Unigarant slaat door!

...en andere vragen over wet- en regelgeving
Iedow
Quadrider
Quadrider
Berichten: 400
Lid geworden op: za 15 nov, 2014 17:41
Locatie: Drenthe

Re: Unigarant slaat door!

Bericht door Iedow »

elooijenga schreef:Klopt. Was ik ook al achter. De premies zijn nagenoeg verdubbeld per 1 februari. Mijn premie, wa + volledig casco gaat in augustus van 39 naar meer dan 80 euro per maand. Daaaaaag Unigarant.

Na aanleiding van jou verhaal, telefonishe contact gezocht met mijn verzekering (Unive)

Mijn premie blijft het zelfde, ook bij nieuwe afsluiting. Echter met andere quad, (duurder) vanzelf sprekend meer premie!

Gelukkig bij Unive alles nog zoals het moet zijn!
Can-am outlander L 570 max
elooijenga
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 143
Lid geworden op: za 28 sep, 2013 10:15
Locatie: Friesland

Re: Unigarant slaat door!

Bericht door elooijenga »

Ik gok dat Unive er aardig wat klanten bij gaat krijgen.
Arctic Cat XR 700 Limited
petern
Quadrider
Quadrider
Berichten: 441
Lid geworden op: vr 01 aug, 2008 19:11
Locatie: Swalmen

Re: Unigarant slaat door!

Bericht door petern »

Jason McCoy schreef:Uiteraard niet. Maar als je ding gejat word dan is unigarant ook totaal niet meewerkend. Die verhalen zijn ook bekend.

Wel een puntje is dat t hele diefstal verhaal in dit topic niet genoemd is. Deze discussie is ook al op facebook geweest.

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

Ze hebben mij al 2 maal een quad gestolen en moet zeggen dat unigarant dit zonder enige problemen oploste.

Ik was bang dat ze mijn nieuwe quad niet meer wilden verzekeren en belde voor de zekerheid effe voor ik een nieuwe kocht. Antwoord: we hebben klanten waar de motor al 5 maal gestolen is. Geen enkel probleem. :bier:
petern
Quadrider
Quadrider
Berichten: 441
Lid geworden op: vr 01 aug, 2008 19:11
Locatie: Swalmen

Re: Unigarant slaat door!

Bericht door petern »

O ja, de quad lag en ligt altijd aan een gekeurde ketting waarvan je de aankoopnota + verpakking goed moet bewaren.

Leg je t ding niet aan de ketting vindt ik het meer dan logisch dat ze het ding niet vergoeden bij diefstal.
Gebruikersavatar
FrankieV
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 19 apr, 2015 11:50
Locatie: Eindhoven

Re: Unigarant slaat door!

Bericht door FrankieV »

Wij zullen ook maar eens gaan kijken bij Unive. :D.
Bij mij liggen ze overgens beide vast met ART4 ankers in de betonvloer en ART5 sloten.
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: Unigarant slaat door!

Bericht door Haagje »

Nog niets gehoord.
Zit nog goed met men WA+ bij unigarant :)
elooijenga
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 143
Lid geworden op: za 28 sep, 2013 10:15
Locatie: Friesland

Re: Unigarant slaat door!

Bericht door elooijenga »

Je krijgt bericht als je polis verloopt. Meestal na een 1 jaar.
Arctic Cat XR 700 Limited
petern
Quadrider
Quadrider
Berichten: 441
Lid geworden op: vr 01 aug, 2008 19:11
Locatie: Swalmen

Re: Unigarant slaat door!

Bericht door petern »

FrankieV schreef:Wij zullen ook maar eens gaan kijken bij Unive. :D.
Bij mij liggen ze overgens beide vast met ART4 ankers in de betonvloer en ART5 sloten.
Ik kan alleen maar zeggen: Bonnetjes en reservesleutels goed bewaren.
Ik heb peentjes gezweet toen ik de reservesleutels niet kon vinden toen het onderzoeksbureau op de stoep stond en ernaar vroeg.
Na half uurtje zoeken toch gevonden. :D
Gebruikersavatar
FrankieV
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 19 apr, 2015 11:50
Locatie: Eindhoven

Re: Unigarant slaat door!

Bericht door FrankieV »

Vandaag Unive gebeld. Renegade van mijn zoon net geen 600 euro p/j WA+beperkt casco. Hij heeft 1 schadevrij jaar en zijn leeftijd is 21. Is in ieder geval goedkoper al Unigarant, maar toch erg veel duurder dan afgelopen jaar. Iemand nog een voorstel wie ik nog kan bellen?
banshee03
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 212
Lid geworden op: za 27 jul, 2013 21:30

Re: Unigarant slaat door!

Bericht door banshee03 »

Betaal 15 euro per maand.
Wa extra verzekerd.
Plus helm etc
Voor mijn banshee
Gebruikersavatar
FrankieV
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 19 apr, 2015 11:50
Locatie: Eindhoven

Re: Unigarant slaat door!

Bericht door FrankieV »

Welke maatschappij?
Yair
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1423
Lid geworden op: vr 08 mei, 2009 04:48
Contacteer:

Re: Unigarant slaat door!

Bericht door Yair »

De verzekering op jou naam zetten? En de quad dan ook, dat zal een van de voorwaarden zijn.
_____________________________
Afbeelding
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: Unigarant slaat door!

Bericht door ukachitalu »

ik heb een verzekerings persoon die al mijn verzekeringen regeld voor mij, en heb ik dus geen omkijken meer naar. Ik betaal 22 euro oid per maand voor beperkt casco. De bonnetjes van de art 4 slot en anker die in de muur hangt stuur je naar ze op en he ole alles klaar. Jouw zoon betaald waarschijnlijk meer omdat hij 21 is en dus nog in zijn wilde woeste jaren. Ik zou zeggen spreek je verzekerings bemiddelaar, heb je die niet zet de bende op je eigen naam en ga op zoek. Wat ik wel weet is dat ik liever 600 euro per maand betaal voor een aparaat van 8 a 14 duizend euro voor de vier a vijf jaar dat je hem hebt.
Een andere oplossing waarvan ik weet is gewoon WA en bij een oplsag organisatie stallen, OID caravan stalling, deze zijn ook vaak goed verzekerd voor hun spulletjes en kun je je skeurijzer goed kwijt.
Ik denk dat die premies hoger oplopen omdat het ook een prima segment is om aan te verdienen, er steeds meer quads komen, ze toch wel gewild zijn door boefjes.

Suc6 er mee verder, hoop dat je een fijne optie voor jezelf rijd, al met al is het bij iedereen het zelfde, hopen dat je aparaat niet gejat wordt wat dat kost je hoe dan ook klauwen met centen
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Unigarant slaat door!

Bericht door Jazzy »

ukachitalu schreef:ik heb een verzekerings persoon die al mijn verzekeringen regeld voor mij, en heb ik dus geen omkijken meer naar.
Dat maakt verder weinig verschil natuurlijk, als je verzekering bij Unigarant belegt gaat ook voor jou de premie omhoog. :)
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
elooijenga
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 143
Lid geworden op: za 28 sep, 2013 10:15
Locatie: Friesland

Re: Unigarant slaat door!

Bericht door elooijenga »

Jip. Daar ken ik een praktijkvoorbeeld van.
Arctic Cat XR 700 Limited
Plaats reactie