Pagina 1 van 1

Rapot 660 powercommandor

Geplaatst: zo 24 mei, 2015 00:10
door raptor660jwd
Is een raptor 660 (2002) geschikt om een powercommandor 3 of 5 te installeren ?

Is dit daadwerkelijk een plug n play systeem of dienen er weer allerlij kabels gemonteerd te worden ?

Alvast hartelijk dank!

Re: Rapot 660 powercommandor

Geplaatst: zo 24 mei, 2015 07:47
door gup83
Als ik me niet vergis gebruik je pcv enkel op een injectie blok.
En een raptor 660 heeft een carburateur
Dus dit zal niet gaan

Gr

Re: Rapot 660 powercommandor

Geplaatst: zo 24 mei, 2015 11:11
door Jazzy
Klopt.

Re: Rapot 660 powercommandor

Geplaatst: zo 24 mei, 2015 12:04
door raptor660jwd
Bedankt voor de antwoorden!

Het afstellen dient dus gewoon te gebeuren met de sproeiers ? (kijken naar de bougiekleur en vervolgens grotere/kleinere sproeier ?


Dit zijn dus de sproeiers van beide carburateuren ?

Re: Rapot 660 powercommandor

Geplaatst: zo 24 mei, 2015 12:06
door Jazzy
klopt. Maar normaal gesproken hoef je dat alleen te doen als je iets verandert aan de quad. Heb je een probleem?

Re: Rapot 660 powercommandor

Geplaatst: zo 24 mei, 2015 12:13
door raptor660jwd
Gelukkig geen probleem met de Raptor. Ik zat te lezen over een powerbox welke het mengsel beinvloed en je hierdoor meer koppel geeft. Dit heeft mij nieuwsgierig gemaakt.

Nu dit niet lukt, wat zijn de "simpele" mogelijkheden om de quad iets meer koppel mee te geven ?

Re: Rapot 660 powercommandor

Geplaatst: zo 24 mei, 2015 12:20
door Minyi
Meestal het eerste wat je doet is een andere uitlaat en luchtfilter.

Als je dat nu direct te gortig is kun je hem nu ook al laten afstellen zodat hij echt goed staat.
De afstelling van de fabriek is nml niet optimaal voor de prestaties maar meer milieu eisen of iets anders...

Re: Rapot 660 powercommandor

Geplaatst: zo 24 mei, 2015 13:16
door raptor660jwd
Zal een K&N luchtfilter enig merkbaar verschil opleveren qua kracht/koppel ? (op een std raptor 660, vindt het nog een prijzige luchtfilter)

Re: Rapot 660 powercommandor

Geplaatst: zo 24 mei, 2015 13:49
door Jazzy
Mwah, verwacht er niet te veel van. Het is de uitlaat die het meeste doet, dan pak je de inlaat (luchtfilter) mee voor extra lucht en dus het aanpassen van de carburateur, het 'jetten', om het mengsel weer goed te krijgen.

Op zich heeft een 660 al een enorme bak koppel trouwens. Als je echt wat meer wilt kun je misschien beter sparen voor een Raptor 700 met injectie.

Re: Rapot 660 powercommandor

Geplaatst: zo 24 mei, 2015 15:32
door Jason McCoy
660 zijn niet aangepast voor milieu eisen dacht ik? Dus die halen al het maximale vermogen uit hun standaard afstelling.

Re: Rapot 660 powercommandor

Geplaatst: ma 25 mei, 2015 06:55
door yamahakoppel
Zo een 660 is al op leeftijd dus zou mij niet verwonderen dat van die paarden er al wat ezels tussen zitten compressie test wijst veel uit over de staat van je blok

Ik heb op mijne 700 paar jaar geleden een nieuwe piston laten zetten had blijkbaar nog maar 4,5bar compressie wat er 9 moet zijn dat verschil voel je 1 week en dan wil je nog meer alles went een slak ook

Re: Rapot 660 powercommandor

Geplaatst: ma 25 mei, 2015 11:39
door raptor660jwd
De quad heeft nog maar 2000 km gelopen. Is een compressietest dan nodig ?
Hoe doe ik dit ? kan dit zelf, en wat heb ik ervoor nodig ?

Re: Rapot 660 powercommandor

Geplaatst: ma 25 mei, 2015 12:09
door Jason McCoy
een 660 die 2000 km heeft gelopen??? Compressietest kan iedere garage voor je doen

Re: Rapot 660 powercommandor

Geplaatst: ma 25 mei, 2015 13:31
door yamahakoppel
2000km met deze km teller en 20.000 km met de vorige en dan nog 1000 draai uren op cross terrein misschien dat weet je allemaal niet

Ik heb ook 3200 km op mijne teller en dan nog een +-39.000km met mijne vorige