Pagina 1 van 2
cilinderkop porten - waar ?
Geplaatst: ma 09 nov, 2015 22:39
door raptor660jwd
Beste forumleden,
Ik heb een 3 mod raptor 660 en zou graag nog een stapje verder willen qua power.
Wat zijn de minst ingewikkelde (doch merkbare) oplossingen ?
zelf dacht ik aan de cilinderkop laten vlakken/porten (is dit hetzelfde?)
EN moet ik dan zelf de cilinderkop eraf halen? en indien deze eraf is gehaald waar kan ik dit werk laten doen ?
Ik hoor graag van jullie!
Re: cilinderkop porten - waar ?
Geplaatst: ma 09 nov, 2015 23:13
door Jazzy
Bedoel je dat je de big three gedaan hebt? Dan zijn nokkenassen de volgende stap meestal.
Re: cilinderkop porten - waar ?
Geplaatst: ma 09 nov, 2015 23:31
door raptor660jwd
een hot cam stage 2 bedoelt u ?
Is dit de prijs vanaf 250 waard of is het verschil te verwaarlozen? ik hoor het graag !
Re: cilinderkop porten - waar ?
Geplaatst: ma 09 nov, 2015 23:38
door Jason McCoy
Dat merk je wel. Echter is alles wat na de big 3 komt kleine stapjes. Persoonlijk vind ik een 660 het niet waard om zover te gaan tunen aangezien een 700 redelijk betaalbaar aan t worden is en die als basis al een stuk vlotter is dan een 660.
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Re: cilinderkop porten - waar ?
Geplaatst: di 10 nov, 2015 11:26
door bonzaiking
Hoi een nokkenas stage 1 heb je toch voor 175e
Ik vind dat opzicht wel gaan alleen weet ik niet hoe makkelijk je die er in zet bij Raptor 660
Bij een 700 schuif je hem er zo in
Re: cilinderkop porten - waar ?
Geplaatst: di 10 nov, 2015 16:18
door Jason McCoy
Stage 1 heb je niet zoveel aan toch? Ik zou eigenlijk altijd de stage 2 pakken. Dan heb je over je gehele toeren gebied meer power
Re: cilinderkop porten - waar ?
Geplaatst: di 10 nov, 2015 17:38
door Minyi
Als je meer power onderin wilt hebben heb je een stage 1 nodig.
Wordt niet vaak gebruikt bij crossers maar eigenlijk alleen bij trial rijders ( zo ver ik weet tenminste ).
Als je het niet om de power gaat maar meer het gevoel kun je ook kijken naar een quick shifter.
Aan de andere kant, als je al behoorlijk goed kan schakelen zonder te koppelen heb je er weinig winst van.
Re: cilinderkop porten - waar ?
Geplaatst: di 10 nov, 2015 17:54
door Jason McCoy
Op een 660 kun je zowiezo geen quickshifter zetten. Voor zover mij bekend is is er maar 1 700 (injectie dus) met een quickshifter en geloof mij als kun je nog zo goed en snel schakelen. Een 700 met quickshift pakt tot de 100 gewoon meer dan 50 meter hoor. Dat gaat echt als een dolle. Is eigenlijk niet tegen te tunen. Quickshifter monteren is overigens iets wat je zelf beter niet kunt doen. Dat komt zo gruwelijk nouwkeurig
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Re: cilinderkop porten - waar ?
Geplaatst: di 10 nov, 2015 19:37
door bonzaiking
zover mij bekend kan je op een 660 alleen stage 1 zetten bij stage2 heb je al zware (dure) klepveren nodig
en de mensen die ik ken die hem er in hebben zijn echt zeer tevreden over
Re: cilinderkop porten - waar ?
Geplaatst: di 10 nov, 2015 22:29
door Jason McCoy
Wat is jou advies hierin dan bonzai? 660 doortunen of een 700 pakken?
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Re: cilinderkop porten - waar ?
Geplaatst: wo 11 nov, 2015 12:11
door bonzaiking
Haha dat,weet je, he mijn advies is altijd koop een 700 geweldige Quads !!
Re: cilinderkop porten - waar ?
Geplaatst: do 12 nov, 2015 20:24
door raptor660jwd
De raptor 660 is de perfecte quad voor mij en ben er zeer tevreden mee. Rijd PERFECT ook de handeling, natuurlijk zal een nieuwere versie nog wel iets beter zijn maar dit geeft mij geen reden deze te verkopen. De kunst is tevreden te zijn met wat je hebt. Zo zijn er (en zullen er) altijd betere, snellere, grotere, zwaardere, meer glimmende, kleinere, zeldzame...,...,.. en duurdere objecten voor alles.
Zojuist een hot cam stage 1 gekocht. Deze moet nog binnen komen. wsslk over 2 weken. Iemand toevallig een how-to of een tutorial ?
bij voorbaat dank!
Re: cilinderkop porten - waar ?
Geplaatst: do 12 nov, 2015 23:31
door Jason McCoy
Uiteraard heb je gelijk in wat je zegt. Ga je alleen kijken naar wat je opties kosten tov een 700 dan is de 660 qua verkoop + de kosten van je opties ongeveer gelijk aan een wat oudere 700 die standaard gevorlsmatig al sneller is als een opgefokte 660. En dat komt dan door de injectie die veel sneller oppakt
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Re: cilinderkop porten - waar ?
Geplaatst: vr 13 nov, 2015 00:01
door slowco
raptor660jwd schreef:
De kunst is tevreden te zijn met wat je hebt.
Zojuist een hot cam stage 1 gekocht.
Als je tevreden was met wat je had, zou er niet een hoop tijd, geld en moeite insteken om hem te "tjoenen"...

Re: cilinderkop porten - waar ?
Geplaatst: vr 13 nov, 2015 13:03
door raptor660jwd
daar gaan we weer... grote zucht....
Tevreden zijn met wat je hebt is het omgekeerde van hebzucht....
Tevens is een hobby uitvoeren ook anders dan wat jij suggereert. Moet jij niet naar school ?
