Pagina 1 van 1
Gezocht complete motorblok 400-500CC
Geplaatst: zo 27 dec, 2015 02:36
door VincentBlaauw
Beste Mede forumers.
Ik ben opzoek naar een motorblok voor mijn dinli 450 Dl-901.
Deze is momenteel defect en ben op zoek naar een vervanger of een goede alternatief.
Alvast bedankt!
Re: Gezocht complete motorblok 400-500CC
Geplaatst: zo 27 dec, 2015 11:23
door Jason McCoy
Waarom maak je deze niet
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Re: Gezocht complete motorblok 400-500CC
Geplaatst: zo 27 dec, 2015 13:14
door Paul Snip
Die blokken is in de basis iets mis mee.
Ik heb een Masai A450 gehad. Zelfde quad, ander plastic. Loopt als vergif, maar wat een ellende!
Begon met ingeslagen/verbrande kleppen. Met veel kunst en vliegwerk bleken de kleppen van een Mazda te passen. Klepzittingen gelijk vervangen door hardere. Daarna bleek de distributieketting te lang. Ging iedere keer van tijd af. Uiteindelijk lag het drijfstanglager er ook nog uit. Toen ben ik er mee op gehouden.
Dit allemaal binnen 5000 km!
Om terug te komen op je vraag. In Duitsland is er iemand die er een KTM 450 blok ingezet heeft. Dat past en gaat als de brandweer.
Re: Gezocht complete motorblok 400-500CC
Geplaatst: zo 27 dec, 2015 13:17
door Paul Snip
Om te bewijzen dat ik geen onzin verkoop:
Re: Gezocht complete motorblok 400-500CC
Geplaatst: zo 27 dec, 2015 13:30
door Paul Snip
Wil je een plug en play oplossing die wel heel blijft, ga dan op zoek naar een Subaru 500 blok. Deze schijnen wel heel te blijven.
Of de Subaru motor die origineel in de Polaris Predator geleverd werd. Die is ook goed.
Past er geen BMW F650 GS blok in bedenk ik mij net? Die kosten weinig en zijn erg degelijk!
Re: Gezocht complete motorblok 400-500CC
Geplaatst: zo 27 dec, 2015 13:46
door VincentBlaauw
Paul Snip schreef:Die blokken is in de basis iets mis mee.
Ik heb een Masai A450 gehad. Zelfde quad, ander plastic. Loopt als vergif, maar wat een ellende!
Begon met ingeslagen/verbrande kleppen. Met veel kunst en vliegwerk bleken de kleppen van een Mazda te passen. Klepzittingen gelijk vervangen door hardere. Daarna bleek de distributieketting te lang. Ging iedere keer van tijd af. Uiteindelijk lag het drijfstanglager er ook nog uit. Toen ben ik er mee op gehouden.
Dit allemaal binnen 5000 km!
Om terug te komen op je vraag. In Duitsland is er iemand die er een KTM 450 blok ingezet heeft. Dat past en gaat als de brandweer.
Hoi Paul,
Ik was na elke weekend genoeg geld kwijt voor vervangen van de kleppen en klepsealtjes over het olie verbruik niks te melden.
Ik zag dat De SMC 500 dezelfde blok heeft en de Explorer Trasher 520 en nog een paar modelen.
Ben op dit moment in contact met een verkoper in Engeland voor een Subaru blok 520cc hoop van zegen dat dit door gaat.
Quads staat al stil sinds 2011 en is al helemaal opgeknapt op het motor blok na.
KTM blokken zijn leuk alleen heel deur en bijna niet los te koop
Re: Gezocht complete motorblok 400-500CC
Geplaatst: zo 27 dec, 2015 13:46
door VincentBlaauw
Paul Snip schreef:Wil je een plug en play oplossing die wel heel blijft, ga dan op zoek naar een Subaru 500 blok. Deze schijnen wel heel te blijven.
Of de Subaru motor die origineel in de Polaris Predator geleverd werd. Die is ook goed.
Past er geen BMW F650 GS blok in bedenk ik mij net? Die kosten weinig en zijn erg degelijk!
Ik denk dat die BMW blok geen achteruit heeft en dat is voor mij wel een prio aangezien ik offroad rijd.