Pagina 1 van 1

toekomst diesels Nederland

Geplaatst: ma 26 mar, 2018 19:26
door ukachitalu
Wellicht heeft iemand hier meer verstand van dan ik:

Ik ben in de markt voor een nieuwe wagen. Voorheen heb ik veel dieseltjes gehad (berlingo etc) maar ik ben een beetje bang om geld uit te geven aan een diesel gezien de 15% verhoging van de wegenbelasting volgend jaar en het verder verbieden van diesels in de binnenstad van grote steden.

wie weet een beetje wat de toekomst gaat doen? hoor het graag!

Re: toekomst diesels Nederland

Geplaatst: ma 02 apr, 2018 21:58
door Haagje
Wellicht eerst beter om je aankoop wat duidelijker te omschrijven.
Over wat voor een budget praten we?
Hoe lang moet de wagen in je bezit blijven?
Nieuw/ 2dehands.

In duitsland zijn in enkele steden enkel euro6 toegestaan. Maar niet elke stad ziet dit zitten. Vooralsnog maak ik me niet zo druk. Zolang fabriekanten diesels blijven maken en electrische auto’s nog beperkt aantal km’s hebben of te duur/ lange levertijd. Dan zal het niet zoon storm lopen.

Men ouders en ik hebben ieder pas een diesel gekocht.

Oja de 15% regeling geldt alleen op wagens zo der fabrieksroetfilter

Re: toekomst diesels Nederland

Geplaatst: di 03 apr, 2018 15:55
door ukachitalu
dank voor de reactie.

Budget: 5000€ en dus tweedehands
Fabrieksroetfilter: weinig ervaring mee

Ik heb gereden: Berlingos, partners, Volvo V70's, Toyota's in meerdere vormen en maten.

Ik wil weer een bestelwagen, het liefst eentje waar mijn renegade precies achter in past (ik zat te meten in een opel combo bijvoorbeeld). 2019 is het de wegenbelasting die omhoog gaat, maar ik heb ook gelezen dat de jaren daarna alle autos tot aan 2012 omhoog zullen gaan. Vandaar de vraag...

Dat diesel er uit wordt gewerkt is duidelijk, en die kosten zullen hoger lopen. Ik heb afgelopen jaren op LPG gereden, maar vond mijn diesels allemaal fijner, vlotter en rustiger rijden op de snelweg.

Re: toekomst diesels Nederland

Geplaatst: di 03 apr, 2018 17:41
door Hein
Zal nog wel even aanlopen denk ik zo. Alle diesels verbannen op korte termijn lijkt mij niet erg realistisch. Maar beetje pesten met accijns verhogingen en weren uit stadscentra dat is idd lastig. Maar weeg ff voor jezelf af of je die 15% voor lief neemt en het met beetjes aanscherpen. We zijn zo een paar jaar verder ofwel een half autoleven. Een schokeffect wat ik me nog herinner was het paal en perk stellen aan het oneigenlijk gebruik van het grijze kenteken. Dat zorgde voor een (tijdelijke) waardedaling van de grijze boodschappenwagentjes.
Gewoon de gok nemen en nog ff lol hebben van het combootje diesel of zo.

Re: toekomst diesels Nederland

Geplaatst: wo 04 apr, 2018 18:20
door ukachitalu
klopt hein, maar als ik nu 5000 eurie in een auto steek die over 3 jaar nog geen 500 meer waard is mits die te verkopen valt dan is het duur rijden. De metsubsidie space runner was 750 euro, 1000 voor de LPG installatie; vier jaar later lekke uitlaat, krukaskering en krukaslagers en hij heeft in onderdelen al bijna 400 euro opgebracht.... de gas installatie staat klaar voor de volgende auto, kan er zo in. Wordt ff excelletje maken als de opties bekend zijn.