Bonzaiking

Heb je een pos. of neg. transactie mogen ervaren met een koper/verkoper van het forum ?
Gebruikersavatar
Uufd
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 20 feb, 2015 20:46
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bonzaiking

Bericht door Uufd »

Helemaal niet te vertrouwen!
Heb ik hier mooi kat in de zak gekocht. Setje bredere A-armen. Onze vriend pascal hier zegt dat alles compleet en recht is.
Dacht het niet. Heb het pakket maandag 11/01/2016 ontvangen meteen daarna bleek dat de smeernippels niet compleet zijn, 2 van de 4 moeren niet paste en als kers op de taart er een schuurtje in de rubber van het stuurkogel zit + nog ene waarvan de schroefdraad is beschadigd ( wrrs door te veel roest, en de moer er zo af te draaien)

Paar dagen later bekijk je de armen goed en zie je dat 1 bovenste A arm niet recht is.

Dit terwijl bonzaiking duidelijk heeft gezegd: Alles is recht :x



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Dit is de kromme. Langs 2 kanten getrokken. En je ziet het heel goed.

Afbeelding

Afbeelding

Dit is de rechte. Duidelijk verschil als je het mij vraagt.

Afbeelding

Dan stuur je vriendelijk een mail naar hem toe.
Waarbij hij zegt dat:

Afbeelding

De Armen hebben een ganse week in mijn werk kot gelegen, zou nie weten hoe deze bij mij zouden geplooid zijn. De hele week werk ik en had nu dit weekend tijd om armen een goed te bekijken.

Ik ben dus mooi in de zak gezet geweest door mijn nederlandse vriend hier. Ik heb al heel wat gekocht en verkocht in mijn leven en dit is de eerste keer dat iemand niet heb kunnen vertrouwen op zijn woord!

Het ergste van al is dan dat je heb dan nog berichten stuurt. Maar geen antwoordt niet meer ontvangen. Dit is duidelijk in mij ogen.

Mogen er nog zoveel mensen pascal kennen, en dit een goede persoon is. Maar ik heb hem leren kennen als een lafaard.
Helaas voor hem
Laatst gewijzigd door Uufd op zo 24 jan, 2016 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Bonzaiking

Bericht door yamahakoppel »

persoonlijk vind ik 225€ niet veel voor die armen in die staat, oke de moeren moesten juist zijn en de draad niet beschadigt
maar zelfs als je 4 nieuwe ball-joints koopt ben je nog goedkoper af dan nieuw armen, die rap 800€ (american stars) of 1200€ voor (houser) kosten zelfs de full-flights kosten rap 500€ voor je ze aan uw deur hebt

je kan nooit voor 225€ nieuw staat armen vinden, als je zelf iemand bent die alles graag perfect wilt dan moet je geen 2de hands spullen kopen heb ik zelf al geleerd door de jaren, scheeld altijd wel iets aan

zou een akkoord maken dat je ze terug stuurt en uw 225€ terug krijgt verzending heb je aan uw broek
of dat hij u een bepaald bedrag terug stort en dat je ze zelf maar in orde probeert te krijgt

zelf had ik ze ook nooit gekocht gewoon omdat je het caster niet kunt regelen bij deze armen en dit vind ik een belangrijke afstelling
Laatst gewijzigd door yamahakoppel op zo 17 jan, 2016 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Gebruikersavatar
Uufd
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 20 feb, 2015 20:46
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Bonzaiking

Bericht door Uufd »

Ok veel geld is is het niet. feit is dat hij zij dat ze recht waren en dit zijn ze dus niet. had al een bedrijf hier bij mij in de buurt om deze te laten hercoaten. Tot dat ik gisteren zag dat er een kromme tussen zat.

Had ook geen nieuwe verwacht enkel dat ze recht zijn. Weet zelf niet of dat je deze zou kunnen rechten. Want het metaal verzwakt dan wel een stuk.

Als je iets verkoopt, heb kennis van het onderdeel en omschrijf de staat dan maar goed. Ook de dingen die niet compleet zijn, dit is toch maar een kleine moeite om te zien of alles erbij zit?

Had ik dit allemaal op voorhand geweten had ik mij wel liever nieuwe bestelden liever een paar euros meer uitgegeven.
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: Bonzaiking

Bericht door Haagje »

Die is wel goed geplooid ja. Niet ff iets van het verzenden in iedergeval.

