Yamaha Raptor 350(4-takt), uitlaat roodgloeiend...?
Geplaatst: zo 01 jan, 2017 17:06
Ha mede-quadrijders! Allereerst allemaal de beste wensen!
Heb mn blok eindelijk weer aan de gang, na veel hopeloze pogingen..
Blok netjes opgebouwd, cilinder lichtjes gehoond(ivm wat oppervlakkige krasjes), hogecompressiezuiger erin, en zeer waarschijnlijk een snellere nokkenas. Dit laatste weet ik niet zeker, omdat ik de achtergrond van het blok waar deze inzat niet ken..
Nu was ik natuurlijk helemaal blij met het feit dat hij weer super loopt, alleen stond ik vreemd op te kijken toen ik zag dat mn voorpijp gloeiend rood stond! Ik las op de site al iets over de sproeierbezetting in de carburateur, dat deze aangepast zou kunnen/moeten worden. Vraag me alleen af; wat is de standaard maat van de sproeiers die erin zitten? Dan kan ik ze vergelijken!
Valse lucht heb ik gecontroleerd, heeft hij niet(ook dit zou blijkbaar een oorzaak kunnen zijn)
Iemand die mij hieraan kan helpen? Of iemand misschien andere tips en tricks voor mij heeft om erachter te komen wat er nu precies aan de hand is?
De 1 zegt dat het niets is, en dat menig crossmotor met een rooie pijp staat, een ander zal zeggen dat dit niet normaal is, en kans op verbrande klep groot is..
Alvast bedankt!
Groeten, Mike
Heb mn blok eindelijk weer aan de gang, na veel hopeloze pogingen..
Blok netjes opgebouwd, cilinder lichtjes gehoond(ivm wat oppervlakkige krasjes), hogecompressiezuiger erin, en zeer waarschijnlijk een snellere nokkenas. Dit laatste weet ik niet zeker, omdat ik de achtergrond van het blok waar deze inzat niet ken..
Nu was ik natuurlijk helemaal blij met het feit dat hij weer super loopt, alleen stond ik vreemd op te kijken toen ik zag dat mn voorpijp gloeiend rood stond! Ik las op de site al iets over de sproeierbezetting in de carburateur, dat deze aangepast zou kunnen/moeten worden. Vraag me alleen af; wat is de standaard maat van de sproeiers die erin zitten? Dan kan ik ze vergelijken!
Valse lucht heb ik gecontroleerd, heeft hij niet(ook dit zou blijkbaar een oorzaak kunnen zijn)
Iemand die mij hieraan kan helpen? Of iemand misschien andere tips en tricks voor mij heeft om erachter te komen wat er nu precies aan de hand is?
De 1 zegt dat het niets is, en dat menig crossmotor met een rooie pijp staat, een ander zal zeggen dat dit niet normaal is, en kans op verbrande klep groot is..
Alvast bedankt!
Groeten, Mike