Raptor 700r probleem
Geplaatst: zo 15 aug, 2021 20:53
Hee goeieavond,
Mijn naam is Jasper. Ik werk in het grondverzet sinds een jaar. Ik heb hiervoor 3,5 jaar in de garage gewerkt. En al die tijd al een hoop liefde gehad voor quads. Ik ben ooit klein begonnen met een 50cc quad op brommer kenteken en zo alles opgebouwd tot waar ik nu ben. Nu is het misschien wat slordig dat ik tijdens het voorstellen gelijk me probleem ga noemen.
Nogal een uitgebreid verhaal maar ik heb een raptor 700r blok uit 2012 en ik ben een heel eind maar ik krijg het toch niet voor elkaar.
Om het vanaf het begin te vertellen en wat duidelijkheid te geven gaat het om een Warrior 350.
Het blok van de Warrior is in januari in elkaar gelopen. Toen ben ik gelijk gek gaan doen en heb een 2dehands raptor blok gekocht. Dat blok verbruikte gigantisch veel olie volgens de persoon waar ik hem van heb gekocht. Dat heb ik allemaal opgelost. Ik kreeg dat blok met complete kabelboom en daar zit een andere CDI/ECU aan. een Procom PE-E-AY700-A. Het blok zelf heb ik een nieuwe cilinder op gezet. nieuwe kleppen. nieuwe pakkingen en klepseals en dergelijke. een nieuwe zuiger met verhoogde compressie (11.0:1). nieuwe koelslangen. nieuwe radiateur. verse olie. nieuw oliefilter. nieuw luchtfilter. nieuwe injector. nieuwe bougie. nieuw uitlaatsysteem (Big gun evo R dubbele pijp). Toen had ik eindelijk het blok ingebouwd. wat eigenlijk allemaal veel te krap is en niet past. is het toch gelukt. Vervolgens had ik hem lopend. Hij heeft toen een goeie 3 kwartier gelopen toen viel die uit. ik dacht dat zal een afstelling of iets zijn en dat alles vers en nieuw is. Maar dat bleek niet zo te zijn. Daarna ging het per dag achteruit. De 3 kwartier werd en half uur en dat weer steeds minder tot het moment dat die niet meer startte. Ik heb alles gemeten wat ik meten kon. Ben er dagen mee bezig geweest. Nou zat me complete inlaatsysteem iets scheef. Dus ik dacht dat is het probleem. vervolgens netjes recht gemonteerd zoals het hoort en toen wou die nog niet starten. Dus heb ik mij eens sterk verdiept in bougies omdat ik daar nogal veel over had gelezen kwa problemen bij een raptor. En ben ik over gestapt naar een koudere bougie. de CR9E in plaats van de CR8E. Hij liep weer als een zonnetje. 3 dagen later start ik hem weer en dat ging perfect. Maar dat was maar voor even. Hij heeft nog geen half uur gedraait en ik ben weer terug bij af. want het halfuur werd weer minder en nu start die nietmeer. ik tank euro 98. de bougie is echt letterlijk roetzwart en kurkdroog. ik heb al zoon 5 nieuwe bougies gehad. Maar ik ben nu echt op het punt dat ik er niet meer uit kom. Ik heb hem tussedoor ook nog weggebracht naar een quadboer die gespecialiseerd is in Yamaha. Maar dat was ook niks. ze konden het niet vinden en noemde me project mislukt en hadden van alles te zeggen over hoe ik het opgebouwd heb terwijl het project helemaal niet mislukt is. anders had die het ook nooit niet gedaan.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee. Ik heb zelf geen scoop of uitleesapparatuur dus dat maakt het wel lastig verder. Ik heb ook geen foutmelding in het display
Mijn naam is Jasper. Ik werk in het grondverzet sinds een jaar. Ik heb hiervoor 3,5 jaar in de garage gewerkt. En al die tijd al een hoop liefde gehad voor quads. Ik ben ooit klein begonnen met een 50cc quad op brommer kenteken en zo alles opgebouwd tot waar ik nu ben. Nu is het misschien wat slordig dat ik tijdens het voorstellen gelijk me probleem ga noemen.
Nogal een uitgebreid verhaal maar ik heb een raptor 700r blok uit 2012 en ik ben een heel eind maar ik krijg het toch niet voor elkaar.
Om het vanaf het begin te vertellen en wat duidelijkheid te geven gaat het om een Warrior 350.
Het blok van de Warrior is in januari in elkaar gelopen. Toen ben ik gelijk gek gaan doen en heb een 2dehands raptor blok gekocht. Dat blok verbruikte gigantisch veel olie volgens de persoon waar ik hem van heb gekocht. Dat heb ik allemaal opgelost. Ik kreeg dat blok met complete kabelboom en daar zit een andere CDI/ECU aan. een Procom PE-E-AY700-A. Het blok zelf heb ik een nieuwe cilinder op gezet. nieuwe kleppen. nieuwe pakkingen en klepseals en dergelijke. een nieuwe zuiger met verhoogde compressie (11.0:1). nieuwe koelslangen. nieuwe radiateur. verse olie. nieuw oliefilter. nieuw luchtfilter. nieuwe injector. nieuwe bougie. nieuw uitlaatsysteem (Big gun evo R dubbele pijp). Toen had ik eindelijk het blok ingebouwd. wat eigenlijk allemaal veel te krap is en niet past. is het toch gelukt. Vervolgens had ik hem lopend. Hij heeft toen een goeie 3 kwartier gelopen toen viel die uit. ik dacht dat zal een afstelling of iets zijn en dat alles vers en nieuw is. Maar dat bleek niet zo te zijn. Daarna ging het per dag achteruit. De 3 kwartier werd en half uur en dat weer steeds minder tot het moment dat die niet meer startte. Ik heb alles gemeten wat ik meten kon. Ben er dagen mee bezig geweest. Nou zat me complete inlaatsysteem iets scheef. Dus ik dacht dat is het probleem. vervolgens netjes recht gemonteerd zoals het hoort en toen wou die nog niet starten. Dus heb ik mij eens sterk verdiept in bougies omdat ik daar nogal veel over had gelezen kwa problemen bij een raptor. En ben ik over gestapt naar een koudere bougie. de CR9E in plaats van de CR8E. Hij liep weer als een zonnetje. 3 dagen later start ik hem weer en dat ging perfect. Maar dat was maar voor even. Hij heeft nog geen half uur gedraait en ik ben weer terug bij af. want het halfuur werd weer minder en nu start die nietmeer. ik tank euro 98. de bougie is echt letterlijk roetzwart en kurkdroog. ik heb al zoon 5 nieuwe bougies gehad. Maar ik ben nu echt op het punt dat ik er niet meer uit kom. Ik heb hem tussedoor ook nog weggebracht naar een quadboer die gespecialiseerd is in Yamaha. Maar dat was ook niks. ze konden het niet vinden en noemde me project mislukt en hadden van alles te zeggen over hoe ik het opgebouwd heb terwijl het project helemaal niet mislukt is. anders had die het ook nooit niet gedaan.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee. Ik heb zelf geen scoop of uitleesapparatuur dus dat maakt het wel lastig verder. Ik heb ook geen foutmelding in het display