België: Yamaha Raptor 700 verzekeren

...en andere vragen over wet- en regelgeving
Plaats reactie
MrC00p3r
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: do 07 apr, 2016 20:59

België: Yamaha Raptor 700 verzekeren

Bericht door MrC00p3r »

Dag iedereen

Ik heb onlangs een Yamaha Raptor 700R van 2006 gekocht.
Ik ben 22 jaar (23 deze zomer).

Waar kan ik zo voordelig mogelijk een verzekering afsluiten? (Belgë)

Ik heb nog nooit een auto op mijn naam verzekerd (2e bestuurder op de polis van mijn ouders hun wagen sinds mijn 18).
Sinds begin dit jaar heb ik een bedrijfswagen, dus die is ook niet op mijn naam verzekerd maar op naam van mijn werkgever.

Ik heb een offerte aangevraagd bij Argenta en dit is het resultaat:
  • <26 jaar als vierwielige motorfiets zonder koppeling auto op mijn naam = €1022,96 :shock:
  • >26 jaar als vierwielige motorfiets zonder koppeling auto op mijn vader zijn naam = €686,74
  • >26 jaar als vierwielige motorfiets met koppeling auto op mijn vader zijn naam = €283,28
Mijn ouders hun wagen is beide verzekerd bij AXA, daar gaan we volgende week offertes aanvragen.
Als mijn vader het toelaat in combinatie met zijn autoverzekering.

Waarom kan dit in godsnaam zo duur zijn? Je mag er al niet mee op autostrades en autowegen (=minder kans op ongeluk in verkeer) en het is voornamelijk om recreatief mee rond te rijden in de veldwegen en bossen.

Wie kan me een goede betaalbare verzekering aanraden die in een gelijkaardige situatie zit?
Als het betaalbaar is, zou ik graag de quad volledig op mijn naam verzekeren, zo bespaar ik mijn ouders van alle mogelijke problemen.

Alleszins bedankt!
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: België: Yamaha Raptor 700 verzekeren

Bericht door yamahakoppel »

Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
MrC00p3r
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: do 07 apr, 2016 20:59

Re: België: Yamaha Raptor 700 verzekeren

Bericht door MrC00p3r »

yamahakoppel schreef:bestaan al enkele topics over :wink:
viewtopic.php?f=80&t=35938&p=472906&hil ... xa#p472906
Deze had ik al gevonden maar dateert al van 5 jaar terug. Misschien dat er al iets veranderd zou zijn in de tussentijd :)
banshee03
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 212
Lid geworden op: za 27 jul, 2013 21:30

Re: België: Yamaha Raptor 700 verzekeren

Bericht door banshee03 »

dit is normaal anno 2016

gezien je niks op je naam hebt,ik neem aan dat je thuiswoont?
dus heb je geen polissen lopen, je valt onder een risico groep nog, plus een quad valt daar ook onder.

dat is waarom jij zoveel moet betalen, als je bv op jezelf zat of een auto had was het al een stuk lager geweest.

mijn vriendin had dezelfde issue ik ben trouwens van nederland, zij betaal nu ook 40euro voor haar blaster,wel met alles erop en eraan, door mijn verzekering van de quad bij dezelfde betaalt ze nu de helft na 1uur aan de telefoon te hebben gehangen, als zij nou bij mij woonde was het nog veel goedkoper zo vertelde 3 verzekeringen mij ivm de polissen ook die liepen dan al.
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Re: België: Yamaha Raptor 700 verzekeren

Bericht door Jeroen1991 »

Dit is niet normaal anno 2016.

Ik heb de topic die yamahakoppel aanhaalde geschreven, van mijn 18de tot nu (25) heb ik nooit meer betaald dan 350 euro.
Wij hadden wel veel verzekerd, maar er is nog veel ruimte tussen 350 en 1000 euro...
Verzekering staat wel niet op je eigen naam, maar je moet in de polis opgenomen worden als frequente bestuurder.
Op eigen naam zal het natuurlijk wel duurder zijn, zeker als je geen auto bij de verzekeraar hebt. En dat zijn dus de prijzen die jij hebt gekregen. Maar je bent niet slechter verzekerd als de verzekering op je vader staat, zolang jij duidelijk frequente bestuurder bent. Je verzekeraar zou je dat moeten kunnen vertellen, als hij met jou inzit ipv met je portemonnee.

De (oude) topic geeft volledigere info in hoe je het moet aanpakken :)

groetjes
Yamaha Raptor 660R!
Plaats reactie