Yamaha Raptor 660 startrelais, CDI, omvormer probleem
Geplaatst: za 09 feb, 2019 12:45
Ik he me zojuist voorgesteld met mijn raptor.
Helaas heb ik momenteel een probleem met het starten van mijn quad.
tijdens het rijden is mijn startmotor aangesprongen waardoor ik mijn relais en startmotor heb opgeblazen. Alhoewel het toch tijd was voor vernieuwing heb ik mij een startmotor en relais aangeschaft geinstalleerd en ben weer verder gegaan met rijden.
na 3 weken rijden zat ik op de weg en vielen ineens mijn lampen uit en ik hoorde een raar geluid. ben direct gestopt langs de kant. en er kwam allemaal rook onder mijn buddy vandaan. maar er viel mij niks op van verbrand elektra of een slangetje dat was gesmolten. het stonk wel en de quad deed helemaal niks meer. Toen ik thuis was van mijn werk heb ik nog eens goedgekeken en jahoor... de startmotor was helemaal vastgesmolten en het begin van isolatie van de startmotorkabel was weggesmolten. Evenals mijn relais dat dichtgesmolten was.
tijdens het rijden is dus mijn startmotor opeens aangegaan.
Nu heb ik weer een nieuwe startmotor ontvangen en 2 relais en ben nu aan het experimenteren waar het aan kan liggen.
19 van de 20 start de quad en gaat de startmotor uit. Maar af en toe blijft de startmotor gewoon doordraaien en dan is de enige manier om hem uit te zetten de - van de accu af te halen. En ik ben nu tot mijn punt gekomen:
Is het zo dat het relais alleen open staat als er een + op is aangesloten? En wanneer de + niet is aangesloten hij eigenlijk gewoon los beweegd?
En waar kan dit aan liggen
Is dit een vaker voorkomend proleem? of heeft iemand hier ook eerder last van gehad?
Ik kijk uit naar jullie antwoord![Vereren :buig:](./images/smilies/icon_buig.gif)
Helaas heb ik momenteel een probleem met het starten van mijn quad.
tijdens het rijden is mijn startmotor aangesprongen waardoor ik mijn relais en startmotor heb opgeblazen. Alhoewel het toch tijd was voor vernieuwing heb ik mij een startmotor en relais aangeschaft geinstalleerd en ben weer verder gegaan met rijden.
na 3 weken rijden zat ik op de weg en vielen ineens mijn lampen uit en ik hoorde een raar geluid. ben direct gestopt langs de kant. en er kwam allemaal rook onder mijn buddy vandaan. maar er viel mij niks op van verbrand elektra of een slangetje dat was gesmolten. het stonk wel en de quad deed helemaal niks meer. Toen ik thuis was van mijn werk heb ik nog eens goedgekeken en jahoor... de startmotor was helemaal vastgesmolten en het begin van isolatie van de startmotorkabel was weggesmolten. Evenals mijn relais dat dichtgesmolten was.
![Vies :x](./images/smilies/icon_boos.gif)
Nu heb ik weer een nieuwe startmotor ontvangen en 2 relais en ben nu aan het experimenteren waar het aan kan liggen.
19 van de 20 start de quad en gaat de startmotor uit. Maar af en toe blijft de startmotor gewoon doordraaien en dan is de enige manier om hem uit te zetten de - van de accu af te halen. En ik ben nu tot mijn punt gekomen:
Is het zo dat het relais alleen open staat als er een + op is aangesloten? En wanneer de + niet is aangesloten hij eigenlijk gewoon los beweegd?
En waar kan dit aan liggen
Is dit een vaker voorkomend proleem? of heeft iemand hier ook eerder last van gehad?
Ik kijk uit naar jullie antwoord
![Vereren :buig:](./images/smilies/icon_buig.gif)