Pagina 1 van 2
ervaring big bore 800cc
Geplaatst: ma 04 mei, 2015 19:28
door zandhaaz
hallo,..
Is er iemand met ervaring van de yamaha raptor 800cc big bore?
Re: ervaring big bore 800cc
Geplaatst: ma 04 mei, 2015 20:36
door Jason McCoy
Ik heb gehoord van een kennis dat de cilinderwand vrij dun word en daarom weleens scheurd
Re: ervaring big bore 800cc
Geplaatst: di 05 mei, 2015 20:09
door tjobbie
Ik denk dat je carters ook bewerkt moeten worden om de cilinder te fitten en het zal waarschijnlijk ook wijs zijn om een andere krukas te nemen die gebalanceerd is op de nieuwe setup.
Zou dan eerder voor een 734cc met +5 krukas gaan denk. Minder werk. Minder kans op trouble.
Re: ervaring big bore 800cc
Geplaatst: di 05 mei, 2015 21:57
door zandhaaz
Ok. Klinkt logisch. . Een quad dealer genaamd Wesley bied dit aan en het klinkt me wel goed in de oren
Re: ervaring big bore 800cc
Geplaatst: di 05 mei, 2015 22:14
door Jason McCoy
Nooit van gehoord
Re: ervaring big bore 800cc
Geplaatst: wo 06 mei, 2015 00:32
door Jazzy
En wat een rare manier om een bedrijf aan te duiden, dan kun je toch beter gewoon de naam van het bedrijf noemen?
Re: ervaring big bore 800cc
Geplaatst: wo 06 mei, 2015 09:43
door zandhaaz
Zo was het niet bedoeld hoor.
Volgens mij heet het bedrijf westparts.
In Maasdijk.
Ik vroeg mij af of een 734 duurder of goedkoper was dan een 800cc?
Ik heb nog niet veel verstand van opvoeren en wilde graag weten of er een duurzame combinatie is?
Kun je bijv met een 800cc ook lang rondrijden als je er zorgzaam mee omgaat?
Re: ervaring big bore 800cc
Geplaatst: wo 06 mei, 2015 09:53
door Minyi
Hoe bedoel je zorgzaam? Als je bedoelt dat je niet volgas gaat rijden waarom hou je het dan niet bij 680cc? Die gaat sowieso lang mee.
En je kunt je denk ik wel voorstellen dat er bij 800cc minder materiaal overblijft en wat Jason dus al zei er kans is op scheurtjes.
Een 734 word wel redelijk vaak gedaan en is dus waarschijnlijk ook goedkoper als je dezelfde kwaliteit zuiger neemt.
Ik weet wel dat er een paar mensen zijn die redelijk probleemloos rijden / hebben gereden op een 734 set.
Maar je kunt natuurlijk wel nagaan dat er grotere krachten komen te staan op minder materiaal. En het is ook een beetje geluk hebben qua zuigers etc. Want soms gaan ze snel en soms gaan ze eeuwig mee.
Re: ervaring big bore 800cc
Geplaatst: wo 06 mei, 2015 10:10
door zandhaaz
Ok. 800cc is dus niet verstandig.
Ik wil er graag lang mee kunnen doen.
welke mogelijkheden zijn er voor meer power?
Re: ervaring big bore 800cc
Geplaatst: wo 06 mei, 2015 13:16
door Jason McCoy
Ik moet zeggen dat ik het hele vergroten van de cilinder niet zo goed begrijp. Als je gaat opvoeren/tunen dan begin je als volgt.
1e updrade: Big 3 = uitlaat, inlaat en powercommander
2e upgrade: Stage 2 nokken assen
Als dit op de dyno is geweest dan heb je doorgaans meer dan power genoeg.
Ga je alleen op de weg rijden dan zou ik persoonlijk eerder kiezen voor een turbo kit dan een grotere en zwakkere cinlinder
Re: ervaring big bore 800cc
Geplaatst: wo 06 mei, 2015 15:30
door Minyi
Die powershifter die jij had, daar kon je toch op al een stuk sneller mee op trekken?
Dat lijkt me ook het gevoel geven dat je meer power hebt of niet?
Re: ervaring big bore 800cc
Geplaatst: wo 06 mei, 2015 18:42
door Jason McCoy
Quickshift is dat. Dat trekt echt idioot hard.
Re: ervaring big bore 800cc
Geplaatst: wo 06 mei, 2015 19:31
door Minyi

Quickshifter.. sorry ben in de war met iets anders.
Al zou een powershift bak op een quad helemaal vet zijn

Re: ervaring big bore 800cc
Geplaatst: wo 06 mei, 2015 19:35
door Jason McCoy
Wat is powershift? Quickshift is schakelen zonder te koppelen of gas dicht te zetten. PCV zet 0,09 seconden de ontsteking dicht en schakeld op dat moment. Als dat goed is afgesteld werkt dat echt super!!
Re: ervaring big bore 800cc
Geplaatst: wo 06 mei, 2015 21:21
door bonzaiking
Wij hebben hier inmiddels al best veel mee gedaan
een hogedruk zuiger in combinatie met een stage 2
Nokkenas blijkt een gouden combinatie om de
quad echt sneller te maken