nickon's banshee project
nickon's banshee project
Even mijn eigen thread starten hier om dit banshee project te tracken! Voor de geschiedenisboeken: zo zijn we ermee gestart:
Hij ziet er inderdaad héél vuil uit... Veel aangebakken vet en vuil op het kader, motorblok, ... overal! Dus eerste opdracht was hem een grondige poetsbeurt geven! Er zit nog altijd vuil op moeilijk bereikbare plaatsen maar dat poetsen we gaandeweg dit project wel op wanneer we haar gaan demonteren. Hetzelfde met de oppervlakte roest, maar op termijn zal het kader opnieuw worden gepoederlakt.
Stay tuned!
Hij ziet er inderdaad héél vuil uit... Veel aangebakken vet en vuil op het kader, motorblok, ... overal! Dus eerste opdracht was hem een grondige poetsbeurt geven! Er zit nog altijd vuil op moeilijk bereikbare plaatsen maar dat poetsen we gaandeweg dit project wel op wanneer we haar gaan demonteren. Hetzelfde met de oppervlakte roest, maar op termijn zal het kader opnieuw worden gepoederlakt.
Stay tuned!
Laatst gewijzigd door nickon op ma 08 mei, 2017 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha YFZ350 Banshee • Stock
Re: nickon's banshee
Tweede opdracht was de achterrem. De remblokjes waren volledig op met dit als resultaat:
Had haar in eerste instantie binnen gedaan bij Pirhana racing voor een checkup. Heb niet de indruk dat ze er veel aan hebben gedaan buiten bougies vervangen, een sleutel stuk gedraaid op de remklauw en deftig hun uren gefactureerd... Maar goed, laten we daar niet over beginnen, vanaf nu neem ik de banshee toch volledig zelf onder handen.
Gevolg is dat ik de remklauw deze avond volledig heb kunnen demonteren op de bracket na omdat de kop van de bout helemaal naar de vaantjes is. Er zit een rubber dichting rond de vastzittende bout waarvoor brake cleaner waarschijnlijk te aggresief is... Dus moet nog even nadenken hoe ik dit ga oplossen.
De parkeerrem was ook behoorlijk aangeroest...
Alle bouten liggen in appelciderazijn te weken, de parkeerrem heb ik reeds WD-40 en de compressor doorgehaald. Verder even een bestelling geplaatst bij quadfun voor een aantal onderhoudsproducten zodat ik de rest kan reinigen. Ook nieuwe remblokjes zijn onderweg. De "na" foto's van de rem revisie volgen nog
Had haar in eerste instantie binnen gedaan bij Pirhana racing voor een checkup. Heb niet de indruk dat ze er veel aan hebben gedaan buiten bougies vervangen, een sleutel stuk gedraaid op de remklauw en deftig hun uren gefactureerd... Maar goed, laten we daar niet over beginnen, vanaf nu neem ik de banshee toch volledig zelf onder handen.
Gevolg is dat ik de remklauw deze avond volledig heb kunnen demonteren op de bracket na omdat de kop van de bout helemaal naar de vaantjes is. Er zit een rubber dichting rond de vastzittende bout waarvoor brake cleaner waarschijnlijk te aggresief is... Dus moet nog even nadenken hoe ik dit ga oplossen.
De parkeerrem was ook behoorlijk aangeroest...
Alle bouten liggen in appelciderazijn te weken, de parkeerrem heb ik reeds WD-40 en de compressor doorgehaald. Verder even een bestelling geplaatst bij quadfun voor een aantal onderhoudsproducten zodat ik de rest kan reinigen. Ook nieuwe remblokjes zijn onderweg. De "na" foto's van de rem revisie volgen nog
Yamaha YFZ350 Banshee • Stock
Re: nickon's banshee
Nog even ter informatie: de bedoeling is deze banshee te gaan gebruiken op de baan en deze wordt dus een supermotard. Het motorblok zal ik waarschijnlijk ook gaan open gooien al weet ik nog niet wanneer precies.
