Night rider KFX quad????
Geplaatst: di 23 nov, 2004 20:26
Jah ik heb hier weer serieuze pb gehad hoor.
Dees middag vertelde mijn ma dat ik mijn lichten van mijn quad had laten branden gisteren. Ik vond dit al raar want ik had niet aan de quad geweest. Vroeg of de sleutel er nog op zat (ik had die zeker de zondag afgehaald) en antwoorde nee. ??????? dacht ik. Oe heb je de lichten dan afgelegd vroeg ik?? Door de schakelaar van de lichten naar boven te plaatsen (groot licht dus).
Dat kon dus al totaal niet. Eerst gegeten en dan eens gaan kijken naar de quad. Deed de poort open en mijn mond viel open maar dan wel letterlijk open he. Mijn quad stond een 50cm vooruit en de veer helemaal ingedrukt omdat mijn slot er aan vast ging. Ik riep direct, er is hier iemand binnen geweest want dit kan niet zonder te forceren.
Alles eens vlot bekeken en mijn tandwiel is dus geplooid (verstevigd tandwiel). Bon heb er nog 30 min zitte op kijken en dan het tandwiel gedemonteerd en de ladder/starter te voorschijn gehaald om de batt op te laden. Dit vond ik ook al raar dat die volledig plat was.
Na 2u kwam ik terug thuis en was de batt half opgeladen. sloot die aan en wat zie ik Mijn contact ligt aan en de lichten branden!! Wat is me dat nu dacht ik. Bon ben er direct ingevlogen dan. Eerst contact los waar je de sleutel insteekt, niets gevonden van water, en opnieuw geprobeerd. Aaah de lichten branden niet meer maar het N lichtje blijft branden. Moh dacht ik hmmmmmm. ff de stop knop bediend en hmmm da lichtje ging uit. Bon dacht ik. Ik zit hier ergens met een valse stroom draad. alle fichen afgekoppeld die erop stonden. testen en hmmmmm bleef branden. Tiens tiens.
Heb dan de plastiek afgehaald en aaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa. Juist achter mijn batt zag ik daar wat zwart stof (verbrande draden). Ff pillicht genomen en gekeken. Oooooooooooooooooooh al de draden achter de onsteekrelais was de isolatie weg en gaf dus contact. Heb dan ff de batt aangesloten en alle draden uiteen gehaald en hooooop weg pb. Heb dan ook eens ff de draden tegen elkaar gestoken en mijn quad demareerde zonder sleutel maar dan krijgde de quad niet meer stil zelfs niet met de Stop knop.
De reden waarom de draden beschadigd zijn is doordat de opspitsing van draden te kort was en dit er schuurde tegen de plastiek waar die doorging.
Nu heb ik zitten denken dat die oorzaak mijn quad in brand kon gevlogen hebben aangezien de draden verkoold waren. Al een gelukt dat dit niet gebeurt is.
Morgen eens langsgaan bij dealer voor eventueel nieuwe kabelboom die ik ga steken.
En zo was mijn namiddag gevuld maar met succes geslaagd.
Dees middag vertelde mijn ma dat ik mijn lichten van mijn quad had laten branden gisteren. Ik vond dit al raar want ik had niet aan de quad geweest. Vroeg of de sleutel er nog op zat (ik had die zeker de zondag afgehaald) en antwoorde nee. ??????? dacht ik. Oe heb je de lichten dan afgelegd vroeg ik?? Door de schakelaar van de lichten naar boven te plaatsen (groot licht dus).
Dat kon dus al totaal niet. Eerst gegeten en dan eens gaan kijken naar de quad. Deed de poort open en mijn mond viel open maar dan wel letterlijk open he. Mijn quad stond een 50cm vooruit en de veer helemaal ingedrukt omdat mijn slot er aan vast ging. Ik riep direct, er is hier iemand binnen geweest want dit kan niet zonder te forceren.
Alles eens vlot bekeken en mijn tandwiel is dus geplooid (verstevigd tandwiel). Bon heb er nog 30 min zitte op kijken en dan het tandwiel gedemonteerd en de ladder/starter te voorschijn gehaald om de batt op te laden. Dit vond ik ook al raar dat die volledig plat was.
Na 2u kwam ik terug thuis en was de batt half opgeladen. sloot die aan en wat zie ik Mijn contact ligt aan en de lichten branden!! Wat is me dat nu dacht ik. Bon ben er direct ingevlogen dan. Eerst contact los waar je de sleutel insteekt, niets gevonden van water, en opnieuw geprobeerd. Aaah de lichten branden niet meer maar het N lichtje blijft branden. Moh dacht ik hmmmmmm. ff de stop knop bediend en hmmm da lichtje ging uit. Bon dacht ik. Ik zit hier ergens met een valse stroom draad. alle fichen afgekoppeld die erop stonden. testen en hmmmmm bleef branden. Tiens tiens.
Heb dan de plastiek afgehaald en aaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa. Juist achter mijn batt zag ik daar wat zwart stof (verbrande draden). Ff pillicht genomen en gekeken. Oooooooooooooooooooh al de draden achter de onsteekrelais was de isolatie weg en gaf dus contact. Heb dan ff de batt aangesloten en alle draden uiteen gehaald en hooooop weg pb. Heb dan ook eens ff de draden tegen elkaar gestoken en mijn quad demareerde zonder sleutel maar dan krijgde de quad niet meer stil zelfs niet met de Stop knop.
De reden waarom de draden beschadigd zijn is doordat de opspitsing van draden te kort was en dit er schuurde tegen de plastiek waar die doorging.
Nu heb ik zitten denken dat die oorzaak mijn quad in brand kon gevlogen hebben aangezien de draden verkoold waren. Al een gelukt dat dit niet gebeurt is.
Morgen eens langsgaan bij dealer voor eventueel nieuwe kabelboom die ik ga steken.
En zo was mijn namiddag gevuld maar met succes geslaagd.