suzuki ltz warmloper wat nu?
Geplaatst: vr 13 mei, 2016 18:37
Beste
Sinds een klein half jaar ben ik in het bezit van een gele ltz 400 van 2003.
Nu rijd ik er sinds een paar dagen mee naar het werk maar de laatste keer liep het mis.
Ik kwam savonds trug aan met de bus van het werk en ik startte de quad en liet hem 10a 15min warm draaien (wel met choke op ). Hierna vertrok ik huiswaarts (zette onderweg de choke af) maar een 2 tal kilometer later na 2 keer terug optrekken na een rond punt begon de quad een paar keer te happeren waarna hij ineens vol vastsloeg. Achterwielen blokeerde helemaal... had wel het vermoeden dat het een warmloper was dus liet hem een tijd afkoelen met het contact op maar de ventilator begon niet te draaien? Ik heb de koelvloeistof nagekeken maar de radiator zat gewoon vol en het reservoir was ook goed. Dan maar iemand gebeld en de quad getakeld. Thuis nog eens heel even proberen te starten dit lukt nog wel maar blijft niet mooi stationair draaien en valt stil.
Nu heb ik enkele vragen...
Hoe controleer ik of de koeling nog werkt? kan ik ergens een thermostat warmmaken zodat de ventilator zou moeten gaan draaien ?
En wat doe ik best met de cilinder? openhalen en kijken of de schade meevalt? indien ja laten honen en overmaatse segmenten?
of geen tijd en moeite in stoppen en maar nieuwe cilinder kopen ?
Ik hoop dat ik informatie genoeg heb gegeven en zou graag weten wat julie ervan denken!
bij voorbaat dank
mvg Kris
Sinds een klein half jaar ben ik in het bezit van een gele ltz 400 van 2003.
Nu rijd ik er sinds een paar dagen mee naar het werk maar de laatste keer liep het mis.
Ik kwam savonds trug aan met de bus van het werk en ik startte de quad en liet hem 10a 15min warm draaien (wel met choke op ). Hierna vertrok ik huiswaarts (zette onderweg de choke af) maar een 2 tal kilometer later na 2 keer terug optrekken na een rond punt begon de quad een paar keer te happeren waarna hij ineens vol vastsloeg. Achterwielen blokeerde helemaal... had wel het vermoeden dat het een warmloper was dus liet hem een tijd afkoelen met het contact op maar de ventilator begon niet te draaien? Ik heb de koelvloeistof nagekeken maar de radiator zat gewoon vol en het reservoir was ook goed. Dan maar iemand gebeld en de quad getakeld. Thuis nog eens heel even proberen te starten dit lukt nog wel maar blijft niet mooi stationair draaien en valt stil.
Nu heb ik enkele vragen...
Hoe controleer ik of de koeling nog werkt? kan ik ergens een thermostat warmmaken zodat de ventilator zou moeten gaan draaien ?
En wat doe ik best met de cilinder? openhalen en kijken of de schade meevalt? indien ja laten honen en overmaatse segmenten?
of geen tijd en moeite in stoppen en maar nieuwe cilinder kopen ?
Ik hoop dat ik informatie genoeg heb gegeven en zou graag weten wat julie ervan denken!
bij voorbaat dank
mvg Kris