Pagina 1 van 4

Hallo allemaal

Geplaatst: ma 21 sep, 2015 14:52
door tzeunis
Hallo allemaal,

even kort een intro. Tim, 32 jaar en verhuis binnenkort van Utrecht naar het 'buitengebied'. Ik blijf op de Uithof werken en moet dagelijks ongeveer 30 km heen en terug rijden. Twee auto's (Partner bedrijf vriendin en ikzelf een RX-8), maar deze wil ik gedurende de winter niet echt belasten met achterwielaandrijving, pekel en de steeds minder goede ruim/stroomacties in de polder.

Dus ik ben al weken informatie over quads aan het lezen en me aardig erin verdiept. Nu is mijn vraag of er onder jullie veel mensen zijn die dagelijks ook zulke trajecten afleggen en de winter doorrijden.

Verder ben ik erg gecharmeerd door de looks van de Spy 350F1, maar ik lees allemaal tegenstrijdige berichten op het net. Bij de een is alles goed en bij de ander gaat ie met 500km de deur uit. Nu zit er in Woerden een zaak die alles naloopt en vervangt voor beter spul bij aankoop (promotorsport). Iemand hier ervaring mee?

Mijn andere keus is gevallen op de Suzuki LTZ400 en dan het het model na 2009 waar de injectie op zit omdat de carbs wel eens willen bevriezen gedurende de vorst buiten.

Mijn gevoel zegt: de Spy voor de looks en het verstand zegt de Suznoekie voor de kwaliteit... just my thoughts... alle input is welkom.

Re: Hallo allemaal

Geplaatst: ma 21 sep, 2015 17:08
door 100timo100
Zelf rij ik een ltz400 echt een geweldig ding nog geen problemen mee gehad. een maak van me had zon Spy 350F1 echt een drama. Veel van die chineese dingen is rommel. Ik denk zeker dat je er verstandig aan doet een ltz400 te kopen als je zulke stukken aflegt. Zelf rij ik ong 30 km per dag zonder probleem.

Re: Hallo allemaal

Geplaatst: ma 21 sep, 2015 17:09
door Jason McCoy
Spy is chinese bagger. Afblijven dus. Zowiezo promotor zijn best rare gasten. Gedachten voor chinees late varen en 200% voor de ltz gaan

Re: Hallo allemaal

Geplaatst: ma 21 sep, 2015 17:33
door Minyi
Ik zou ook suzuki zeggen. Is een heel groot kwaliteits verschil.

Over het met de quad het jaar rond rijden zou ik wel maxxis spears aanbevelen, die hebben meer grip in de regen dan andere wegbanden.

En eerst aanvoelen wat de machine doet voordat je er echt woon werk verkeer er mee gaat doen. Quad rijden is echt heel anders dan auto- of motorrijden.

Ik ben zelf expres een paar keer in wat hevigere buien gaan rijden om wat goede ervaringen op te doen.
Een quad kan alle kanten op glijden als je niet precies weet wat je doet. Maar als je weet wat ie doet kun je ook al glijdt ie onverwachts uit ( zand of een auto die ineens op de rem trapt ) hem toch nog de goede kant op krijgen.

Re: Hallo allemaal

Geplaatst: ma 21 sep, 2015 19:52
door Paul Snip
Chineze rommel is sowieso niet geschikt voor woon werk verkeer.

Wil je 's winters met een quad gaan rijden dan kan dat. Wel gaat alle aluminium als een gek oxideren. En zou ik een goeie set off-road bandjes (extra) nemen voor als er echt sneeuw ligt. Met wegbandjes en 2wd is namelijk helemaal niks in de sneeuw. Onder de streep is een oud autootje goedkoper denk ik. Maar het kan wel.

LTZ is een prima keus! Net als een Raptor. Of (niet zo bekend, zeker zo goed) een Bombardier DS. De Bombardier is ook een quad die echt veel kilometers aan kan. Raptor en LTZ moeten meestal zo rond de 30000 km wel gereviseerd worden. De Bombardier heeft een motorfietsblok en kan (aantoonbaar) 100.000 km of meer aan.

