Pagina 1 van 2
batterij - elc. start (yfz450)
Geplaatst: ma 29 nov, 2004 15:57
door Ivoman #7
Heb Zaterdag één maal gereden.
Nu krijg ik m'n YFZ niet meer gestart met de electrische starter. Alsof de batterij leeg is. (k heb geen kickstart, misschien een goed idee)
Maar de rechterpinker stond aan als ik het contact aan deed voor het eerst. Nochtans stond hij van Zaterdag tot nu uit met 't contact uit, dus stroomkring onderbroken. Misschien verbruikte de batterij energie omwille de rechterpinker.
Hij staat op 'Run'. Contact 'ON'. Chock uiterste stand. Krijg hem maar niet gestart.
Vandaag is de verdeler z'n sluitingsdag.
Is er een manier om m'n batterij op te laden, zonder ik er toestellen voor heb?

Hoe krijg ik hem gestart?
Geplaatst: ma 29 nov, 2004 15:59
door S.W.A.T.
duw hem in gang of hang hem achter een andere quad of auto? en rij een beetje rond dan laad de baterij wel terug op? of ge kunt hem ook starten met start kabels normaal gezien.
Geplaatst: ma 29 nov, 2004 16:08
door Ivoman #7
ok,
in welke vesnelling best? 1 2 3 4 5?
Of ik vraag het aan m'n buur, hij weet wel raad met startkabels. Enkel de batterij zien te vinden in de manual. geen probleem
bedankt
Geplaatst: ma 29 nov, 2004 16:14
door S.W.A.T.
in 2de is het beste, en de baterij staat onder het zadel.
Geplaatst: ma 29 nov, 2004 16:37
door Ivoman #7
denk hem in gang te duwen achter de wagen.
want ik las
CAUTION:

'
constant voltage/ampere or constant voltage' Zou opladen via een wagen dan aangeraden zijn?
ik ben geen kenner en wil geen risico's nemen

Best duwen zeker?
Geplaatst: ma 29 nov, 2004 16:40
door Rik350
Doe maar gewoon duwen das t beste lijkt me is ook bekend probleem dacht ik met yzf en accu
Geplaatst: ma 29 nov, 2004 16:40
door Hanzie
ja idd, 1 iemand op de quad, quad in eerste zetten, ambreage inhouden, 2mensen duwen, wanneer je goed op snelheid bent ambreage loslaten (rustig), blijven duwen tot hij aan slaat, zoniet scheelt er iets anders, als hij wel start is batterij stuk/plat.
yfz's hebben veel startproblemen als ik zo hoor.
Geplaatst: ma 29 nov, 2004 16:47
door Ivoman #7
ja, het lijkt me alleen dat er echt een zwakke batterij in zit. Vond ik in nieuwe staat ook al. leek dat moment geen bom, maar eens in gang...

:D
Op dit moment is hier niemand om te duwe. enkel moeder kan ff onze VW Polo besturen
'k ga toch in 2de versn. probere. bedankt allesinds.
ik ga m'n quad vasthechten en post straks nog
Geplaatst: ma 29 nov, 2004 18:37
door Ivoman #7
't Is in orde. En morgen ga ik naar Vervaet Lovendegem. Hij zal er wel iets aan doen.
Heb hem na 1 minuut in gang gekregen, maar, de wijk rond terug thuis, bleef hij niet draaien. Dus opnieuw en 10-15 minuten de buurt rond gereden

Maar thuis moest ik hem aan de praat houden gedurende 15 minuten. Naderhand bleef hij draaien op zeer lage toeren en viel hij (juist)
niet uit (met moeite). (als m dus warm was)
En ik kreeg hem daarna zonder moeite met de elec. starter (meermaals) aan.
dus
De ralenti, vermoed ik, moet een beetje hoger komen te staan.
En van de batterij ben ik dus nie content! (de elec. starter vraagt VEEL meer energie

en er staan pinkertjes op (niet in USA...))
Dus minpunten Yamaha YFZ450:
-handrem die
enkel werkt (zoals het hoort) met nieuwe remmen.
-batterij is flauw. Moet stukke beter vinnik

Geplaatst: ma 29 nov, 2004 18:38
door Teunie
Dat met die handrem is bij elke quad.
Geplaatst: ma 29 nov, 2004 19:39
door No Limit W-tec
Ofwel heb je slechte batterij, dat gebeurt nog wel, ook bij andere quads. Denk dat er ergens lichtje heeft blijven branden.
Geplaatst: ma 29 nov, 2004 19:48
door blasterboy
gewoon aan de gang trekke en da van die handrem mijn is ook al stuk en heb men quad nog maar 4 weken maar kan je wel terug laten werken gewoon schroefje bijdraaien
Geplaatst: ma 29 nov, 2004 21:29
door Ivoman #7
blasterboy schreef:gewoon aan de gang trekke en da van die handrem mijn is ook al stuk en heb men quad nog maar 4 weken maar kan je wel terug laten werken gewoon schroefje bijdraaien
Inderdaad. Ongeveer. Ik vond het in de owner's manual. lijkt me niet moeilijk. enkel wat opletten geblazen!

Geplaatst: ma 29 nov, 2004 23:31
door Sg6
kan ook zijn dat je met een verlies zit, om het zekers te weten sluit je een AMP met in serie met de batt. Je legt contact aan en je kijkt hoeveel A hij neemt. Leg contact af en als hij dan iets opmeet dan zit je met een verlies. Het zal waarschijnlijk in mA zijn dat hij dan verbruikt. De oorzaak kan zijn dat je ergens met een slecht hoofdcontact zit (vochtigheid) en daardoor verliezen ontstaan. Mijne maat heeft ook zo een pb en na grondige meting is alles ok. Zijn batt is wel degelijk stuk en dit ook na 7maand. En bij kawa kosten die batt enorm veel geld (onderhoudsvrije, gelbatt dus) dus gaan we die vervangen door een normale batt. Dit scheelt wel ff 200 euro in de portemonee tss beide batt.
Geplaatst: di 30 nov, 2004 00:25
door Ivoman #7
Ik zal het morgen eens nagaan en proberen oplossen indien mogelijk.
Maar als ik geen succes boek of er is geen stroomverlies te meten, ga ik het zeker ten berde brengen bij Dhr. Vervaet. Ik moet allesinds gaan, want de ralenti bijstellen kan ik niet.
Dat zou ik toch in de garantie verwezenlijkt willen zien...
ofwel een nieuwe batterij, ofwel de zaak(stroomverlies) opgelost zien.
bedankt voor je advies
