Barossa afstelling
Geplaatst: ma 29 jul, 2019 23:33
Hey hey,
Zoals al een tijdje terug liet zien ben ik de trotse eigenaar van een barossa cheetah 250.
Nu liep hij toen ik hem kocht behoorlijk roggelend, al zag ik daar als "niet monteur" zijnde weinig erg in. Naar een tijdje rijd je wat steviger, trekt em wat meer los en merkte ik toch dat er iets niet goed was. Pruttelde wat, hield in en liep steeds beroerder.
Na veel zoeken uitgevonden dat zo iets in het brandstof mengsel zit en dus afgesteld kon en moest worden. Heb dmv. de gasnaald en lucht schroef op de beide carburateurs de motor afgesteld dat de bougies het bekende koffie kleurtje kregen.
Nu loopt hij stationair veel te hard. De stationair schroef staat uit zodat de gasschuif maximaal onderin staat.
Wat kan ik nu doen om dit aan te passen? Mijn gok is dat de stationair sproeier vervangen is voor een grotere waardoor hij zo hard loopt nu. Ben geen monteur maar naar veel zoeken en logisch beredeneren kom ik hier op, any tips or ideas?
Grt.
Zoals al een tijdje terug liet zien ben ik de trotse eigenaar van een barossa cheetah 250.
Nu liep hij toen ik hem kocht behoorlijk roggelend, al zag ik daar als "niet monteur" zijnde weinig erg in. Naar een tijdje rijd je wat steviger, trekt em wat meer los en merkte ik toch dat er iets niet goed was. Pruttelde wat, hield in en liep steeds beroerder.
Na veel zoeken uitgevonden dat zo iets in het brandstof mengsel zit en dus afgesteld kon en moest worden. Heb dmv. de gasnaald en lucht schroef op de beide carburateurs de motor afgesteld dat de bougies het bekende koffie kleurtje kregen.
Nu loopt hij stationair veel te hard. De stationair schroef staat uit zodat de gasschuif maximaal onderin staat.
Wat kan ik nu doen om dit aan te passen? Mijn gok is dat de stationair sproeier vervangen is voor een grotere waardoor hij zo hard loopt nu. Ben geen monteur maar naar veel zoeken en logisch beredeneren kom ik hier op, any tips or ideas?
Grt.