Pagina 1 van 2
Z400/KFX Cheapo Tuning: bougie
Geplaatst: zo 28 nov, 2004 14:48
door Fré
Geplaatst: zo 28 nov, 2004 23:29
door Teunie
Interessant, wie is de eerste die dit gaat proberen?
.030" is toch 0,076 cm ofwel 7,6mm ?
Geplaatst: zo 28 nov, 2004 23:45
door Ludovic 250
is 0,76mm
over wat gaat het eigenlijk,heb het niet gelezen (en men engels is niet zo goed

)
Geplaatst: ma 29 nov, 2004 00:40
door Fré
wel wat er eigenlijk in dat artikeltje staat:
1 of andere kerel is eens voor de lol zijn spark plug gap (bougie spleetje

) gaan nameten, en dat was blijkbaar slechts 0.024 ipv de volgens het handboek voorgeschreven 0.030.
Wat ie dus gedaan heeft is dat lipje een klein klein beetje geplooid zodat de ruimte tussen de electrodes iets van een 0.030 was, en ie vertelt dat dat een zeer goed effect gaf op de trottle response en het starten van de quad.
Dan is de rest van z400central dat ook gaan nameten en proberen, en de meesten (eigenlijk iedereen uit die thread) waren zeer blij met het resultaat.
Vandaar dat ik het hier eens post, ik wil het ook zo snel mogelijk eens gaan proberen!
Geplaatst: ma 29 nov, 2004 01:02
door Rik350
Is logisch je krijgt een langere vonk en dus betere verbranding maar ook minder krachtig volgens mij gaat dus bij hogere toeren een verbranding kunnen missen als je te ver gaat. Geloof eigenlijk niet direct in een voelbaar verschil. ik ben ooit es ingetuint een apparaatje te kopen wat je tussen je alternator(ik kom hier nu gewoon niet op de nederlandse naam) en de verdelerkap moest klikken. deze zorgde voor een dubbele vonk en dus beete zelfde effect als daar beschreven je merkte wel dat ie beter starte en soepeler draaide maar nier direct meer power op zich.
Er bestaan ook twinspark bougies met zo'n gesplitst minpooltje die beroepen zich ook op dit principe ik weet alleen niet of die ook voor motoren te koop zijn
Geplaatst: ma 29 nov, 2004 10:06
door Teunie
Idd 0,76mm ja
Ik ga het zondag proberen, maar als iemand mij voor is graag het resultaat posten!
Geplaatst: ma 29 nov, 2004 19:46
door koeke
Die twinspark bougies had ik op mijn moto staan dus zullen op een quad ook wel passen.
Geplaatst: ma 29 nov, 2004 23:08
door Rik350
gaf het iets?
Geplaatst: di 30 nov, 2004 09:15
door Rocky
Rik350 schreef:gaf het iets?

Vonken

Geplaatst: di 30 nov, 2004 09:21
door Teunie
Komaan mannen, wie probeert dit even vlug?

Geplaatst: di 30 nov, 2004 09:43
door Rocky
Teunie schreef:Komaan mannen, wie probeert dit even vlug?

Zit momenteel op 't werk en heb hier geen Quad, nog bougies

.
T' zal voor vanavond of morgen zijn

Geplaatst: di 30 nov, 2004 10:42
door AlfA
Ik denk da je nie zomaar je bougie wat moet gaan open plooien...
op 't Z400 forum deden ze da ook met van die meetplaatjes, die ze ook in de garage hebben om bougies de juiste opening geeft.
Dus ik zou zeker even met van die plaatjes gaan testen, dat is ook de enige manier waarom je hier de juiste opening kan vermeldden, denk ik.
Maar volgens mij gaat dat wel degelijk een verschil maken, op voorwaarde dat je alternator sterk genoeg is om in de hogere toeren nog een goede vonk te geven...
Erwin
Geplaatst: di 30 nov, 2004 11:13
door Fré
ja idd, tmoet met van die meetplaatjes gebeuren he
en op een z400, het heeft volgens mij weinig zin om dit op een utility te proberen, kan zijn dat dit een heel ander effect heeft
Geplaatst: di 30 nov, 2004 11:37
door Rocky
Fré schreef:ja idd, tmoet met van die meetplaatjes gebeuren he
en op een z400, het heeft volgens mij weinig zin om dit op een utility te proberen, kan zijn dat dit een heel ander effect heeft
Proberen kost niets hé.....

Geplaatst: di 30 nov, 2004 11:39
door Fré
nee ma ja kzou nie willen dat je problemen krijgt hierdoor he Rocky.
vergelijk anders gewoon es met je service manual, of het spleetje wel binnen de specs is