Duur ritje...

Een toffe rit achter de rug ? Laat ons meegenieten !
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Duur ritje...

Bericht door Paul Snip »

Gisteren de Outlander even zijn eerste beurt gegeven. En omdat je altijd wel wat met olie kliedert en overal met vette handen aanzit de machine ook maar even verwend met een wasbeurt.

De Renegade droogde ik dan altijd af met een zeem. Dat ging door het ontbreken van rekken etc redelijk goed.

Een Outlander is een en al rek en beugel...dus leek mij droogrijden de beste optie. Het eerste stuk zat ik achter een trekker...vervolgens achter een antieke bus van het busmuseum. In de rotonde moest een zwarte Golf op mij wachten....
Het dorp uit achter de antieke bus. Gelukkig, die slaat af. In de 60 zone zat er (achteraf gelukkig) nog een opa voor mij, maar die draaide aan het eind van de 60 zone af. Dan komt er een recht stuk, overzichtelijk en zonder zijwegen...dit wist de bestuurder van de zwarte Golf waarschijnlijk ook dus daar zat ie op te wachten. Ik nog even het duimgas tot de aanslag gedrukt. En bij de afslag hier naar het dorp was daar weer de zwarte Golf. Nu met een rood verlichte zonneklep. "politie stop".

Lang verhaal kort: Bromsnor heeft mij op geruime afstand gevolgd, want ik zag hem niet in de spiegel in eerste instantie. Volgens hem was het 120 op zijn teller met uitloop. Ijkingstabelletje erbij. Dat werd 114. 4 correctie eraf..110.
Valt mee dacht ik. 30 te hard...
Maar dat kost tegenwoordig dus gewoon 308 Euro :verymad:

Crossen waar het niet mag kost trouwens maar 90 Euro. Dus ik denk dat ik de off-road banden er maar weer onder zet.

Ik snap dat je niet te hard mag rijden. Maar 308 Euro voor zoiets is eigenlijk toch gewoon buiten proportioneel. Bromsnor was het wel een beetje met mij eens. Maar ja, hij doet ook maar gewoon zijn werk...etc...

Nou ben ik in de gelukkige omstandigheid dat ik dit allemaal wel kan betalen. En er rest mij weinig anders dan slikken en gewoon overmaken die hap. Maar blij wordt je er niet van.

UIteindelijk was het best een redelijke agent. We hebben het nog even gehad over illegaal crossen. En hij gaf gelijk toe dat ze daar heel weinig aan kunnen doen. En dat als ik nu het bos in gereden was hij me had moeten laten lopen. Hij had mijn kenteken nog niet genoteerd. Bedankt voor de tip :idea: . Ook was hij het met mij eens dat er wel ergere dingen gebeuren in dit land.

Alhoewel ik zelf wel weet dat ik te hard reed vind ik de manier van meten wel twijfelachtig. Op grote afstand volgen en dan de teller van een gewone auto gebruiken als meetinstrument.

Ik ben blij dat ik een quad heb en geen wegmotor. Want dan ga je met dit soort dingen helemaal het schip in.
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: Duur ritje...

Bericht door bonzaiking »

Ik had het zelfde. .......
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: Duur ritje...

Bericht door java »

Voor dat geld heb je ook een haardroger om hem te drogen...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Quadrijder2
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 556
Lid geworden op: wo 26 mar, 2014 10:57
Locatie: Zuid Nederland

Re: Duur ritje...

Bericht door Quadrijder2 »

Oei dikke pech :|
Het blijft zo verleidelijk om eens lekker dat duimgas in te drukken.
Ik weet er alles van.
Can Am Outlander L 500 DPS Max
Patje88NL
Quadrider
Quadrider
Berichten: 334
Lid geworden op: ma 04 mei, 2009 18:20
Locatie: Winschoten

Re: Duur ritje...

Bericht door Patje88NL »

ik las het in de app, altijd zonde zowat. Hier in NL zijn de boetes ook gelijk zo hoog :|
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Duur ritje...

Bericht door Paul Snip »

Gewoon niet in verhouding met de begane overtreding vind ik :?
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Duur ritje...

Bericht door Jason McCoy »

30km te hard vind ik toch wel een stuk te hard. 80 euro voor een paar km is duur 300 voor 30km te hard vind ik niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: Duur ritje...