Re: Hallo allemaal

Geplaatst: ma 21 sep, 2015 19:59
door Paul Snip
http://link.marktplaats.nl/m961735778

Voor iets meer dan een nieuwe Chinees ;-)

Re: Hallo allemaal

Geplaatst: di 22 sep, 2015 13:21
door tzeunis
Niet geheel wat ik wilde horen ;-)
Ik vind het design wel stoer van de chinameuk, maar mijn verstand zei al: koop een a merk'. Die Bombardier is niet zo heel goed te vinden; zal ook nog wel met carb zijn in die jaren? Las zo dat grofweg alle injectiequads van na 2009 zijn. Revisie blokje kosten zijn 1000-1500 euro schat ik?

Deze sprak me wel aan: http://www.marktplaats.nl/a/motoren/qua ... ousPage=lr

verder kwam ik nog de Barossa en SMC 300 tegen... hier ideeen over?

Re: Hallo allemaal

Geplaatst: di 22 sep, 2015 15:17
door Jazzy
Die DS650 is een hele goede quad maar inderdaad steeds moeilijker te vinden. Paul heeft jaren zonder problemen met zo'n ding gereden dus het is logisch dat hij hem noemt, maar met het huidige aanbod moet je er net tegenaan lopen. Dan is de LTZ400 een stuk gangbaarder, eventueel kun je naar de vergelijkbare Raptor 350 kijken of naar diens voorloper Warrior, dan kun je voor minder dan 2000 euro op een A-merk quad zitten.

Re: Hallo allemaal

Geplaatst: di 22 sep, 2015 20:35
door Paul Snip
Ik ben niet de enige die heel veel kilometers met een DS gemaakt heeft. In Duitsland wordt iets anders met quads gereden. Daar zijn veel meer mensen die echt veel kilometers met hun quad maken.

Een kennis hier net over de grens heeft inmiddels een Renegade over de 30.000km gezet. Straat en licht off-road gebruik.

Ik ken sowieso 2 Duitsers met een DS die meer dan 100.000km gereden hebben met 1 blok, zonder revisie. Reden dat ik de DS aanhaal is dat het bij dagelijks gebruik een erg fijne quad is. Betrouwbaar. Groot, waardoor de zitpositie perfect is (1 keer 700 km binnendoor op een dag gedaan). Snelweg is eveneens mogelijk. De top ligt standaard op 130 km per uur. Motorische onderdelen zijn ruim voorradig, daar het motorblok heel veel gebruikt wordt onder motorfietsen van onder andere BMW.

Het is dat ik hem niet naast de Renegade kon houden en je af en toe wat anders wil. Maar wat was het een super ding :crosser:

Re: Hallo allemaal

Geplaatst: di 22 sep, 2015 21:18
door Jazzy
Paul Snip schreef:Ik ben niet de enige die heel veel kilometers met een DS gemaakt heeft.
Dat is ook niet wat ik bedoelde daarmee hoor.

Re: Hallo allemaal

Geplaatst: wo 23 sep, 2015 08:42
door tzeunis
En hoe zit t dan met bevriezen in de winter? Las dat met carb wanneer ik smorgens om 6 uur vertrek de kans groot is dat ie bevroren is bij vertrek 18 uur savonds. Of zijn daar ook weer trucjes voor.

Bombardier ziet er inderdaad goed uit!

Re: Hallo allemaal

Geplaatst: wo 23 sep, 2015 09:30
door Jazzy
Carburateurs bevriezen niet hoor, niets om je zorgen om te maken. Een jaar of dertig geleden hadden alle auto's nog een carburateur en die deden het ook in de winter. :)

Re: Hallo allemaal

Geplaatst: wo 23 sep, 2015 09:46
door Yair
Daar heb ik met mijn Ozark en zelfs met een van mijn chineesje toen der tijd geen last van gehad en dat was met min 15 op de maasvlakte.

Re: Hallo allemaal

Geplaatst: wo 23 sep, 2015 16:22
door Paul Snip
Ik kan je uit ervaring vertellen dat een carburateur van een DS niet bevriest of andere problemen geeft. Na lang stilstaan even de choke gebruiken en hij loopt weer. Bij dagelijks gebruik is de choke zelfs niet nodig.

Re: Hallo allemaal

Geplaatst: wo 23 sep, 2015 20:57
door tzeunis
Okay; dus dat maakt dan niet uit.

De Bombardier uit de advertentie heeft geen KM tellen; volgens verkoper nooit offroad geweest.