag komenen zo totdat je ketting genoeg spant (15mm over elke kant speling)als dat geregeld is kijk je de stand van de regelmoeren nog is na en die MOETEN gelijk staan (even ver in of uitgedraaid)dan trek je alles vast.en dan regel je natuurlijk de rem bij, want de kabelhuls blijft wss op de achterbrug staan en de trommel beweegt mee dus kan het zijn dat de kabel mee opgespannen wordt.
greetz
Geplaatst: ma 22 nov, 2004 22:46
door Ludovic 250
ik heb het al eens gehad bij een blaster en dat lag ook aan de remmen
Geplaatst: vr 20 mei, 2005 21:35
door fred21
Zag dat vraag er nog op stond>
Probleem is al verholpen , hier dan ook het antwoord wat het probleem bleek te zijn:
DE remvoering van de remklauw was losgelaten , deze remvoering ging dus los tussen de remschoen en remtrommel zitten waardoor de quad af en toe langzamer ging of helamaal niet meer voorruit ging