Duur ritje...
Geplaatst: zo 14 mei, 2017 11:13
Gisteren de Outlander even zijn eerste beurt gegeven. En omdat je altijd wel wat met olie kliedert en overal met vette handen aanzit de machine ook maar even verwend met een wasbeurt.
De Renegade droogde ik dan altijd af met een zeem. Dat ging door het ontbreken van rekken etc redelijk goed.
Een Outlander is een en al rek en beugel...dus leek mij droogrijden de beste optie. Het eerste stuk zat ik achter een trekker...vervolgens achter een antieke bus van het busmuseum. In de rotonde moest een zwarte Golf op mij wachten....
Het dorp uit achter de antieke bus. Gelukkig, die slaat af. In de 60 zone zat er (achteraf gelukkig) nog een opa voor mij, maar die draaide aan het eind van de 60 zone af. Dan komt er een recht stuk, overzichtelijk en zonder zijwegen...dit wist de bestuurder van de zwarte Golf waarschijnlijk ook dus daar zat ie op te wachten. Ik nog even het duimgas tot de aanslag gedrukt. En bij de afslag hier naar het dorp was daar weer de zwarte Golf. Nu met een rood verlichte zonneklep. "politie stop".
Lang verhaal kort: Bromsnor heeft mij op geruime afstand gevolgd, want ik zag hem niet in de spiegel in eerste instantie. Volgens hem was het 120 op zijn teller met uitloop. Ijkingstabelletje erbij. Dat werd 114. 4 correctie eraf..110.
Valt mee dacht ik. 30 te hard...
Maar dat kost tegenwoordig dus gewoon 308 Euro
Crossen waar het niet mag kost trouwens maar 90 Euro. Dus ik denk dat ik de off-road banden er maar weer onder zet.
Ik snap dat je niet te hard mag rijden. Maar 308 Euro voor zoiets is eigenlijk toch gewoon buiten proportioneel. Bromsnor was het wel een beetje met mij eens. Maar ja, hij doet ook maar gewoon zijn werk...etc...
Nou ben ik in de gelukkige omstandigheid dat ik dit allemaal wel kan betalen. En er rest mij weinig anders dan slikken en gewoon overmaken die hap. Maar blij wordt je er niet van.
UIteindelijk was het best een redelijke agent. We hebben het nog even gehad over illegaal crossen. En hij gaf gelijk toe dat ze daar heel weinig aan kunnen doen. En dat als ik nu het bos in gereden was hij me had moeten laten lopen. Hij had mijn kenteken nog niet genoteerd. Bedankt voor de tip . Ook was hij het met mij eens dat er wel ergere dingen gebeuren in dit land.
Alhoewel ik zelf wel weet dat ik te hard reed vind ik de manier van meten wel twijfelachtig. Op grote afstand volgen en dan de teller van een gewone auto gebruiken als meetinstrument.
Ik ben blij dat ik een quad heb en geen wegmotor. Want dan ga je met dit soort dingen helemaal het schip in.
De Renegade droogde ik dan altijd af met een zeem. Dat ging door het ontbreken van rekken etc redelijk goed.
Een Outlander is een en al rek en beugel...dus leek mij droogrijden de beste optie. Het eerste stuk zat ik achter een trekker...vervolgens achter een antieke bus van het busmuseum. In de rotonde moest een zwarte Golf op mij wachten....
Het dorp uit achter de antieke bus. Gelukkig, die slaat af. In de 60 zone zat er (achteraf gelukkig) nog een opa voor mij, maar die draaide aan het eind van de 60 zone af. Dan komt er een recht stuk, overzichtelijk en zonder zijwegen...dit wist de bestuurder van de zwarte Golf waarschijnlijk ook dus daar zat ie op te wachten. Ik nog even het duimgas tot de aanslag gedrukt. En bij de afslag hier naar het dorp was daar weer de zwarte Golf. Nu met een rood verlichte zonneklep. "politie stop".
Lang verhaal kort: Bromsnor heeft mij op geruime afstand gevolgd, want ik zag hem niet in de spiegel in eerste instantie. Volgens hem was het 120 op zijn teller met uitloop. Ijkingstabelletje erbij. Dat werd 114. 4 correctie eraf..110.
Valt mee dacht ik. 30 te hard...
Maar dat kost tegenwoordig dus gewoon 308 Euro
Crossen waar het niet mag kost trouwens maar 90 Euro. Dus ik denk dat ik de off-road banden er maar weer onder zet.
Ik snap dat je niet te hard mag rijden. Maar 308 Euro voor zoiets is eigenlijk toch gewoon buiten proportioneel. Bromsnor was het wel een beetje met mij eens. Maar ja, hij doet ook maar gewoon zijn werk...etc...
Nou ben ik in de gelukkige omstandigheid dat ik dit allemaal wel kan betalen. En er rest mij weinig anders dan slikken en gewoon overmaken die hap. Maar blij wordt je er niet van.
UIteindelijk was het best een redelijke agent. We hebben het nog even gehad over illegaal crossen. En hij gaf gelijk toe dat ze daar heel weinig aan kunnen doen. En dat als ik nu het bos in gereden was hij me had moeten laten lopen. Hij had mijn kenteken nog niet genoteerd. Bedankt voor de tip . Ook was hij het met mij eens dat er wel ergere dingen gebeuren in dit land.
Alhoewel ik zelf wel weet dat ik te hard reed vind ik de manier van meten wel twijfelachtig. Op grote afstand volgen en dan de teller van een gewone auto gebruiken als meetinstrument.
Ik ben blij dat ik een quad heb en geen wegmotor. Want dan ga je met dit soort dingen helemaal het schip in.