Bericht door bonzaiking »

tis ook na correctie ik reed ongeveer 90 op mn teller toen ik geflitst werd ook een bekeuring 30 te hard
hoort bij het spelletje.
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Duur ritje...

Bericht door Paul Snip »

110 op een overzichtelijke 80 km weg vind ik niet extreem hard... Ik durf zelfs te beweren dat ik dat wel vaker rijd. Ook met de auto. Streepje gas teveel en je zit erop. Voelt nog steeds niet als crimineel dan...

De manier van meten vind ik wel bijzonder. Op zo'n grote afstand achter mij. En gebruik maken van de teller van een normale personenauto. 1 Agent in zijn eentje. Dus het was allemaal maar wat gok en natte vinger werk.

Maar goed, zoals gezegd, het zijn nu eenmaal regels en vastgestelde bedragen. Dus er rest weinig anders dan betalen en weer doorrrr.... :crosser:
Gebruikersavatar
Hein
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 05 feb, 2012 14:39
Locatie: zuid oost brabant

Re: Duur ritje...

Bericht door Hein »

Tja, ik zie het als een verkapte manier van staatskas spekken. Brengt een aardige duit op al die boetes. Als dat eraf moet dan komt er wel weer een andere manier van geldklopperij voor de belastingbetalers richting de niet belasting betalers.
Inderdaad gewoon slikken, aftikken en thats it. Altijd het keurige ventje uithangen speelt op een gegeven moment ook op als dat niet in je genen zit.
CAN AM OUTLANDER 1000 XTp
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: Duur ritje...

Bericht door ukachitalu »

vind dit een vreemd verhaal, jou outlander loopt in alle opzichten niet harder dan 125km/h en dan slaat de begreser in (bij mij), maar eerder dat je daar aan zit (duurt ff), de golf bij je is en alles gemeten wordt kan jij toch niet uitlopen op 120 km/h? In elk geval ga je het niet winnen, maar ben blij dat er weer iemand is die meer off-road gaat rijden. Ik kan niet wachten tot ik geflitst wordt op een zandpad, lijkt mij gaaf. Hein heeft dit probleem trouwens niet, hij rijd op een XMR die kan ooit harder dan 10km/h op een 80 weg, he hein?
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Duur ritje...

Bericht door Paul Snip »

Het schijnt dat een XT-P een langere eindoverbrenging heeft.

Hij gaat 130 op de teller. Maar dat heb ik nog maar 1 keer geprobeerd. Naar mijn idee reed ik zaterdag een dikke 100. Maar goed, als bromsnor zegt dat het 120 was, dan is het 120. Zo werkt dat nu eenmaal... :wink:
Gebruikersavatar
Hein
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 05 feb, 2012 14:39
Locatie: zuid oost brabant

Re: Duur ritje...

Bericht door Hein »

Tja zo gaat dat. Zulk volluk heeft een eed afgelegd...... dat betekent dat zij gelijk hebben in discutabele omstandigheden.
Er zijn er bij waar ik geen hoge pet van op heb qua eerlijkheid en recht door zee.....
CAN AM OUTLANDER 1000 XTp
lexjeweetwel
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 241
Lid geworden op: za 13 dec, 2008 20:56
Locatie: MWB

Re: Duur ritje...

Bericht door lexjeweetwel »

ukachitalu schreef:vind dit een vreemd verhaal, jou outlander loopt in alle opzichten niet harder dan 125km/h en dan slaat de begreser in (bij mij), maar eerder dat je daar aan zit (duurt ff), de golf bij je is en alles gemeten wordt kan jij toch niet uitlopen op 120 km/h? In elk geval ga je het niet winnen, maar ben blij dat er weer iemand is die meer off-road gaat rijden. Ik kan niet wachten tot ik geflitst wordt op een zandpad, lijkt mij gaaf. Hein heeft dit probleem trouwens niet, hij rijd op een XMR die kan ooit harder dan 10km/h op een 80 weg, he hein?
WANNEER DURF JE TE KOMEN TESTEN :verymad: :verymad: :applaus:
XMR 1000
Gebruikersavatar
Hein
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 05 feb, 2012 14:39
Locatie: zuid oost brabant

Re: Duur ritje...

Bericht door Hein »

Oei oei uka, je hebt er eentje aangebrand kerel haha
CAN AM OUTLANDER 1000 XTp
Plaats reactie