Eerst inschrijven, er wat ervaring mee op doen en zien hoe ze draait
Eerst inschrijven, er wat ervaring mee op doen en zien hoe ze draait
Yamaha YFZ350 Banshee • Stock
Re: nickon's banshee project
Leuk project! Wat heb je ervoor betaald als ik mag vragen? In NL vragen ze rustig 5000 a 6000 in niet al te beste staat, met papieren. En dan moet je nog beginnen
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Re: nickon's banshee project
Kijk leuk project.
Ondertussen de mijne bijna klaar.
Succes
Ondertussen de mijne bijna klaar.
Succes
Raptor 700 2008. Verkocht.
Banshee 350 verkocht.
Raptor 700 2018 verkocht.
Raptor 700 2009 in bezit.
Renekleijer op Instagram (hier veel foto updates)
Quad team Gelderland. (Volg ons op facebook)
Banshee 350 verkocht.
Raptor 700 2018 verkocht.
Raptor 700 2009 in bezit.
Renekleijer op Instagram (hier veel foto updates)
Quad team Gelderland. (Volg ons op facebook)
Re: nickon's banshee project
Klopt, jouw draadje zal ik waarschijnlijk ook nog wel een paar keer doorpluizenkleijer schreef:Kijk leuk project.
Ondertussen de mijne bijna klaar.
Succes
Btw, de case saver waar we het in pb over hadden, ze verkopen deze ook bij quadfun.be heb ik gezien. Intussen heb ik een andere poly case saver besteld, namelijk die van TM designworks (http://tmdesignworks.com/index.php?main ... cts_id=192).
Yamaha YFZ350 Banshee • Stock
Re: nickon's banshee project
Die ziet er nog een stapje beter uit.
Als je vragen hebt altijd welkom.
Als je vragen hebt altijd welkom.
Raptor 700 2008. Verkocht.
Banshee 350 verkocht.
Raptor 700 2018 verkocht.
Raptor 700 2009 in bezit.
Renekleijer op Instagram (hier veel foto updates)
Quad team Gelderland. (Volg ons op facebook)
Banshee 350 verkocht.
Raptor 700 2018 verkocht.
Raptor 700 2009 in bezit.
Renekleijer op Instagram (hier veel foto updates)
Quad team Gelderland. (Volg ons op facebook)
Re: nickon's banshee project
Dank René! Zal ik zeker doen.kleijer schreef:Die ziet er nog een stapje beter uit.
Als je vragen hebt altijd welkom.
Ik was eerst op zoek naar een Cotton Branch Racing case saver, die zien er nog degelijker uit. Ook wel 3x zo duur. Maar vond niet meteen een (web)shop die deze kon leveren... En het blijft 'maar' een case saver natuurlijk
Yamaha YFZ350 Banshee • Stock
Re: nickon's banshee project
Ziet er goed uit!
Ik zou ook er ook graag een Banshee bij willen hebben maar die zijn hier in Nederland niet te betalen.
5 a 6000 voor een standaard Banshee zoals hierboven beschreven en een hele mooie waar alles op en aan zit kost al boven de 10k.
En je krijgt ze hier al helemaal niet meer op kenteken dus de Banshee's worden duurder,de raptors zullen hun prijs ook een beetje houden denk ik want ook die kunnen niet meer op kenteken gezet worden...
Ik ga dit project zeker volgen!
Gr. Ferdi
Ik zou ook er ook graag een Banshee bij willen hebben maar die zijn hier in Nederland niet te betalen.
5 a 6000 voor een standaard Banshee zoals hierboven beschreven en een hele mooie waar alles op en aan zit kost al boven de 10k.
En je krijgt ze hier al helemaal niet meer op kenteken dus de Banshee's worden duurder,de raptors zullen hun prijs ook een beetje houden denk ik want ook die kunnen niet meer op kenteken gezet worden...
Ik ga dit project zeker volgen!
Gr. Ferdi
Re: nickon's banshee project
Gisteren de achterste remklauw gereviseerd. Maar bij het bleeden bleek dat er bij het plaatsen van de rempiston één van de 3 rubberdichtingen lichtjes gekneld is komen te zitten...
