Suzuki GT50
Geplaatst: zo 10 jul, 2016 11:01
Even iets heel anders, ik heb gisteren een brommer gekocht. Copy-paste van wat ik net op een ander forum geschreven heb:
Toen ik 15 was heb ik eens twee brommertjes kunnen kopen, een FS1 en een Suzuki GT50. Die laatste liep niet dus ik heb er weken mee lopen prutsen voordat ik hem aan de praat had. Trots even een ritje door de buurt gemaakt (15, zonder helm of verzekering) en gelijk in kunnen leveren bij de politie.
Inmiddels ben ik dus begonnen aan de restauratie van mijn Sheriff maar het brommervirus heeft me al weer helemaal te pakken. Er moest dus ook iets komen om direct mee te kunnen rijden. En toen kwam ik deze GT50 tegen die inmiddels mijn eigendom is geworden. Het leuke aan dit type is dat hij behoorlijk zeldzaam is vergeleken met de FS1 en de bekende Duitse brommers. Het nadeel is dat hij behoorlijk zeldzaam is en het dus ook wat lastiger is om aan informatie te komen.
Volgens de RDW is dit een TS50XP al begint het framenummer met TS50XK. De Haynes manual die ik er bij heb geeft alleen een lijstje met de types die in de UK verkocht zijn dus dat schiet ook niet op. Het zou zelfs nog kunnen zijn dat deze brommer als ZR-50 X1 verkocht is.
Dit is hem:
Hij rijdt echt heerlijk, al heeft hij even een dipje bij de 6000 toeren als je wat doortrekt. Hij heeft een 5-bak die prima schakelt, de vijfde versnelling is een overdrive.
Qua staat is hij heel netjes maar ongerestaureerd. Origineel heeft hij een zwarte uitlaat en een zwart kunststof achterspatbord maar de vorige eigenaar vond chroom mooier. En ik ook eigenlijk, vind hem er schitterend uit zien. Het stuur is van een FS1 trouwens.
Alle originele onderdelen heb ik er trouwens bij en ook een volledige tweede sleutelset. Kortom, ik ben erg in mijn nopjes!
Toen ik 15 was heb ik eens twee brommertjes kunnen kopen, een FS1 en een Suzuki GT50. Die laatste liep niet dus ik heb er weken mee lopen prutsen voordat ik hem aan de praat had. Trots even een ritje door de buurt gemaakt (15, zonder helm of verzekering) en gelijk in kunnen leveren bij de politie.
Inmiddels ben ik dus begonnen aan de restauratie van mijn Sheriff maar het brommervirus heeft me al weer helemaal te pakken. Er moest dus ook iets komen om direct mee te kunnen rijden. En toen kwam ik deze GT50 tegen die inmiddels mijn eigendom is geworden. Het leuke aan dit type is dat hij behoorlijk zeldzaam is vergeleken met de FS1 en de bekende Duitse brommers. Het nadeel is dat hij behoorlijk zeldzaam is en het dus ook wat lastiger is om aan informatie te komen.
Volgens de RDW is dit een TS50XP al begint het framenummer met TS50XK. De Haynes manual die ik er bij heb geeft alleen een lijstje met de types die in de UK verkocht zijn dus dat schiet ook niet op. Het zou zelfs nog kunnen zijn dat deze brommer als ZR-50 X1 verkocht is.
Dit is hem:
Hij rijdt echt heerlijk, al heeft hij even een dipje bij de 6000 toeren als je wat doortrekt. Hij heeft een 5-bak die prima schakelt, de vijfde versnelling is een overdrive.
Qua staat is hij heel netjes maar ongerestaureerd. Origineel heeft hij een zwarte uitlaat en een zwart kunststof achterspatbord maar de vorige eigenaar vond chroom mooier. En ik ook eigenlijk, vind hem er schitterend uit zien. Het stuur is van een FS1 trouwens.
Alle originele onderdelen heb ik er trouwens bij en ook een volledige tweede sleutelset. Kortom, ik ben erg in mijn nopjes!