yamaha raptor 2009 project.
Geplaatst: wo 25 jan, 2017 21:03
Hallo allemaal.
Vorig jaar 2016 medio september een raptor aangeschaft.
Staat was zeer slecht.
Een project werdgeboren. Helaas ben ik niet echt iemand van de fotos of internet maar toch op verzoek plaats ik hier dan de fotos die ik wel heb gemaakt.
hier de fotos van september:
![Afbeelding](https://www.mupload.nl/img/mna5reycawj1j.jpg)
![Afbeelding](https://www.mupload.nl/img/om9frlhbb1hc8.jpg)
![Afbeelding](https://www.mupload.nl/img/fsutycpequzon.jpg)
![Afbeelding](https://www.mupload.nl/img/ceplhoxqd5zfj.jpg)
zoals je ziet, was over de kop gegaan vele zaken kapot of ontbraken.
Het sleutelen begon dus direct en heb de quad tot op de laatste bout gedemonteerd.
Het frame is geheel gepoedercoat in KTM oranje.
![Afbeelding](https://www.mupload.nl/img/1xchyq2frzckc.jpg)
De achterbrug in het zwart.
Al gauw bleek dat het lagerhuis en de lagers vervangen moesten worden.
Net als de achter -as, want die was krom.
Die zijn volledig nieuw, As = 2+2.
![Afbeelding](https://www.mupload.nl/img/nthpslbpnkuuz.jpg)
![Afbeelding](https://www.mupload.nl/img/addrcksfjodii.jpg)
De ketting en tandwielen vervangen. Alle andere delen zoals hubs en uitlaat o.a. zijn gewaterstraald. Kwamen terug als nieuw!
![Afbeelding](https://www.mupload.nl/img/kocqgptqmxpjf.jpg)
De kappen waren zo ernstig beschadigd, bekrast, gesmolten en ophangpunten gebroken dat de kappen volledig nieuw zijn aangeschaft. Net als de verlichting voor en achter.
De A=Armen (+3) van Full-Flight zijn nieuw. Net als de lagers, Douglas velgen en Maxxis spearz banden.
Hij is extra verlaagd dmv verlagings blokjes die ook weer makelijk te demontoren zijn.
Er zitten +5 spoorverbreders op de achter as.
Zo komen de voor en achter wielen perfect in lijn. Het rij gedrag is echt als een blok beton op de weg.
Verder zit er een OC Racing stuurdemper op.
![Afbeelding](https://www.mupload.nl/img/1mxn6wvl66h8c.jpg)
Motorisch was hij 100%. De kleppen gesteld en alles grondig schoon gemaakt. Zoals gewoonlijk nieuw oliefilter en alle leidingen een keer goed geflushed. Filter in het olietankje was overigens brandschoon en de olie ook.
Nieuw olie erin. Zelfde gedaan met het koelsysteem wat ook helemaal eerst geflushed is.
![Afbeelding](https://www.mupload.nl/img/1ulskdyswdkb3.jpg)
ik vond het contact slot erg lastig en niet mooi op het stuur. Deze dus gemonteerd op de plek van de achteruit in de voor spatbord. Daarnaast zeer mooie en fijne handvaten gemonteerd, hethandgas vervangen voor origineel duimgas. Hele kleine spiegels gemonteerd in het stuur. (ik koos voor het originele stuur omdat de hoogte mij daarvan erg goed bevalt).
Die is ook gepoedercoat.
![Afbeelding](https://www.mupload.nl/img/3p5sct3dlook9.jpg)
Qua tuning, tja een cold air intake van K&N, net als het filter. Een slip-on sport uitlaat zonder demper.
Een powercommander V en de juiste map geinstalleerd via de laptop.
De remmen rondom nieuw. De klauwen stuk voor stuk gereviseerd. Nieuwe blokken en schijven.
![Afbeelding](https://www.mupload.nl/img/cjg3rhmagc08s.jpg)
Na 4 maanden sleutelen kwam gisteren het spannende moment: Olie gevuld? Check. Koelvloeistof? Check.
Benzine? Check... Niks vergeten?
Sleutel erin, contact aan..... en.... BRAAOOOOOMMM!!! in 1 keer, zonder kuchje of hoestje...
Test rit was super en alles voelde gelijk goed. Quad trok niet naar links of rechts maar precies goed.
Geluid helemaal te gek. En tja... qua kracht: Ik werd er 2x bijna vanaf geslingerd want hij had er zin in!!!
![Afbeelding](https://www.mupload.nl/img/86gmkjormlhjl.jpg)
Ik zal ongetwijfeld veel zaken zijn vergeten op te noemen, maar ach. hij is bijna helemaal nieuw!
