Jazzy's Outlander Max 1000 XT-P: Verkocht (P9)
Jazzy's Outlander Max 1000 XT-P: Verkocht (P9)
Na mijn tweede Outlander Max van de eerste generatie, die me heel goed bevalt eigenlijk, begon het toch wel een beetje te kriebelen voor een andere. Het moest er een zijn van de tweede generatie en een 1000cc natuurlijk, want vermogen heb je nooit te veel. . Verder heb ik gemerkt dat de luchtvering van de LTD heel comfortabel is maar serieus tekort schiet als het in het terrein wat sneller gaat, ook op de weg trouwens. Dus het moest een XT-P gaan worden met de uitstekende Fox vering. Helaas moet ik voor een nieuwe veel te veel bijleggen dus ik had het eigenlijk uitgesteld voor volgend jaar of later, tot ik een gebruikte tegenkwam uit 2013. Wel met veel kilometers, maar vrijwel allemaal op de weg en heel netjes onderhouden.
Vanmorgen opgehaald in België:
Bij België denk ik meestal aan lintbebouwing, dramatische wegen, hopeloze politiek en een taaltje die hetzelfde lijkt maar net niet is. Was even vergeten dat er ook nog heel vriendelijke en gastvrije mensen wonen. De aflevering was echt helemaal top! Met de originele handleidingen erbij, reservesleutels, uitleg en een map met documentatie de quad op de kar geladen en weer teruggereden.
Hij heeft als opties handvat- en duimgasverwarming, de grote Can-am koffer, een windscherm, trekhaak en handkappen voor de passagier. De voorbanden moeten vervangen worden en ik wil dan gelijk spoorverbreders rondom installeren voor wat extra stabiliteit. Het is dat ik het net vandaag tegen de koper van mijn 800 gezegd heb, anders had ik ze nog even overgezet.
Het valt me op dat, in ieder geval met koude motor, het toerental wat terugvalt tot af en toe afslaan als je een klein stukje verplaatst en dan weer stopt. Verder grijpt de koppeling een beetje abrupt aan, ik zal de koppeling binnenkort eens lostrekken. Waarschijnlijk komt dat door die kunststof geleidedopjes die versleten zijn.
Maar eerst maar eens langs de RDW voor het invoeren. Tot mijn schrik zie ik dat hij met 425 kg op kenteken staat, dat hoort niet te kunnen omdat de klasse L7e maar tot 400 kg gaat. Hoop dat ze daar bij de keuring geen probleem van maken want om dat aangepast te krijgen zal wel lastig worden. Wordt vervolgd...
Vanmorgen opgehaald in België:
Bij België denk ik meestal aan lintbebouwing, dramatische wegen, hopeloze politiek en een taaltje die hetzelfde lijkt maar net niet is. Was even vergeten dat er ook nog heel vriendelijke en gastvrije mensen wonen. De aflevering was echt helemaal top! Met de originele handleidingen erbij, reservesleutels, uitleg en een map met documentatie de quad op de kar geladen en weer teruggereden.
Hij heeft als opties handvat- en duimgasverwarming, de grote Can-am koffer, een windscherm, trekhaak en handkappen voor de passagier. De voorbanden moeten vervangen worden en ik wil dan gelijk spoorverbreders rondom installeren voor wat extra stabiliteit. Het is dat ik het net vandaag tegen de koper van mijn 800 gezegd heb, anders had ik ze nog even overgezet.
Het valt me op dat, in ieder geval met koude motor, het toerental wat terugvalt tot af en toe afslaan als je een klein stukje verplaatst en dan weer stopt. Verder grijpt de koppeling een beetje abrupt aan, ik zal de koppeling binnenkort eens lostrekken. Waarschijnlijk komt dat door die kunststof geleidedopjes die versleten zijn.
Maar eerst maar eens langs de RDW voor het invoeren. Tot mijn schrik zie ik dat hij met 425 kg op kenteken staat, dat hoort niet te kunnen omdat de klasse L7e maar tot 400 kg gaat. Hoop dat ze daar bij de keuring geen probleem van maken want om dat aangepast te krijgen zal wel lastig worden. Wordt vervolgd...