Goede nieuws, vandaag is de plaat binnen gekomen dus ik kan er eindelijk mee de baan op! Welliswaar voorlopig zonder achterrem
Goede nieuws, vandaag is de plaat binnen gekomen dus ik kan er eindelijk mee de baan op! Welliswaar voorlopig zonder achterrem
Laatst gewijzigd door nickon op di 05 sep, 2017 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha YFZ350 Banshee • Stock
Re: nickon's banshee project
Weer even geleden intussen!
De dag dat ik de nummerplaat ontving, meteen gemonteerd en ritje maken Hele namiddag weg geweest en toen op de terugrit naar huis was het plotseling prijs, hij ging niet meer hoger dan pakweg 2000 toeren... Na wat opzoekwerk herleidt naar het TORS systeem.
Na eerder de rubberdichting van de remzuiger te hebben beschadigd, intussen een rebuild kitje op de achterrem gegooid, nieuwe remblokjes geïnstalleerd en de parkeerrem eraf gegooid. Ook het elektronisch contact naar de CDI hiervan losgekoppeld.
De carburators werden ook bevrijd van het TORS systeem m.b.v. een TORS eliminator kit van Moose waardoor de schuiven nu rechtstreeks aan de gaskabel hangen. Ook de idle instelling van de carburator verschuift hierdoor van het TORS systeem naar de carburator zelf. Hierin werd een gat geboord en getapt waar nu een idle schroefje komt te zitten. Beide carburators ook een grondige kuisbeurt gegeven, revisie kitje gestoken en de floats opnieuw afgesteld. Erna synchroniseren op idle (5kg / u) en op hoger toerental (10kg / u) met behulp van een carb sync tool.
Vroeger durfde hij stationair nog wel eens stilvallen maar hij draait nu (zelfs koud) mooi rond. De nieuwe main jets van de carburator rebuild kit zitten merkbaar vaster dan de oude (waarvan de rubber dichting al wat had geleden). Hierdoor is ook meteen het lekken van brandstof vanuit de float bowls opgelost.
Nu deze problemen van de baan zijn heb ik intussen al wat meer kilometers en weer wat andere problemen opgemerkt Volgende zaken die ik wil aanpakken zijn:
De dag dat ik de nummerplaat ontving, meteen gemonteerd en ritje maken Hele namiddag weg geweest en toen op de terugrit naar huis was het plotseling prijs, hij ging niet meer hoger dan pakweg 2000 toeren... Na wat opzoekwerk herleidt naar het TORS systeem.
Na eerder de rubberdichting van de remzuiger te hebben beschadigd, intussen een rebuild kitje op de achterrem gegooid, nieuwe remblokjes geïnstalleerd en de parkeerrem eraf gegooid. Ook het elektronisch contact naar de CDI hiervan losgekoppeld.
De carburators werden ook bevrijd van het TORS systeem m.b.v. een TORS eliminator kit van Moose waardoor de schuiven nu rechtstreeks aan de gaskabel hangen. Ook de idle instelling van de carburator verschuift hierdoor van het TORS systeem naar de carburator zelf. Hierin werd een gat geboord en getapt waar nu een idle schroefje komt te zitten. Beide carburators ook een grondige kuisbeurt gegeven, revisie kitje gestoken en de floats opnieuw afgesteld. Erna synchroniseren op idle (5kg / u) en op hoger toerental (10kg / u) met behulp van een carb sync tool.
Vroeger durfde hij stationair nog wel eens stilvallen maar hij draait nu (zelfs koud) mooi rond. De nieuwe main jets van de carburator rebuild kit zitten merkbaar vaster dan de oude (waarvan de rubber dichting al wat had geleden). Hierdoor is ook meteen het lekken van brandstof vanuit de float bowls opgelost.
Nu deze problemen van de baan zijn heb ik intussen al wat meer kilometers en weer wat andere problemen opgemerkt Volgende zaken die ik wil aanpakken zijn:
- Het koelingssysteem
- De actuator
- Een kilometerteller
- Case saver installeren
- Algemeen onderhoud
Yamaha YFZ350 Banshee • Stock