Halo, Ik ben Stefaan en heb een Kawasaki kfx 700 van 2005 gekocht, met slecht draaiende motor.
Na wat zoek werk heb het probleem gevonden, nokkenas helemaal in gelopen. Zover zelfs dat de uitlaat klep niet meer open gaat. Zag zelfs metaal poeder op de nokkenas liggen, waaruit ik besluit dat die kant van de eerste cilinder geen olie smering krijgt. De cilinderkop is ook stuk omdat de nokkenas is ingelopen. Mijn vraag is, zijn er problemen met de oliepomp? Maar de tweede cilinder krijgt wel olie. Moet ik de motor compleet open doen of is de olie pomp te controleren ?
kawasaki kfx 700
Re: kawasaki kfx 700
Beetje laat maar misschien nog actueel.
De oliepomp is in principe geen kwaal bij deze machines, goed onderhoud is wel van belang.
Als je voorganger het leuk vond veel wheelies te doen dan is de voorste kop de eerste die olie tekort krijgt.
Nu komt het beroerste van het verhaal, als je nokkenas echt gehavend is en de glijvlakken op de kop ook dan kan je er zeker van zijn dat de glijvlakken van de nokkeasdeksel ook ingesleten zijn. Deze deksels zijn in 1 geheel met de koppen en carters gesmeed waardoor vernieuwen zeer risicovol is.
Deze blokken zijn ijzersterk, maar peperduur als er wat aan mankeert. Heb net een blokrevisie moeten uitvoeren op de mijne en was 1.700,- kwijt aan alleen onderdelen.
De oliepomp is in principe geen kwaal bij deze machines, goed onderhoud is wel van belang.
Als je voorganger het leuk vond veel wheelies te doen dan is de voorste kop de eerste die olie tekort krijgt.
Nu komt het beroerste van het verhaal, als je nokkenas echt gehavend is en de glijvlakken op de kop ook dan kan je er zeker van zijn dat de glijvlakken van de nokkeasdeksel ook ingesleten zijn. Deze deksels zijn in 1 geheel met de koppen en carters gesmeed waardoor vernieuwen zeer risicovol is.
Deze blokken zijn ijzersterk, maar peperduur als er wat aan mankeert. Heb net een blokrevisie moeten uitvoeren op de mijne en was 1.700,- kwijt aan alleen onderdelen.