Uitlaat verlengen
Geplaatst: vr 24 mar, 2017 01:42
Hallo iedereen.
Ik heb een Eton-tornado dxl 50 brommerquad met een laag toerige 2 takt 70cc cillinder met een laagtoerige terugloop uitlaat (Giannelli extra chrome).
Heeft allemaal best wel een leuk vermogen en komt goed voorruit voor een brommerquad.
Nou zit dus met een probleem dat mijn terug loop uitlaat normaal onder een scooter hoort te zitten en dus komt de uitgang van de uitlaat uit onder me kappen.
Als resultaat heeft dit dat als ik stil sta al die lekkere 2 takt dampen me kleren in stijgen. (geen probleem voor mij maar me vriendin vind allemaal niet zo fijn ruiken)
Daarom wil ik de uiteinde van de uitlaat 22mm (buiten diameter) gaan verlengen, ik wil dit gaan doen met 25MM (binnendiameter) CV leiding met iets van een T-stuk met dubbele einddempers.
Ziet er leuk uit en waarschijnlijk wat stiller.
Allemaal leuk en aardig verhaal maar mijn vraag is of dit (veel) invloed heeft op de prestaties. De leiding zelf is groter dan de uitlaat uiteinde zelf en helemaal met met het T stuk erbij zou dit geen extra weerstand moeten geven lijkt me en daarom dus geen invloed hebben op de prestaties denk ik?
Alvast bedankt!
Sent from my ZTE A2017G using Tapatalk
Ik heb een Eton-tornado dxl 50 brommerquad met een laag toerige 2 takt 70cc cillinder met een laagtoerige terugloop uitlaat (Giannelli extra chrome).
Heeft allemaal best wel een leuk vermogen en komt goed voorruit voor een brommerquad.
Nou zit dus met een probleem dat mijn terug loop uitlaat normaal onder een scooter hoort te zitten en dus komt de uitgang van de uitlaat uit onder me kappen.
Als resultaat heeft dit dat als ik stil sta al die lekkere 2 takt dampen me kleren in stijgen. (geen probleem voor mij maar me vriendin vind allemaal niet zo fijn ruiken)
Daarom wil ik de uiteinde van de uitlaat 22mm (buiten diameter) gaan verlengen, ik wil dit gaan doen met 25MM (binnendiameter) CV leiding met iets van een T-stuk met dubbele einddempers.
Ziet er leuk uit en waarschijnlijk wat stiller.
Allemaal leuk en aardig verhaal maar mijn vraag is of dit (veel) invloed heeft op de prestaties. De leiding zelf is groter dan de uitlaat uiteinde zelf en helemaal met met het T stuk erbij zou dit geen extra weerstand moeten geven lijkt me en daarom dus geen invloed hebben op de prestaties denk ik?
Alvast bedankt!
Sent from my ZTE A2017G using Tapatalk