Pascal is normaal de beroerdste niet dus jullie zullen er vast uitkomen.
Heb ook wel eens wat bij hem gekocht en dit was altijd na omschrijving.

Netjes blijven communiceren en dan moet het goedkomen.
Gebruikersavatar
Uufd
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 20 feb, 2015 20:46
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Bonzaiking

Bericht door Uufd »

Ja tis zeker geen onvriendelijke mens. Maar alleen jammer dat het wel krom is. Anders was ik wel een tevreden mens ;)

Dit zijn de laatste foto's. Als dit niet genoeg zegt weet ik het ook niet.
Ik denk eerlijk gezegd dat pascal op het oog zal gezien hebben dat ze recht zijn. Maar als je even de tijd neemt en alles goed bekijkt zie je dat dit niet zo hoort.

Ben benieuwd naar zijn reactie...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Bonzaiking

Bericht door Jason McCoy »

Ik denk op zich dat ze nog wel te gebruiken zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Bonzaiking

Bericht door yamahakoppel »

zijn de bovenste armen gaat zeker niks met uw wiel afstelling doen die paar mm die ga je zelfs amper zien als ze compleet gemonteerd zijn

gelijk ik zeg voor die prijs kun je geen nieuw staat armen verwachten, spijtig dat de draad wat beschadigt is wat opkuisen met een draadtap misschien de arm een tik geven als je toch wilt muggeziften en een lak verf dan heb je armen voor 1/3 van nieuw prijs
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Bonzaiking

Bericht door Jason McCoy »

Anders kun je ze nog richten. Zijn ze weer als nieuw

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Uufd
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 20 feb, 2015 20:46
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Bonzaiking

Bericht door Uufd »

zou je ze kunnen laten richten bij 1 of ander bedrijf?

Yamahakoppel: Ik ga niet gaan muggenziften. Bij gaat het op het principe. Als jij aan iemand vraagt: is alles recht en compleet erbij. En de verkoper antwoord met ja alles compleet en recht. Dat is in mijn ogen de waarheid niet vertellen.

Dan moet je de dag van vandaag nog vertrouwen hebben in de mensen. Op deze manier word dit er ook niet makkelijker op he ;)

Dus mocht je dit toch monteren zou er geen probleem mogen zijn met de wielen? Dus je zou alles kunnen monteren in principe?
Laatst gewijzigd door Uufd op zo 24 jan, 2016 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Bonzaiking

Bericht door Jason McCoy »

Deze armen hebben wel een flinke klap gehad idd. Ik zou ook wel beetje twijfelen geloof ik. Nou is t bedrag wat je hebt betaald niet heel hoog maar uiteindelijk zul je wel uitkomen op nieuwe fusees en boute etc. Dan had je denk toch beter nieuwe kunnen kopen

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Uufd
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 20 feb, 2015 20:46
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Bonzaiking

Bericht door Uufd »

Ja dan mocht pascal dit wel zeggen, wist ik ook niet dat ik een kat in de zak ging kopen... :(
Ben trouwens nog vol geduld aan het wachten op een bericht...
Yair
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1423
Lid geworden op: vr 08 mei, 2009 04:48
Contacteer:

Re: Bonzaiking

Bericht door Yair »

Is het niet netter om dit iets tussen jullie te houden zonder dat iedereen zich ermee gaat bemoeien?
Ik begrijp je volledig hoor daar niet van.
_____________________________
Afbeelding
Gebruikersavatar
Uufd
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 20 feb, 2015 20:46
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Bonzaiking

Bericht door Uufd »

Voor mij geen probleem mocht hij sneller antwoorden. op zijn eerste oplossing zat ik ook al even te wachten...
Ik voelde mij ergens verplicht om dit te posten. Ergens vrees ik dat ik er ga mee blijven zitten, omdat hij mij de woorden zij: ik neem ze toch niet terug, ze waren recht als ik ze naar u heb opgestuurd.
Laatst gewijzigd door Uufd op zo 17 jan, 2016 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Bonzaiking

Bericht door Jason McCoy »

Daar is dit topic voor bedoeld toch juist

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Yair
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1423
Lid geworden op: vr 08 mei, 2009 04:48
Contacteer:

Re: Bonzaiking

Bericht door Yair »

Dat is waar.
_____________________________
Afbeelding
Plaats reactie