Pagina 1 van 1
DMC dual vs KW vering
Geplaatst: wo 19 jun, 2019 00:32
door Zeno7
Heb voor en achter KW veren, ik stel mij de vraag of je dan problemen krijgt bij het plaatsen van een volledige lijn dual DMC, dit met betrekking tot je ketting die de uitlaatbuis raakt?
Re: DMC dual vs KW vering
Geplaatst: wo 19 jun, 2019 08:59
door Jazzy
viewtopic.php?t=35661
https://www.raptorforum.com/forums/80-r ... hread.html
Ik heb zelf twee dubbele uitlaatsystemen op mijn 700 gehad en als ik me goed herinner kwam bij beiden de ketting wel eens tegen de linkerbuis. Heb uiteindelijk een beugeltje gemaakt met zo'n extra kettingrolletje. Dat beetje gedoe is wel de moeite waard want een dubbel systeem staat echt wel heel dik op een Raptor.
Re: DMC dual vs KW vering
Geplaatst: wo 19 jun, 2019 11:12
door Zeno7
Jazzy schreef:viewtopic.php?t=35661
https://www.raptorforum.com/forums/80-r ... hread.html
Ik heb zelf twee dubbele uitlaatsystemen op mijn 700 gehad en als ik me goed herinner kwam bij beiden de ketting wel eens tegen de linkerbuis. Heb uiteindelijk een beugeltje gemaakt met zo'n extra kettingrolletje. Dat beetje gedoe is wel de moeite waard want een dubbel systeem staat echt wel heel dik op een Raptor.
Thnx!
Mooi is het sowieso dat vind ik ook, maar ben vooral benieuwd naar het vermogen, dat hij beter rijdt
Re: DMC dual vs KW vering
Geplaatst: do 20 jun, 2019 21:35
door Hanguman
Heb hetzelfde.
De ketting slaat op bepaalde snelheden zo hard tegen de uitlaat dat ie er gewoon doorknalt.
Heb dit opgelost door nieuw metaal op de uitlaat te lassen,is ie weer netjes, en een teflon blok als geleider gemaakt.
Nu toch al 1200km gereden en alles is nog perfect. Zal eens kijken voor een foto.
En qua vermogen.... krijg je geen spijt van.
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Re: DMC dual vs KW vering
Geplaatst: za 22 jun, 2019 08:18
door yamahakoppel
heb zelf een FP uitlaat. heb de linker buis iets bij geplooid zodat die vast tegen het frame aan komt voor maximum speling op de ketting en heb de buis verstevigd met een plaat van 5mm rond de buis geklopt daar waar hij raakt en heb de buis bevestiging mee verstevigd daar waar hij aan het frame hangt . mijn uitlaat buis is nu ook mijn ketting geleiding. de ketting raakt wel bij het klapperen van de ketting maar de uitlaat overtreft het ratelend geluid van de ketting
ooit is er een stuk van mijn frame afgebroken door dat hij zo diep inveerde en juist gas bij gaf maar dat heb ik laten lassen en houd toch al 10 jaar
barkers uitlaten zijn ook mooi en ketting speling valt mee
lte uitlaten hebben het meeste speling op de ketting maar ik had dan last dat de dempers kort tegen elkaar hangen en de rechter demper raakte mijn remklauw bij het inveren ik kon dit oplossen door de dempers 2cm op te vullen zodat ze naar buiten kwamen maar heb de uitlaat maar verkocht voor hij ooit volledig gemonteerd is geweest
Re: DMC dual vs KW vering
Geplaatst: za 22 jun, 2019 21:16
door Zeno7
yamahakoppel schreef:heb zelf een FP uitlaat. heb de linker buis iets bij geplooid zodat die vast tegen het frame aan komt voor maximum speling op de ketting en heb de buis verstevigd met een plaat van 5mm rond de buis geklopt daar waar hij raakt en heb de buis bevestiging mee verstevigd daar waar hij aan het frame hangt . mijn uitlaat buis is nu ook mijn ketting geleiding. de ketting raakt wel bij het klapperen van de ketting maar de uitlaat overtreft het ratelend geluid van de ketting
ooit is er een stuk van mijn frame afgebroken door dat hij zo diep inveerde en juist gas bij gaf maar dat heb ik laten lassen en houd toch al 10 jaar
barkers uitlaten zijn ook mooi en ketting speling valt mee
lte uitlaten hebben het meeste speling op de ketting maar ik had dan last dat de dempers kort tegen elkaar hangen en de rechter demper raakte mijn remklauw bij het inveren ik kon dit oplossen door de dempers 2cm op te vullen zodat ze naar buiten kwamen maar heb de uitlaat maar verkocht voor hij ooit volledig gemonteerd is geweest
Als ik dit lees gaat het toch een heel gedoe zijn, nu mijn quad ligt niet helemaal plat wat dan een voordeel is, je zou het bijna eerst moeten knn testen voor je een DCM dual aanschaft..