Vorig jaar 2016 medio september een raptor aangeschaft.
Staat was zeer slecht.
Een project werdgeboren. Helaas ben ik niet echt iemand van de fotos of internet maar toch op verzoek plaats ik hier dan de fotos die ik wel heb gemaakt.
hier de fotos van september:
![Afbeelding](https://www.mupload.nl/img/mna5reycawj1j.jpg)
![Afbeelding](https://www.mupload.nl/img/om9frlhbb1hc8.jpg)
![Afbeelding](https://www.mupload.nl/img/fsutycpequzon.jpg)
![Afbeelding](https://www.mupload.nl/img/ceplhoxqd5zfj.jpg)
zoals je ziet, was over de kop gegaan vele zaken kapot of ontbraken.
Het sleutelen begon dus direct en heb de quad tot op de laatste bout gedemonteerd.
Het frame is geheel gepoedercoat in KTM oranje.
![Afbeelding](https://www.mupload.nl/img/1xchyq2frzckc.jpg)
De achterbrug in het zwart.
Al gauw bleek dat het lagerhuis en de lagers vervangen moesten worden.
Net als de achter -as, want die was krom.
Die zijn volledig nieuw, As = 2+2.
![Afbeelding](https://www.mupload.nl/img/nthpslbpnkuuz.jpg)
![Afbeelding](https://www.mupload.nl/img/addrcksfjodii.jpg)
De ketting en tandwielen vervangen. Alle andere delen zoals hubs en uitlaat o.a. zijn gewaterstraald. Kwamen terug als nieuw!
![Afbeelding](https://www.mupload.nl/img/kocqgptqmxpjf.jpg)
De kappen waren zo ernstig beschadigd, bekrast, gesmolten en ophangpunten gebroken dat de kappen volledig nieuw zijn aangeschaft. Net als de verlichting voor en achter.
De A=Armen (+3) van Full-Flight zijn nieuw. Net als de lagers, Douglas velgen en Maxxis spearz banden.
Hij is extra verlaagd dmv verlagings blokjes die ook weer makelijk te demontoren zijn.
Er zitten +5 spoorverbreders op de achter as.
Zo komen de voor en achter wielen perfect in lijn. Het rij gedrag is echt als een blok beton op de weg.
Verder zit er een OC Racing stuurdemper op.
![Afbeelding](https://www.mupload.nl/img/1mxn6wvl66h8c.jpg)
Motorisch was hij 100%. De kleppen gesteld en alles grondig schoon gemaakt. Zoals gewoonlijk nieuw oliefilter en alle leidingen een keer goed geflushed. Filter in het olietankje was overigens brandschoon en de olie ook.
Nieuw olie erin. Zelfde gedaan met het koelsysteem wat ook helemaal eerst geflushed is.
![Afbeelding](https://www.mupload.nl/img/1ulskdyswdkb3.jpg)
ik vond het contact slot erg lastig en niet mooi op het stuur. Deze dus gemonteerd op de plek van de achteruit in de voor spatbord. Daarnaast zeer mooie en fijne handvaten gemonteerd, hethandgas vervangen voor origineel duimgas. Hele kleine spiegels gemonteerd in het stuur. (ik koos voor het originele stuur omdat de hoogte mij daarvan erg goed bevalt).
Die is ook gepoedercoat.
![Afbeelding](https://www.mupload.nl/img/3p5sct3dlook9.jpg)
Qua tuning, tja een cold air intake van K&N, net als het filter. Een slip-on sport uitlaat zonder demper.
Een powercommander V en de juiste map geinstalleerd via de laptop.
De remmen rondom nieuw. De klauwen stuk voor stuk gereviseerd. Nieuwe blokken en schijven.
![Afbeelding](https://www.mupload.nl/img/cjg3rhmagc08s.jpg)
Na 4 maanden sleutelen kwam gisteren het spannende moment: Olie gevuld? Check. Koelvloeistof? Check.
Benzine? Check... Niks vergeten?
Sleutel erin, contact aan..... en.... BRAAOOOOOMMM!!! in 1 keer, zonder kuchje of hoestje...
Test rit was super en alles voelde gelijk goed. Quad trok niet naar links of rechts maar precies goed.
Geluid helemaal te gek. En tja... qua kracht: Ik werd er 2x bijna vanaf geslingerd want hij had er zin in!!!
![Afbeelding](https://www.mupload.nl/img/86gmkjormlhjl.jpg)
Ik zal ongetwijfeld veel zaken zijn vergeten op te noemen, maar ach. hij is bijna helemaal nieuw!