Carb blijft lekken.....
Geplaatst: do 28 jan, 2016 12:15
Enige tijd terug een Chinese quad overgenomen met een "klein" probleem. De carb blijft lekken waardoor de tank in een paar uur leeg loopt. Oohh, de vlotternaald vuil of vlotterniveau fout. Kein probleem dacht ik zo.... NOT.
Vanaf de fabriek was een KNG PZ30 gemonteerd (400cc 4takt) Er staat op dat jet een Japans fabricaat is, maar lijkt eigenlijk een Keihin copie met eenvoudige kabelbediende schuif (niet vacuüm) Uit elkaar gehaald, gecontroleerd (vlotternaald onbeschadigd en rubber tip nog flexibel), verder gereinigd. Geen lekkage. Afgesteld (loopt als een naaimachientje), maar na 1 of 2 keer afzetten en starten, begint de carb weer over te lopen.
De carb is door meerdere mensen gecontroleerd, gereinigd en afgesteld. Telkens hetzelfde euvel.
Ten einde raad carb vervangen. Nu een Mikuni 30 mm met de gedachte geen imitatie rommel maar een kwaliteits-carb en het probleem is weg..... Not
Maandag vervangen, afgesteld, vele malen moeten herstarten (je kunt de naald niet verzetten met een lopende motor....) sinds dien niet meer gebruikt. Gisteren avond nog niets aan de hand, vanochtend..... Ja hoor, spontaan alle benzine onder de quad.
Het enige wat ik nog niet heb gedaan is de brandstofleiding en het filter vervangen, maar zie daar niet direct de oorzaak van het probleem.
Heeft iemand nog een idee wat ik kan doen om een betrouwbare quad te maken?
Bedankt vast.
Ben
Vanaf de fabriek was een KNG PZ30 gemonteerd (400cc 4takt) Er staat op dat jet een Japans fabricaat is, maar lijkt eigenlijk een Keihin copie met eenvoudige kabelbediende schuif (niet vacuüm) Uit elkaar gehaald, gecontroleerd (vlotternaald onbeschadigd en rubber tip nog flexibel), verder gereinigd. Geen lekkage. Afgesteld (loopt als een naaimachientje), maar na 1 of 2 keer afzetten en starten, begint de carb weer over te lopen.
De carb is door meerdere mensen gecontroleerd, gereinigd en afgesteld. Telkens hetzelfde euvel.
Ten einde raad carb vervangen. Nu een Mikuni 30 mm met de gedachte geen imitatie rommel maar een kwaliteits-carb en het probleem is weg..... Not
Maandag vervangen, afgesteld, vele malen moeten herstarten (je kunt de naald niet verzetten met een lopende motor....) sinds dien niet meer gebruikt. Gisteren avond nog niets aan de hand, vanochtend..... Ja hoor, spontaan alle benzine onder de quad.
Het enige wat ik nog niet heb gedaan is de brandstofleiding en het filter vervangen, maar zie daar niet direct de oorzaak van het probleem.
Heeft iemand nog een idee wat ik kan doen om een betrouwbare quad te maken?
Bedankt vast.
Ben