Quad project om af te bouwen (250cc formaat met 50cc blokje)

Heb je wat op overschot wat weg mag voor een prijsje? (enkel quads/quadonderdelen!)(enkele particulieren!)
Plaats reactie
slowco
Quadrider
Quadrider
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 15:32

Quad project om af te bouwen (250cc formaat met 50cc blokje)

Bericht door slowco »

Te koop mijn quadproject dat waarschijnlijk nooit meer afgemaakt gaat worden door mij en al een paar jaar in de weg staat inmiddels. Het is een degelijke, zwaar gebouwde chinese quad voor volwassenen die ik nieuw gekocht heb en waar nog nooit mee gereden is. Het oorspronkelijke 150cc blok dat er in zat, heb ik meteen uitgebouwd destijds en verkocht. Daar voor in de plaats heb ik een tweedehands 49cc Piaggio SR 50 PureJet blok ingebouwd. Het blok dat ingebouwd zit, heeft maar rond de 500km gelopen. Er zit ook nog een ouder blok bij dat veel meer gedraaid heeft en je erbij krijgt voor onderdelen.
Mijn doel was om de quad uiteindelijk als bromquad te laten keuren. Daarom zie je ook de (verplichte e-merk) koplamp aan de voorzijde erin geknutseld. Mechanisch zitten het blok en de aanbouwdelen goed ingebouwd maar de kabelboom moet nog gedaan worden. Door omstandigheden ben ik daar nooit meer aan toegekomen.
Zoals aan de "haren" op de banden en de beschermfolie nog over het zadel te zien is, heeft deze quad nooit een meter gereden op eigen kracht en er heeft ook nog nooit benzine in de tank gezeten. Alle draaiende (lagers, remmen, ketting/wielen etc.) en verende delen (schokbrekers) zijn dus mechanisch nieuw en onversleten. Maar door het lange stilstaan in een vochtige hoek van de schuur, zit er wel overal oppervlakte roest. Met schuren en lakken is dat allemaal wel weer netjes te krijgen. Dit is dus geen project voor iemand die daar niet doorheen kan kijken of technisch niet voldoende onderlegd is om dit verder af of om te bouwen.
Als basis is dit echter een prachtige quad om verder af te maken of je eigen keuze aan motorblok in te bouwen. Een 125cc of 250cc scooterblok zou ook gewoon moeten passen. Er zit een mechanische omkeerbak in de achteras zodat je altijd een achteruitversnelling hebt. En met wat extra fantasie gooi je er dan gewoon "even" een 600cc of 1000cc motorfietsblok onder natuurlijk ;-)
Er zitten GEEN papieren bij om er een kenteken op aan te vragen. Misschien dat ik nog wel de oorspronkelijke aankoopbon kan vinden (wordt nog even diep graven...). Eventueel een kenteken er op zien te krijgen zal dus van vooraf aan moeten gebeuren met een individuele keuring bij de RDW.
Ik zelf ben 1,78m en pas ruim op de quad zoals op een van de foto's te zien is. De zithoogte vanaf de grond is ongeveer 72cm, de wielbasis ongeveer 115cm, de breedte (bij de achterbanden) ongeveer 92cm en de totale lengte ongeveer 1,65m. Hij past dus door een poort van 1m breed en makkelijk op de meeste aanhangers of in een redelijke formaat bus.
Heb je dus zin om binnenkort lekker rond te gaan crossen, doe dan een bod. Hij staat in de weg dus schaam je niet. Heb je vragen of wil je meer details weten en foto's hebben, neem dan contact op: 06-21195146 / aliasadres@hotmail.com

Voor de foto's:
https://www.speurders.nl/lopend/quad-pr ... 22919.html
slowco
Quadrider
Quadrider
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 15:32

Re: Quad project om af te bouwen (250cc formaat met 50cc blokje)

Bericht door slowco »

Inmiddels heb ik hem ook op marktplaats gezet.
https://link.marktplaats.nl/m1277768067
Mag voor weinig weg dus schaam je niet om een bod(je) uit te brengen.
Plaats reactie