Pagina 1 van 2

CO2 TEST

Geplaatst: di 30 nov, 2004 10:15
door andy
mijn kfx 400 stond te arm
we hebben de co2test gedaan en hij had maar 1.80 en om optimaal te zijn hebben ze hem nu op 2.80 gezet
wie heeft er een idee van wat het nadeel is van te arm of te rijk te staan klopt het als ik zeg dat je aan het co2 gehalte kunt weten als de lucht-benzine toevoer ideaal is

Geplaatst: di 30 nov, 2004 11:18
door Fré
Stond ie over heel de lijn te arm? of enkel in lage toeren?

Geplaatst: di 30 nov, 2004 11:27
door andy
ik moest hem gewoon stationair laten draaien met ne opgewarmde motor en dan staken ze daar zon klem mee een darmke in
kan der ook nie veel meer over zeggen

Geplaatst: di 30 nov, 2004 11:34
door Fré
wel volgens mij heeft men dan de verbranding op stationair bijgeregeld, maar het ware ook handig indien men ook het mengsel had gecontroleerd in de hogere gasstanden.

als ik het goed voorheb is een te arm mengsel niet zo goed omdat de motor dan warmer draait.

Geplaatst: di 30 nov, 2004 12:06
door No Limit W-tec
Ik heb een systeem gekocht dat je tijdelijk op quad monteert zodat je ziet als je rijdt hoe goed of slecht ie staat afgesteld. Is wel nog niet binnen.

www.jet4power.com

Geplaatst: di 30 nov, 2004 12:13
door Fré
ah sjiek!

Re: CO2 TEST

Geplaatst: di 30 nov, 2004 13:23
door keesie
andy schreef:mijn kfx 400 stond te arm
we hebben de co2test gedaan en hij had maar 1.80 en om optimaal te zijn hebben ze hem nu op 2.80 gezet
wie heeft er een idee van wat het nadeel is van te arm of te rijk te staan klopt het als ik zeg dat je aan het co2 gehalte kunt weten als de lucht-benzine toevoer ideaal is
ja, maar te rijk is bij 4 takt ook zeker niet goed :?

maar ja, als ie maar rijdt, toch? :D

Geplaatst: di 30 nov, 2004 17:47
door Ralph
Alles wat je nodig hebt is een Air/Fuel sensor of een CO2 sensor en een voltmetertje wat van 0 tot 1 volt aangeeft (0 arm 1 rijk). Dan heb je je eigen meetinstrument. Het nadeel is dat je niet de exacte waarde weet zoals bijvoorbeeld 1.8.

Geplaatst: di 30 nov, 2004 17:50
door Teunie
KFX is standaard zowieso te arm gejet

Geplaatst: di 30 nov, 2004 21:20
door Rocky
No Limit YFZ schreef:Ik heb een systeem gekocht dat je tijdelijk op quad monteert zodat je ziet als je rijdt hoe goed of slecht ie staat afgesteld. Is wel nog niet binnen.

www.jet4power.com
Is volgens mij gewoon een lambda sonde met een leduitlezing (0-1v). Heb ik zelf gemaakt voor nog geen 25€.
Lambde sonde van een auto sloper
Je moet alleen de sonde op de juiste plaats zetten in de uitlaat.

Geplaatst: di 30 nov, 2004 21:40
door Ralph
Is inderdaad heel goedkoop om te maken.

Geplaatst: di 30 nov, 2004 21:50
door Rocky
Dit is mijn Self Made versie:

Lambda sonde (1-draads):
Afbeelding

Het meetkastje: Is eigenlijk zoals een voltmeter, maar met een schaal van 0 tot 1v

Afbeelding

Staat momenteel in de auto opgesteld, om tijdens het rijden het regelen van de lambdasonde te kunnen volgen.

Geplaatst: di 30 nov, 2004 21:58
door Fré
shit Rocky u rule!

kan je ook zo geen toerentellertje maken? :)

Geplaatst: di 30 nov, 2004 22:01
door Rocky
Fré schreef:shit Rocky u rule!

kan je ook zo geen toerentellertje maken? :)
Alles is zelf te maken, als je maar tijd hebt.... :D :D

Geplaatst: di 30 nov, 2004 22:06
door FOR FUN
Gene simpele dieje Rocky.