Problemen na afspuiten Suzuki King Quad
Geplaatst: do 03 sep, 2015 08:52
Hallo,
Wij hebben een Suzuki King Quad, 300cc van het bouwjaar 2009.
Na deze met een hogedrukreiniger afgespoten te hebben begon het probleem. De quad loopt goed en in neutrale stand kan ik hem ook vol gas laten draaien. Echter als ik de quad in de 1e versnelling zet slaat hij vrijwel direct af, keer op keer. Het volgende hebben we al geprobeerd:
- Alle electronica droog geblazen met compressor.
- Bobine losgehaald en alle connectoren droog gespoten en ook de bougiekabel en bougiedop opnieuw gemonteerd.
- Nieuwe bougie geïnstalleerd.
- Carburateur losgehaald en sproeiers schoongemaakt.
- Terwijl de quad in neutrale stand stationair draait de onderste schroef van de vlotterkamer een beetje losgedraaid om zo eventueel water eruit te laten lopen.
- Brandstoffilter vervangen
- Luchtfilter gecheckt, deze is vettig maar niet nat en er ligt ook geen water in de filterbak.
Het enige wat ik me nu nog kan bedenken is dat er toch nog water in de benzine tank zit dat wellicht door het ontluchtingsgat bovenop de deksel binnen is gekomen. Ik wil proberen de gehele tank leeg te laten en met volledig nieuwe benzine het opnieuw proberen.
Toch zou ik hier willen vragen of mensen wellicht een idee hebben wat dit probleem zou kunnen vooroorzaken want op dit moment zijn we ten einde raad! Alvast bedankt.
Groeten,
Stijn
Wij hebben een Suzuki King Quad, 300cc van het bouwjaar 2009.
Na deze met een hogedrukreiniger afgespoten te hebben begon het probleem. De quad loopt goed en in neutrale stand kan ik hem ook vol gas laten draaien. Echter als ik de quad in de 1e versnelling zet slaat hij vrijwel direct af, keer op keer. Het volgende hebben we al geprobeerd:
- Alle electronica droog geblazen met compressor.
- Bobine losgehaald en alle connectoren droog gespoten en ook de bougiekabel en bougiedop opnieuw gemonteerd.
- Nieuwe bougie geïnstalleerd.
- Carburateur losgehaald en sproeiers schoongemaakt.
- Terwijl de quad in neutrale stand stationair draait de onderste schroef van de vlotterkamer een beetje losgedraaid om zo eventueel water eruit te laten lopen.
- Brandstoffilter vervangen
- Luchtfilter gecheckt, deze is vettig maar niet nat en er ligt ook geen water in de filterbak.
Het enige wat ik me nu nog kan bedenken is dat er toch nog water in de benzine tank zit dat wellicht door het ontluchtingsgat bovenop de deksel binnen is gekomen. Ik wil proberen de gehele tank leeg te laten en met volledig nieuwe benzine het opnieuw proberen.
Toch zou ik hier willen vragen of mensen wellicht een idee hebben wat dit probleem zou kunnen vooroorzaken want op dit moment zijn we ten einde raad! Alvast bedankt.
Groeten,
Stijn