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Jazzy's Outlander Max 1000 XT-P: Nieuwe aanwinst
Zie nu wel... veel veilige kilometers gewenste! Als ik mij niet vergis moet deze ook voor de apk. Mischien een gelijkwaardig op zoek die op kenteken staat. Om te zien hoe hij op kenteken staat.
Werkt de luchthorn trouwens XD
Werkt de luchthorn trouwens XD
Re: Jazzy's Outlander Max 1000 XT-P: Nieuwe aanwinst
O ja die luchthoorn! Die doet het echt maar ga ik er wel afhalen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Jazzy's Outlander Max 1000 XT-P: Nieuwe aanwinst
Van fb van de week toch? Vind t een mooie machine man
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Jazzy's Outlander Max 1000 XT-P: Nieuwe aanwinst
stond hier op het forum toch ?
vind het wel appart een 4x4 die alleen op de weg rijd?
maar wel een winch hebben
in iedergeval veel plezier er mee
en hopenlijk doet het rdw idd niet moeilijk over die kg's
vind het wel appart een 4x4 die alleen op de weg rijd?
maar wel een winch hebben
in iedergeval veel plezier er mee
en hopenlijk doet het rdw idd niet moeilijk over die kg's
2017 raptor 700 SE
Re: Jazzy's Outlander Max 1000 XT-P: Nieuwe aanwinst
Veel plezier met je nieuwe speeltje
En vergeet niet regelmatig wat op het forum te plaatsen
En vergeet niet regelmatig wat op het forum te plaatsen
Re: Jazzy's Outlander Max 1000 XT-P: Nieuwe aanwinst
geniet ervan
even een vraag tussen door,
voor de luchthoorn is er dus lucht nodig, zit er dus ook een compressor bij? of is dit een model op 12volt?
even een vraag tussen door,
voor de luchthoorn is er dus lucht nodig, zit er dus ook een compressor bij? of is dit een model op 12volt?
Re: Jazzy's Outlander Max 1000 XT-P: Nieuwe aanwinst
bruut machine, veel plezier er mee!
Voak buj te bange
Re: Jazzy's Outlander Max 1000 XT-P: Nieuwe aanwinst
Zit er dan zoveel verschil tussen een 800 en een 1000?
_____________________________
- Quadrijder2
- Quadrunner
- Berichten: 556
- Lid geworden op: wo 26 mar, 2014 10:57
- Locatie: Zuid Nederland
Re: Jazzy's Outlander Max 1000 XT-P: Nieuwe aanwinst
Proficiat Jazzy wat een prachtige machine.
Volgens mij had je meteen een klik toen hij voorbij kwam of niet ?
Volgens mij had je meteen een klik toen hij voorbij kwam of niet ?
Can Am Outlander L 500 DPS Max
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Jazzy's Outlander Max 1000 XT-P: Nieuwe aanwinst
Mooi ding man!
De meeste side by sides zijn ook zwaarder dan 400 kg en staan toch als L7e geregistreerd. Deze hoeven ook niet voor de APK. Het zal allemaal wel wat meevallen dus
De meeste side by sides zijn ook zwaarder dan 400 kg en staan toch als L7e geregistreerd. Deze hoeven ook niet voor de APK. Het zal allemaal wel wat meevallen dus
Re: Jazzy's Outlander Max 1000 XT-P: Nieuwe aanwinst
Klopt niet. Een voertuig die in L7e staat met meer dan 400 kg moet een 2 jarige apk keuring ondergaan. Kan zo 123 geen wets artikel vinden. Maar zoek maar is een kenteken van bv een cf moto Z6 op. Dit voertuig heeft een ledig gewicht van 475 en moet daar om gekeurd worden.
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 143
- Lid geworden op: za 28 sep, 2013 10:15
- Locatie: Friesland
Re: Jazzy's Outlander Max 1000 XT-P: Nieuwe aanwinst
Machtig mooie machine!
Arctic Cat XR 700 Limited
-
- Quadrunner
- Berichten: 812
- Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
- Locatie: Dubai
- Contacteer:
Re: Jazzy's Outlander Max 1000 XT-P: Nieuwe aanwinst
Mooi ding , proficiat.
Boven de 400kg moet volgens mij na 2012 voor apk daarvoor niet.
Bij België denk ik trouwens aan frietekes en bier
Boven de 400kg moet volgens mij na 2012 voor apk daarvoor niet.
Bij België denk ik trouwens aan frietekes en bier