Re: DMC dual vs KW vering
Geplaatst: ma 24 jun, 2019 20:09
door Sam
heb zelf een dual big gun en een kw veer achter daar ook veel problemen mee gehad. extra kettingrol, uitlaatbescherming, plaatjes op lassen allemaal geprobeerd en niks helpt permanent. dus enige optie was ééntje op maat laten maken. Voor zover ik al gezien en gehoord heb is het met DMC ook zo denk ik.
Re: DMC dual vs KW vering
Geplaatst: ma 24 jun, 2019 21:17
door Zeno7
Sam schreef:heb zelf een dual big gun en een kw veer achter daar ook veel problemen mee gehad. extra kettingrol, uitlaatbescherming, plaatjes op lassen allemaal geprobeerd en niks helpt permanent. dus enige optie was ééntje op maat laten maken. Voor zover ik al gezien en gehoord heb is het met DMC ook zo denk ik.
Dat is toch allemaal het een en het ander voor zo'n uitlaat... wat zijn de gemiddelde kosten voor een buis op maat te laten maken?
Re: RE: Re: DMC dual vs KW vering
Geplaatst: ma 24 jun, 2019 22:08
door Hanguman
Zeno7 schreef:Sam schreef:heb zelf een dual big gun en een kw veer achter daar ook veel problemen mee gehad. extra kettingrol, uitlaatbescherming, plaatjes op lassen allemaal geprobeerd en niks helpt permanent. dus enige optie was ééntje op maat laten maken. Voor zover ik al gezien en gehoord heb is het met DMC ook zo denk ik.
Dat is toch allemaal het een en het ander voor zo'n uitlaat... wat zijn de gemiddelde kosten voor een buis op maat te laten maken?
Ik heb een TIG las apparaat.
Heb het makkelijk gehouden voor mezelf, teflon blok waar de ketting door gaat.
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Re: DMC dual vs KW vering
Geplaatst: di 25 jun, 2019 15:40
door Sam
@zeno7 Volledige voorbochten op maat €800-900, Ik heb juist een stukje laten aanpassen maar was al €300.
@hanguman dat is ook een mooie oplossing, jij hebt ook dual DMC als ik correct ben ?
Re: RE: Re: DMC dual vs KW vering
Geplaatst: di 25 jun, 2019 18:56
door Hanguman
Sam schreef:@zeno7 Volledige voorbochten op maat €800-900, Ik heb juist een stukje laten aanpassen maar was al €300.
@hanguman dat is ook een mooie oplossing, jij hebt ook dual DMC als ik correct ben ?
Jawel klopt. Beestig geluid gewoon.
Die teflon heeft me 40euro en wat zweet gekost.
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Re: DMC dual vs KW vering
Geplaatst: do 27 jun, 2019 07:14
door yamahakoppel
zo heb ik het ook ongeveer gemaakt een teflon geleider bij een kameraad zijn barkers uitlaat.
uw uitlaat raakt precies uw geleider
Re: DMC dual vs KW vering
Geplaatst: do 27 jun, 2019 10:15
door Hanguman
Die heeft idd even geraakt. Overtollig materiaal is er nu wel vanaf.
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk