Problemen Raptor 350
Geplaatst: vr 08 jun, 2018 12:10
Ha forummers,
Ik heb me zojuist voorgesteld op het forum en ik heb gelijk wat vraagjes
Vorige week ben ik bij een Raptor 350 wezen kijken. Was een erg mooie quad en alles leek technisch goed te zijn. Alleen had de eigenaar alleen crossbanden, maar ik ben vooral van plan om er op de weg mee te rijden!
Ik zag op marktplaats dat de minimale prijs van een setje wegbanden al meer dan €350,- is. Dus vandaar dat ik wat verder ben gaan kijken.
Gisteren ben ik bij een andere Raptor 350 wezen kijken, de quad reed opzich prima maar er waren wat probleempjes mee.
- De quad wilde stationair niet blijven lopen als deze koud was.
De quad sloeg bijna gelijk af als je geen gas gaf.
Vanaf ongeveer 80 graden Celsius bleef de quad wel lopen. De temperatuur gaf de 'kilometerteller' aan.
Nu dacht ik dat dit een probleem met de afstelling zou kunnen zijn, omdat er een ander uitlaatsysteem opzit. De uitlaat klinkt wel erg sportief, niet teveel herrie maar je hoort 'm wel!
De huidige eigenaar heeft de quad 2 jaar in bezit en heeft de quad met deze uitlaat overgekocht van de vorige eigenaar.
Als er tijdens het 'warmdraaien' iets te hard gas werd gegeven waren er soms (2 a 3 keer gehoord) knallen in de uitlaat, alsof er benzine verbrand in de uitlaat.
Kan dit probleem worden verholpen door deze bijvoorbeeld af te stellen met een dynojet pakket? Kan het zijn dat de motor schade heeft opgelopen omdat deze al 2+ jaar te arm/rijk heeft gelopen?
- Quad wilde niet in z'n neutraal
Dit schijnt een bekend probleem te zijn bij de 350. Nadat ik +- 5 minuten rond had gereden, lukte het me niet meer om de quad in z'n vrij te krijgen. Het hielp om in zn 1 een beetje gas te geven en vervolgens in z'n vrij te zetten.
Is dit probleem te verhelpen?
- Handgas i.p.v. duimgas
De vorige Raptor 350 waarop ik had gereden had duimgas en deze had handgas. Was dit een keuze bij de aanschaf van de quad, of is deze quad later omgebouwd naar handgas?
Hier nog een foto van de quad
Ik heb me zojuist voorgesteld op het forum en ik heb gelijk wat vraagjes
Vorige week ben ik bij een Raptor 350 wezen kijken. Was een erg mooie quad en alles leek technisch goed te zijn. Alleen had de eigenaar alleen crossbanden, maar ik ben vooral van plan om er op de weg mee te rijden!
Ik zag op marktplaats dat de minimale prijs van een setje wegbanden al meer dan €350,- is. Dus vandaar dat ik wat verder ben gaan kijken.
Gisteren ben ik bij een andere Raptor 350 wezen kijken, de quad reed opzich prima maar er waren wat probleempjes mee.
- De quad wilde stationair niet blijven lopen als deze koud was.
De quad sloeg bijna gelijk af als je geen gas gaf.
Vanaf ongeveer 80 graden Celsius bleef de quad wel lopen. De temperatuur gaf de 'kilometerteller' aan.
Nu dacht ik dat dit een probleem met de afstelling zou kunnen zijn, omdat er een ander uitlaatsysteem opzit. De uitlaat klinkt wel erg sportief, niet teveel herrie maar je hoort 'm wel!
De huidige eigenaar heeft de quad 2 jaar in bezit en heeft de quad met deze uitlaat overgekocht van de vorige eigenaar.
Als er tijdens het 'warmdraaien' iets te hard gas werd gegeven waren er soms (2 a 3 keer gehoord) knallen in de uitlaat, alsof er benzine verbrand in de uitlaat.
Kan dit probleem worden verholpen door deze bijvoorbeeld af te stellen met een dynojet pakket? Kan het zijn dat de motor schade heeft opgelopen omdat deze al 2+ jaar te arm/rijk heeft gelopen?
- Quad wilde niet in z'n neutraal
Dit schijnt een bekend probleem te zijn bij de 350. Nadat ik +- 5 minuten rond had gereden, lukte het me niet meer om de quad in z'n vrij te krijgen. Het hielp om in zn 1 een beetje gas te geven en vervolgens in z'n vrij te zetten.
Is dit probleem te verhelpen?
- Handgas i.p.v. duimgas
De vorige Raptor 350 waarop ik had gereden had duimgas en deze had handgas. Was dit een keuze bij de aanschaf van de quad, of is deze quad later omgebouwd naar handgas?
Hier nog een foto van de quad