Pagina 1 van 2
KYMCO MAXXER 300 - start niet
Geplaatst: za 16 mei, 2015 12:13
door RonnyClaes
Na een rit te hebben gemaakt, en stilgelegd om te tanken, wil quad niet meer starten. Intussen nagezien of er ontsteking is door middel van bougie tegen de cilinderkop te houden en te starten, maar er blijkt 'geen' ontsteking te zijn... Bougie werd reeds vervangen, doch dat is blijkbaar het probleem niet. Kan iemand mij uitleggen hoe ik het probleem opzoek en verhelp? Alvast veel dank voor alle relevante uitleg!
Re: KYMCO MAXXER 300 - start niet
Geplaatst: za 16 mei, 2015 12:36
door Yair
Je accu is wel vol en niet kapot?
Re: KYMCO MAXXER 300 - start niet
Geplaatst: za 16 mei, 2015 13:21
door mafdaf
Contactslot? Dat is het laatste wat je gebruikt hebt voordat hij het niet meer deed.
Re: KYMCO MAXXER 300 - start niet
Geplaatst: za 16 mei, 2015 13:27
door RonnyClaes
Accu is vol en niet kapot. Het contactslot is inderdaad het laatste wat ik heb gebruikt voordat hij het niet meer deed. Want ik heb de quad stilgelegd om te tanken en toen ik na het tanken weer wenste te starten startte hij niet meer...
Re: KYMCO MAXXER 300 - start niet
Geplaatst: za 16 mei, 2015 21:42
door slowco
Is er een dodemansknop aanwezig op je quad en heb je die misschien per ongeluk uitgeschakeld?

Re: KYMCO MAXXER 300 - start niet
Geplaatst: zo 17 mei, 2015 09:54
door RonnyClaes
Hallo slowco, vooreerst bedankt om met ons mee te denken, maar voor zover wij weten staat er geen dodemansknop op deze quad !
Misschien weet hier iemand wel wat er aan de hand is en wil dat met ons delen ?
Re: KYMCO MAXXER 300 - start niet
Geplaatst: zo 17 mei, 2015 10:20
door Jason McCoy
Dat is de knop om je gevarenlicht aan en uit te zetten Slowco.
Als je de quad op contact zet, gaan de lampjes op de dashboard dan branden of niet. Zo niet dan is je contactslot niet goed of heb je ergens kabelbreuk of dode accu.
Gaan ze wel branden dan heb je dus wel stroom en is het eerste wat gecontroleerd moet worden de zekeringen.
Zijn deze allemaal goed dan ga je controleren hoeveel spanning de accu levert. Dit zou ongeveer 13,6 Volt moeten zijn onbelast. Druk je op de startknop dan mag dit iets zakken maar niet onder de 10 Volt bijvoorbeeld.
Re: KYMCO MAXXER 300 - start niet
Geplaatst: zo 17 mei, 2015 22:30
door RonnyClaes
Oké, Jason McCoy, ik zal dit allemaal nazien, waarna ik hier zal terugkomen met het resultaat. Alvast van harte bedankt voor de klaar en duidelijke uitleg !
Re: KYMCO MAXXER 300 - start niet
Geplaatst: ma 18 mei, 2015 09:25
door RonnyClaes
Intussen heb ik contact opgezet, lampjes branden, heb ik zekeringen gecontroleerd, deze werken en heb ik batterij gecontroleerd en deze blijkt ook oké !
Zijn er volgende stappen die kunnen worden gezet ?
Zelf denk ik dat het probleem in de ontsteking moet worden gezocht !
Re: KYMCO MAXXER 300 - start niet
Geplaatst: ma 18 mei, 2015 11:36
door java
Hoe heb je hem stil gelegd? voor het tanken.
Re: KYMCO MAXXER 300 - start niet
Geplaatst: ma 18 mei, 2015 11:57
door RonnyClaes
java schreef:Hoe heb je hem stil gelegd? voor het tanken.
Zoals ik hem altijd stilleg, gewoon met de sleutel...
Re: KYMCO MAXXER 300 - start niet
Geplaatst: ma 18 mei, 2015 12:18
door java
Stil gestaan en dan uit gezet of rollend uitgezet?
Benzine gemorst?
Re: KYMCO MAXXER 300 - start niet
Geplaatst: ma 18 mei, 2015 12:25
door mafdaf
Massaprobleem? Loopt de massapunten eens na.
Re: KYMCO MAXXER 300 - start niet
Geplaatst: ma 18 mei, 2015 15:34
door RonnyClaes
mafdaf schreef:Massaprobleem? Loopt de massapunten eens na.
Enig idee waar ik die precies moet gaan zoeken bij een Kymco Maxxer 300, kwestie van er geen over het hoofd te zien ?
Re: KYMCO MAXXER 300 - start niet
Geplaatst: ma 18 mei, 2015 16:46
door Jason McCoy
Staat de quad goed in neutraal? Probeer eens te starten met de rem ingeknepen en probeer dit ook eens met de voetrem. Hier kan een beveiliging in zitten die geen goed contact maakt.
Ik begrijp dat de startmotor wel goed rondgaat als je op de startknop drukt?
Je kunt vervolgens de volgende stappen ondernemen.
- meten of je spanning hebt in de bougiedop (Massa op de min van de accu houden en plus in de bougiedop)
- Spanning meten tussen min van de accu en aansluitpunt (ingang) van de bobine
- Spanning meten op de uitgang van je vliegwiel. Je moet een wisselspanning meten over 2 van de 3 (gele?) draden die uit het blok komen bij lopende motor. Deze spanning kan makkelijk oplopen tot 50-70 volt. Doe dit over alle draden 2 bij 2. Je moet dan 3 x 50-70volt meten. Dus niet ten opzichte van de massa van de quad of de min van de accu. Maar rechtstreeks op de spoelen.
De regelaar maakt hier een gelijkspanning van ca 14 volt van.
Meet je wel 50-70 volt op de spoelen maar geen 14 volt dan is de regelaar kapot.